Nye krigsdramaer
Fra : Mr. D

Dato : 11-04-06 20:24

Jeg kan lide krigsfilm. Hovedsageligt film om WW II, men jeg har også fået
smag for WW I. Jeg kan li' saving pr. ryan og enemy at the gates, ligesom
serien Brothers in arms, og jeg kan li' Stalingrad og Der Untergang. Men jeg
har også opdaget, at et godt krigsdrama som f.eks. den lange forlovelse er
lige i min boldgade.

Nu har jeg set en del titler hos udlejeren og kunne godt tænke mig at vide,
om der er nogen her, der kan anbefale nogle af disse film, eller noget der
ligner. Hvad siger I f.eks. til:

Hitler - The rise of evil

Saints and soldiers

Twin Sisters

Sophie Scholl

Head in the clouds

The Rocketpost

.... andre nyere dramaer

Er der nogle af disse, jeg skal se? ... eller ligefrem absolut MÅ se?

simon

Fra : Mr. D

Dato : 11-04-06 20:32

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vide, om der er nogen her, der kan anbefale nogle af disse film, eller
> noget der ligner. Hvad siger I f.eks. til:

.... og selvfølgelig kommende:

Joyeux Noel

The Lost Battalion

simon

Fra : Anders

Dato : 11-04-06 20:51

Uden at have set alle dem du nævner oå din "want-list" er jeg næsten 100%
sikker på at den bedste er "Sophie Scholl". En virkelig genial film der
heldigvis ikke er amerikansk og derfor ikke har antydningen af klam
patriotisme eller hollywood bras. Ikke fordi at dét alene er grunden til at
jeg kan lide den så meget

Skuespil i top-mesterklasse og ulidelig spænding!
Dén er jeg sikke på at du vil elske...især hvis du også kan lide "Der
Untergang".

-Anders

Fra : Mr. D

Dato : 12-04-06 11:52

"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> heldigvis ikke er amerikansk og derfor ikke har antydningen af klam
> patriotisme eller hollywood bras. Ikke fordi at dét alene er grunden til

Den vil jeg få fat på så snart som muligt

simon

Fra : Mr. D

Dato : 12-04-06 11:51

> ... og selvfølgelig kommende:
>
> Joyeux Noel
>
> The Lost Battalion

.... og The second Front

.... og så har jeg faktisk ikke set IKE

Er der nogen der har set og har mening om nogle af disse?

simon

Fra : Mr. D

Dato : 15-04-06 23:38

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

Shining Through ?

simon

Fra : Mr. D

Dato : 15-04-06 23:40

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Shining Through ?

og For enhver pris?

simon

Fra : Kent

Dato : 12-04-06 23:37

> [...]
vide,
> om der er nogen her, der kan anbefale nogle af disse film, eller noget der

<klip>

"Hitler - The rise of evil" er blevet vist som serie i DR1 eller TV2
- kan ikke lige huske det. Den er utroligt fængende, skræmmende,
imponerende og meget realistisk. Hovedrollen som Hitler spilles
forrygende af Robert Carlyle. Det er med garanti, at han har studeret
Hitlers person meget nærgående, for ellers ville han ikke kunne
spille så overbevisende.

Den film SKAL du ha' . Den er noget af det mest imponerende,
jeg har set.

Lige nu sælges den meget billigt på cdon.com. :
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903

Vh
Kent

Fra : Anders

Dato : 13-04-06 19:18

> [...]
> spille så overbevisende.
>
> Den film SKAL du ha' . Den er noget af det mest imponerende,

Taler de tysk eller engelsk i den film?
Hvis Hitler taler engelsk synes jeg simpelthen det virker så latterligt...

-Anders

Fra : Kent

Dato : 13-04-06 19:41

> Taler de tysk eller engelsk i den film?
> Hvis Hitler taler engelsk synes jeg simpelthen det virker så latterligt...
>
> -Anders

De taler engelsk.

Jeg er normalt enig med dig, men denne er film er noget særligt. Jo,
jeg ville have foretrukket, at de talte tysk i filmen, men skuespillet,
billederne og lydsiden fik mig hurtigt til at glemme det.

Et godt råd. Se denne film før du kalder noget i den latterligt .

På CDON's hjemmeside kan du finde et link til filmtraileren. Traileren
er rimelig god, men jeg vil nok sige, at filmen har mere at byde på
end det, traileren giver udtryk. Du får dog et godt indtryk af
Robert Carlyles dygtige præstation.

Vh
Kent

Fra : Anders

Dato : 13-04-06 20:51

> [...]
> billederne og lydsiden fik mig hurtigt til at glemme det.
>
> Et godt råd. Se denne film før du kalder noget i den latterligt .

Nej, jeg nægter! Den er og bliver latterlig selvom jeg ikke har set den!!!

Ja, hvis en film er god nok så glemmer man (næsten) sproget....

-Anders

Fra : Dan

Dato : 15-04-06 08:46

Jeg har hørt at den her

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1002554960998998

skulle være en af de bedste om WWII.

Hilsen

Dan

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-04-06 23:02

On Sat, 15 Apr 2006 09:46:16 +0200, "Dan" <no@spam.thankyou.com>
wrote:

>Jeg har hørt at den her
>
>http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1002554960998998
>
>skulle være en af de bedste om WWII.
>
>Hilsen
>
>Dan

Jeg har hørt den skulle være meget grum, men har forudbestilt R2UK
udgaven som snart kommer.
http://www5.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=277349&subcat=region2

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Mr. D

Dato : 15-04-06 23:29

"Morbid Angel" <morbid@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> wrote:
>
> Jeg har hørt den skulle være meget grum, men har forudbestilt R2UK

Det var svært at finde en trailer tilmen, men den er vist her

http://movies2.nytimes.com/gst/movies/trailer.html?v_id=10400

simon

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 15-04-06 17:16

> [...]
> serien Brothers in arms, og jeg kan li' Stalingrad og Der Untergang. Men
> jeg har også opdaget, at et godt krigsdrama som f.eks. den lange

Synes du skal købe den Koreanske "Brotherhood of war" den kan fåes til
omkring en halvtredser de fleste steder. Jeg synes den var rigtig god, kan
minde en smule om Saving Private Ryan, nogle finder den for sentimental,
jeg synes den er mere nuanceret i sin beskrivelse af personerne i filmen, og
derfor synes jeg faktisk den er bedre en SPR, men det er jo smag og behag,
alt efter hvad man ligger vægt på. Men god det er den og til halvtreds
kroner bliver du ikke snydt.

Mvh. Brian

Fra : Mr. D

Dato : 21-04-06 20:33

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:44411c5b$0$47002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Synes du skal købe den Koreanske "Brotherhood of war"

OK, den vil jeg tage mig tid til at se

simon

Fra : Andreas Nielsen

Dato : 17-04-06 10:08

Hej Mr. D

Jeg har nøjagtig samme smag som dig. Jeg kan helt klart anbefale
Hitler og Saints and Soldiers.

Nogle andre spændende titler for dig kunne være:
U-571 (Ubådsfilm med bl.a. Bill Paxton)
K-19 (Ubådsfilm med bl.a. Sean Connery og Harrison Ford)
Das Boot (Ubådsfilm, Tysk klassiker med tysk tale)

Brotherhood Of War (Koreansk svar på Saving Private Ryan. Handler om
den koreanske borgerkrig og er 100% koreansk. Ikke
WWII, men helt klart et syn værd)

Håber det hjælper dig lidt

Andreas

Fra : Mr. D

Dato : 21-04-06 20:33

"Andreas Nielsen (slet I4ZGH)" <andreas_legarth@I4ZGHmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11452651130.465348453189495@dtext.news.tele.dk...
> Hej Mr. D
>
> Jeg har nøjagtig samme smag som dig. Jeg kan helt klart anbefale
> Hitler og Saints and Soldiers.

Jeg vil glæde mig til at se de to

> Nogle andre spændende titler for dig kunne være:
> U-571 (Ubådsfilm med bl.a. Bill Paxton)
> K-19 (Ubådsfilm med bl.a. Sean Connery og Harrison Ford)
> Das Boot (Ubådsfilm, Tysk klassiker med tysk tale)

Set dem. De er rigtig gode

> Brotherhood Of War (Koreansk svar på Saving Private Ryan. Handler om
> den koreanske borgerkrig og er 100% koreansk. Ikke
> WWII, men helt klart et syn værd)

Ja, den overvejer jeg.

simon

Fra : maxx

Dato : 20-04-06 21:53

Den er god

kig efter
The Pianist
Sophie Scholl - Die letzten Tage

Fra : Mr. D

Dato : 21-04-06 20:48

"maxx" <maxx@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Tue, 11 Apr 2006 21:23:52 +0200, "Mr. D"
> <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:
>
> Den er god

Tak til jer, der har svaret. Jeg kan se, der ikke er mange, der ser
krigsdramaer og episke krigsfilm. Der er en del forslag til gode krigsfilm,
hvoraf jeg har set de fleste. Så vidt jeg lige kan gøre op, er
anbefalingerne, når det gælder dramaer, som følger:

Jeg skal se:

Sophie Scholl
Hitler - The rise of evil
Brotherhood of war (Måske ikke så meget et drama)
Idi i smotri (Drama, eller russisk Svend Hazel film?)
Saints and soldiers
The Pianist (Hov, den står faktisk på min DVD hylde)

Dem vil jeg prøve at få fat på og se.

Men betyder det virkelig at ingen har set de andre film herunder, eller
måske endda at man har set dem og ikke kan anbefale dem?

Twin Sisters

Head in the clouds

The Rocketpost

Joyeux Noel

The Lost Battalion

The second Front

Shining Through

For enhver pris

simon

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 22-04-06 06:34

Scripsit Mr. D:

> Men betyder det virkelig at ingen har set de andre film herunder,
> eller måske endda at man har set dem og ikke kan anbefale dem?
> [...]

Jeg har set Joyeux Noël, men jeg er lidt usikker på, hvor helhjertet
jeg burde anbefale den. Den er flot lavet, og billederne er utroligt
æstetiske. Den har næsten gjort krigen lidt for lækker. Diane Kruger
og Benno Fürmann er sandt for dyden ikke verdens største skuespillere,
og historien er noget sentimentalt bavl, hvis eneste forsvar ligger i
at den ikke er frit opfundet. Desuden er filmen ikke klippet ned i en
længde som passer til den ret beset ganske lille historie den
fortæller. Men der bliver lavet så få film om Den store Krig, så jeg
skal nok alligevel have den hjem til filmhylden, når den engang kommer
ud på DVD.

Lars Erik Bryld

Fra : Mr. D

Dato : 22-04-06 23:46

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse
> Scripsit Mr. D:
>
> Jeg har set Joyeux Noël,

Hi Lars

Har lavet en egen tråd til svaret til dig

simon

Fra : maxx

Dato : 24-04-06 19:30

>For enhver pris
>
>simon

Oops ,den jeg har da også set, den er god, men skal du se Meryl i sin
mesterrolle anbefaler jeg klart Sophie's Choice
http://www.imdb.com/title/tt0084707/