Screenshot
Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 09-04-06 10:12

Hej, jeg kunne godt tænke mig nogle film billeder (screenshots) hængene
på væggen. Jeg har set de bl.a. har nogle på allposters.com men udvalget
er ikke så stort. Så jeg leder efter en side med større udvalg, en side
med high res screenshots jeg selv kan printe eller et program så jeg
selv kan snuppe dem fra mine dvd'er og print. Nogen som kan hjælpe?

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Jesper

Dato : 09-04-06 10:45

Nick Bødker Holmberg <null@mail.dk> wrote:

> [...]
> med high res screenshots jeg selv kan printe eller et program så jeg
> selv kan snuppe dem fra mine dvd'er og print. Nogen som kan hjælpe?

Ja nu kan jeg se du har Mac. VLC tillader at du tager billeder fra
DVDer, det er Æble+Skift+S i VLC.

http://www.videolan.org/
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 09-04-06 13:21

> Ja nu kan jeg se du har Mac. VLC tillader at du tager billeder fra
> DVDer, det er Æble+Skift+S i VLC.
>
> http://www.videolan.org/

Hehe jeps jeg har Mac. Ok tak. Det prøver jeg.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 09-04-06 11:10

"Nick Bødker Holmberg" <null@mail.dk> skrev i en meddelelse

> eller et program så jeg
> selv kan snuppe dem fra mine dvd'er og print. Nogen som kan hjælpe?

Husk på at DVD ligger i PAL-format (region 2), hvor opløsningen er 720 x 576
pixels. Selvom du lader Photoshop eller dit fremvisningsprogram blæse billedet
op i større størrelse, så skal du ikke regne med at få en speciel god kvalitet
i ret meget større end A5-størrelse.

Du skal næsten have fat i et HD-screenshot eller et stillbillede fra
filmoptagelsen, hvis du vil have plakatmateriale.

MVH

Kristian

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 09-04-06 13:21

KNL DtP <knl_dtp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Du skal næsten have fat i et HD-screenshot eller et stillbillede fra
> filmoptagelsen, hvis du vil have plakatmateriale.

Jeg regnede med A4 størrelse, så det lyder da ikke så godt. Ved du hvor
man kan finde HD-screenshots og stillbilleder?

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk