Narnia - spoiler
Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-04-06 08:25

jeg ved filmen er henvendt til et yngre publikum, men...

filmen var kedelig!

det var som om en masse blev sprunget over... altså pludselig var alle
supervenner med ham Numbnuts (eller whatever.. ham faunen) og sådan var der
mange steder der bare blev 'flade'... der var grobund for et supereventyr,
men opbygningen var underlig.. pludselig var Peter kriger eksempelvis, men
ingen opbygning til hvordan han blev det... i eksempelvis Ringenes Herre ser
vi hvordan bønderne opildnes til at kæmpe imod overmagten og det hele er
mere troværdigt... Narnia er bare en lang flad fornemmelse... lidt svært
lige at sætte en finger nøjagtigt på hvad der er galt med den... plothuller
kan det vel ikke kaldes, men der mangler lissom noget...
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 09-04-06 10:12

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> [...]
> lige at sætte en finger nøjagtigt på hvad der er galt med den... plothuller
> kan det vel ikke kaldes, men der mangler lissom noget...

Jeg havde samme oplevelse, men synes dog enkelte scener i sig selv var
ganske underholdende. Og filmen er trods alt udemærktet, men skuffende
at det ikke bliver til mere.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-04-06 10:50

> Jeg havde samme oplevelse, men synes dog enkelte scener i sig selv var
> ganske underholdende. Og filmen er trods alt udemærktet, men skuffende
> at det ikke bliver til mere.

ja, krigen til sidst er super flot, men mangler gennemslagskraft... det
bliver bare aldrig interessant.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-04-06 13:33

Den 09-04-06 09.24 skrev sniper_Nolight følgende:
> jeg ved filmen er henvendt til et yngre publikum, men...
>
> filmen var kedelig!

Jeg har aldrig kunnet forstå bøgernes popularitet, men skulle
selvfølgelig se filmen for at se, om det var mig, den var gal med i mine
unge dage. Og det kunne jo også være de moderne computereffekter kunne
få løven til at fremstå som en overbevisende figur.

Det lykkedes ikke. Jeg synes stadig, historien er noget vås.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 09-04-06 15:45

SNIP

Jeg synes nu at Narnia bøgerne er mere lettilgængelige og egentlig bedre
(uprætentiøse) end LOTR.

That being said... Er det bare mig der husker forkert eller var julemanden
med i bøgerne også? Den scene hvor han gav børnene deres udstyr kan jeg ikke
huske, men det er også efterhånden nogle år siden at de blev læst.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Rene Schnoor

Dato : 09-04-06 17:23

Jep julemanden var også med i bøgerne, det har jo ellers aldrig været jul i
100 år. Jeg kedede mig lidt da jeg læste dem, og fandt filmen jævnt okay.
Bog og film når imo slet ikke Ringenes Herre til sokkeholderne.

René

"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44391dea$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Kim2000

Dato : 09-04-06 20:26

"Rene Schnoor" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Jep julemanden var også med i bøgerne, det har jo ellers aldrig været jul
> i 100 år. Jeg kedede mig lidt da jeg læste dem, og fandt filmen jævnt
> okay. Bog og film når imo slet ikke Ringenes Herre til sokkeholderne.

Næh, men det er lidt mere overskueligt at læse Narnia end LOTR, og hvis man
starter ved bog 1 er man da ved at falde i søvn, men fra bog 2 er vi helt
enig. Det er en fremragende serie.

mvh
Kim

Fra : Anders

Dato : 09-04-06 18:36

Synd at et fedt eventyr bliver ødelagt at alt det børnevenlige P_I_S !!!

Den tid vi lever i er et børnevenligt helvede. Det værste er at børn jo
netop elsker ondskab og dæmoni. Det er spændende og dragende.

Det er sgu et værre kvindesamfund vi er ved at opbygge.
Røvsygt & frastødende!

-Anders

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-04-06 19:27

Anders wrote:
> [...]
> netop elsker ondskab og dæmoni. Det er spændende og dragende.
>
> Det er sgu et værre kvindesamfund vi er ved at opbygge.

Har du problemer med din mor?

/David

Fra : Anders

Dato : 09-04-06 20:46

> Har du problemer med din mor?
>
> /David

LOL!!!

- Ja, og alle andre kvinder! )

Nej,det var ikke ment bogstaveligt på dén måde...det var mere selve den
"store" betydning i selve ordet "kvindesamfund".
- Et vagt, slapt & røvsygt samfund osv. osv....

-Anders

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-04-06 18:16

> [...]
> bare en lang flad fornemmelse... lidt svært lige at sætte en finger
> nøjagtigt på hvad der er galt med den... plothuller kan det vel ikke

Filmen var sådan set fin nok, synes jeg. Det største problem er, at det hele
er lavet bedre i Lotr. I hvert fald slaget til sidst. De der olifanter
bliver s'gu svære at overgå.

Mark

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 11-04-06 15:25

SNIP

> Filmen var sådan set fin nok, synes jeg. Det største problem er, at det
> hele er lavet bedre i Lotr. I hvert fald slaget til sidst. De der
> olifanter bliver s'gu svære at overgå.

Det var Hafferlaffer og ikke Olifanter