Extended version af King Kong
Fra : Martin

Dato : 06-04-06 12:40

Nogen her der ved om Peter Jackson har planer om at udgive en extended
version af KK som han feks. gjorde med LOTR. Det ville jo være surt at købe
KK nu hvis der kommer en federe version senere ?

Hilsen Martin

Fra : Thomas

Dato : 06-04-06 14:21

"Martin" <no@spaminvalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> version af KK som han feks. gjorde med LOTR. Det ville jo være surt at
> købe KK nu hvis der kommer en federe version senere ?

Efter en hurtig google søgning fandt jeg følgende bid fra et interview :

Q: With "Lord of the Rings" you gave so much to the fans with the DVD. You've
already said you might do an extended edition with Kong. How long would that
edition be, and what else could we expect?

PETER: I'm not quite sure. Unlike the "Lord of the Rings" situation, when
the first movie came out and the extended DVDs were like a conclusion. We
were doing the visual effects for the extended DVDs right after the film was
finished. In this case I think Universal is waiting for the release of the
film before they decide what strategically they want to do. The tentative
plan is to release the movie as it is in theaters on DVD sometime next year.
There's been talk of an extended cut, but I don't know - we haven't started
working on it yet.

If I was putting in some other cool scenes we would have 30 or 40 minutes.
We have some dinosaur sequences and other stuff as well. It's not just drama
and character stuff.

Fra : Lampen

Dato : 07-04-06 15:06

Thomas wrote:
> [...]
> We have some dinosaur sequences and other stuff as well. It's not just drama

Det ville nu være cool hvis han skar ned i al det kedelige i starten, og
proppede 30-40 minutter action og special effekter på istedet :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-04-06 15:00

Martin wrote:
> Nogen her der ved om Peter Jackson har planer om at udgive en extended
> version af KK som han feks. gjorde med LOTR. Det ville jo være surt at købe
> KK nu hvis der kommer en federe version senere ?

Fra The Bits:

"Jackson has confirmed in recent interviews that Universal plans to
release a more elaborate 3 or 4 disc version of the film on DVD later
in 2006. Apparently his audio commentary, several deleted scenes and
other choice extras have been deliberately held back for inclusion the
better version. Just FYI."

Best regards
Lars Hoffmann

Fra : Claus

Dato : 06-04-06 16:18

[...]

Fedt at få at vide, når man lige har købt 2 disc udgaven! Nå, men så god er
filmen nu heller ikke, at den kan bære en 3 eller 4 disc udgave, selv med
kommentatorspor... medmindre den kommer på tilbud til en hundredelap om
nogle år.

Fra : HC

Dato : 06-04-06 16:55

> [...]
> filmen nu heller ikke, at den kan bære en 3 eller 4 disc udgave, selv med
> kommentatorspor... medmindre den kommer på tilbud til en hundredelap om

Jeg tror nok denne extended edition skal komme på tilbud til en ordentlig
pris - som du selv siger så er det ikke ligefrem en ny LOTR...

HC

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-04-06 16:57

Claus wrote:

> [...]
> filmen nu heller ikke, at den kan bære en 3 eller 4 disc udgave, selv med
> kommentatorspor... medmindre den kommer på tilbud til en hundredelap om

Næ, filmen var ikke særligt god, men måske det ligesom med LOTR-filmene,
at filmen først bliver god i den lange udgave?

/David

Fra : Claus

Dato : 06-04-06 17:41

> Næ, filmen var ikke særligt god, men måske det ligesom med LOTR-filmene,
> at filmen først bliver god i den lange udgave?
>
> /David

I LOTR er der jo også et fabelagtigt "manuskript" at øse af i form af
bøgerne. Det samme gælder vel ikke King Kong. Filmen er ok og ganske
underholdende, men også lang nok i biografversionen. Eller hvad?

Fra : HC

Dato : 06-04-06 19:13

> I LOTR er der jo også et fabelagtigt "manuskript" at øse af i form af
> bøgerne. Det samme gælder vel ikke King Kong. Filmen er ok og ganske
> underholdende, men også lang nok i biografversionen. Eller hvad?

Ja, medmindre alt det virkelig gode er gemt af vejen til fordel for
action-sekvenser...?

Hopper s'gu nok på den alligevel, selvom jeg har den alm. udgave...

HC

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 07-04-06 21:33

Claus skrev:

> I LOTR er der jo også et fabelagtigt "manuskript" at øse af i form af
> bøgerne. Det samme gælder vel ikke King Kong. Filmen er ok og ganske
> underholdende, men også lang nok i biografversionen. Eller hvad?

Nærmere for lang.

Mikkel

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 07-04-06 14:35

> Næ, filmen var ikke særligt god, men måske det ligesom med LOTR-filmene,
> at filmen først bliver god i den lange udgave?

Tror faktisk denne ville være bedre i en kortere udgave, der kunne for min
skyld godt blive klippet meget groft i filmen miderste del i det vilde
land....det var dog elendigt.

Mvh. brian

Fra : Martin

Dato : 07-04-06 10:56

[...]

Okay, den vil jeg så vente på. Tak for info!

Hilsen Martin

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 07-04-06 21:32

Martin skrev:
> Nogen her der ved om Peter Jackson har planer om at udgive en extended
> version af KK som han feks. gjorde med LOTR. Det ville jo være surt at købe
> KK nu hvis der kommer en federe version senere ?

Du mener en version med færre dinosaurer og mere historie? Ja, det ville
da være fedt.

Mikkel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-04-06 08:49

Martin wrote:
> Nogen her der ved om Peter Jackson har planer om at udgive en extended
> version af KK som han feks. gjorde med LOTR. Det ville jo være surt at købe
> KK nu hvis der kommer en federe version senere ?

Nu fik jeg set King Kong og den holder jo slet ikke. Historien er tynd
og halvdårlig fortalt. Værst er dog at filmen er fuldstændig
overflødig, da hele historien er fortalt lige så godt før.

Personer bliver glemt halvvejs igennem filmen (hvad var det for en
fader-figur Ann i starten af filmen tog afsked med, hvad skete der med
kaptajnen og hvad var pointen med ham knægten som negeren havde
opfostret etc). Filmen varer 3 timer og selv på så lang tid lykkedes
det ikke for Peter Jackson at lave en fornuftig personudvikling.
Personerne er mere eller mindre der hvor de var da filmen startede. Jeg
mener - der er ikke rigtigt nogen der ser skævt til Carl Denham på
trods af at han dirrekte var skyld i 17 besætningsmedlemmers død.
Jack bemærker noget i stil med at sådan er Carl bare.

Det minder mest af alt om en 3 timers undskyldning for at lave 2 timers
(ganske imponerrende) actionscener.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 10-04-06 18:09

Lars Hoffmann skrev:

> Nu fik jeg set King Kong og den holder jo slet ikke. Historien er tynd
> og halvdårlig fortalt. Værst er dog at filmen er fuldstændig
> overflødig, da hele historien er fortalt lige så godt før.

Jamen du har jo helt ret!

[klip]

> Det minder mest af alt om en 3 timers undskyldning for at lave 2 timers
> (ganske imponerrende) actionscener.

Netop.

Mikkel