Serenity på DVD
Fra : PerX ...

Dato : 05-04-06 06:34

Skal du have den?

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-04-06 07:42

PerX ... skrev:
> Skal du have den?

Totalt! Det er den fedeste SF-film længe, og en af de *ekstremt få*
film jeg gerne vil give fuld, dansk nypris for på DVD.

- Tue

Fra : Maria de Francis

Dato : 05-04-06 07:50

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
:
: Skal du have den?
:

Har allerede købt den.

Mvh Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse. I suspect people of plotting to make me
happy.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-04-06 08:13

PerX ... wrote:
> Skal du have den?

Er den værd at se hvis man ikke har set Firefly?

Fra : HC

Dato : 05-04-06 08:28

> Skal du have den?

Har haft den ca. siden jul...

Syntes ikke den var noget specielt...

HC

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-04-06 08:38

Robert Eriksen skrev:

> Er den værd at se hvis man ikke har set Firefly?

Jeg kender folk som ikke har set Firefly og som var begejstret for
Serenity. Men jeg kender også folk som mener at Serenity er
forvirrende uden Firefly.

Men hvorfor ikke bare se Firefly først?

- Tue

Fra : Jonny Jensen

Dato : 05-04-06 08:44

Ja, og jeg har endnu ikke set Firefly... Den er fed... Stilen er lækker,
handlingen holder og skuespilelt er acceptabelt (skønt måske ikke det
bedste...)

Jonny.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-04-06 09:41

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in

> Skal du have den?

Købte den med det samme den udkom :) Den er vildt fed - og
jeg er også en af dem der syntes serien styrede 100%.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Mr. D

Dato : 05-04-06 16:10

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse

> Skal du have den?

Jeps. Har lige købt den i dag. Fik desværre ikke set den i biffen, men har
set Firefly.

Glæder mig meget

simon

Fra : René Lønstrup

Dato : 05-04-06 16:10

PerX ... wrote:
> Skal du have den?

Vil du da af med den? (kan altid bruge en i reserve, hvis min bliver slidt
op ;) )

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-04-06 19:15

> Skal du have den?

Ja, selvom jeg hellere vil have en sæson 2 end en spillefilm.

Mark

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-04-06 23:10

> Ja, selvom jeg hellere vil have en sæson 2 end en spillefilm.

Er der nogen der ved, hvor man kan få Serenity til en fornuftig pris?

Mark

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 06-04-06 07:08

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in news:2ab94$4434408e
$3e3d8e23$22374@news.arrownet.dk:

> Er der nogen der ved, hvor man kan få Serenity til en fornuftig pris?

96 kroner hos cdwow er nu ikke dyrt synes jeg...

http://www7.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=261835
&subcat=region2

/hilsner

Fra : HC

Dato : 06-04-06 11:28

> Er der nogen der ved, hvor man kan få Serenity til en fornuftig pris?

Kvivkly har tilbud på den til 149,00 - med danske tekster... Hvis man skal
ha' det, ellers så følg linket andetsteds i tråden til cd-wow's 96,- tilbud
=)

Jeg købte selv tre stk i sin tid... én til mig selv, og så skulle to andre
lige ha' den i fødselsdags\julegave...

So i did my part

Now bring on the second season! Eller bare sidste halvdel af første sæson,
hehe.

Ville egentlig heller ikke ha' noget imod en serie TV-Film i ny og næ...

HC

Fra : Peter Makholm

Dato : 06-04-06 12:07

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:

> Med mindre man vil have udgaven med danske undertekster...

Den udgave jeg købte gennem cdwow har danske undertekster. Det var dog
en Region 2+4 two disc set som de ikke ser ud til at have mere. Ikke
at det ekstra ekstramateriale virker som pengene værd.

--
Peter Makholm | If you can't do any damage as root, are you still
peter@makholm.net | really root?

Fra : PerX ...

Dato : 11-04-06 17:48

In article <44340923$0$108$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
cafesletmig@kulturhuset.dk says...

> Ja, selvom jeg hellere vil have en sæson 2 end en spillefilm.

Keep dreaming.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-04-06 00:14

On Tue, 11 Apr 2006 18:47:30 +0200, PerX ...

>Keep dreaming.

ja nu har jeg også set dem ... det undre mig at serien ikke kan bære
en prduktion ?

jeg synes da på mange måder den er lige så go som star treck og de
plejer på nær den sidste at køre i 7 år + nogen film

den er lige så go som x file og den kørte mig bekendt i 9 år ... men
ak som min gode ven sagde man må slet og ret konstatere den her film
er befolket med idioter .... hvilket nok kan overføres på andre
forhold i almindelighed

--
MvH
Bo M Mogensen

Fra : PerX ...

Dato : 12-04-06 09:44

In article <judo329545dqsvn4cnre3fr53u7v64dr0p@4ax.com>,
chokmah@spamcopp.net says...

> ja nu har jeg også set dem ... det undre mig at serien ikke kan bære
> en prduktion ?

Det undre også mange andre, men de der amerikanske film chefer har nogle
mærkelige ideer - eller også er der flere seere i Big Brother.

Fra : Mr. D

Dato : 12-04-06 10:08

> [...]

> Det undre også mange andre, men de der amerikanske film chefer har nogle
> mærkelige ideer - eller også er der flere seere i Big Brother.

.... men er kronologien (og dermed forklaringen på mysteriet) ikke noget i
retningen af:

1. Der laves 14 afsnit, men serien lukkes ned af Fox efter de 11, fordi der
rent faktisk ikke er seere til den

2. Det efterfølgende DVD salg går mod forventning så godt, at et filmselskab
rent faktisk går med til at producere en film

3. Filmen vinder en række priser, men bliver ikke nogen kassesucces

4. Fox ejer rettighederne til TV serien, men Whedon vil ikke arbejde sammen
med dem overhovedet mere nogensinde.

5. Derfor ingen fortsættelse

simon

Fra : PerX ...

Dato : 12-04-06 15:37

In article <443cc34e$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, s-
griis@post5DELETE.tele.dk says...

> [...]
> retningen af:
>
> 1. Der laves 14 afsnit, men serien lukkes ned af Fox efter de 11, fordi der

Jo, selvom det at man viser den i forkert rækkefølge, aflyser afsnit til
fordel for direkte sport og ikke kører specielt mange spots for den, kan
vel være en medvirkende faktor til manglende seertal. Der er talrige
eksempler fra us grupperne, på folk som kommer og underer sig over
hvorfor de aldrig opdagede den da den rent faktisk kørte på tv.

> 2. Det efterfølgende DVD salg går mod forventning så godt, at et filmselskab
> rent faktisk går med til at producere en film

Det påstås (måske også fordi nogen var træt af at Whedon kom rendende
hele tiden ;)

> 3. Filmen vinder en række priser, men bliver ikke nogen kassesucces

Ikke det store - selvom med DVD salget så skulle de efter sigende løbe
rundt nu.

> 4. Fox ejer rettighederne til TV serien, men Whedon vil ikke arbejde sammen
> med dem overhovedet mere nogensinde.

Den er straks mere tvivlsom - det er nok nærmere at Fox ikke gider vende
tilbage til serien da de nok stadig ikke forstår den. Whedon ville
formentlig nok tage chancen med den rigtige kontrakt.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 06-04-06 01:22

Mark Thomas Gazel skrev:

> Er der nogen der ved, hvor man kan få Serenity til en fornuftig pris?

Alle steder, om et par måneder, når den bliver nedsat til halv pris!

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 06-04-06 11:27

Fra : Tue Sørensen

Dato : 12-04-06 07:37

Bo M Mogensen skrev:
> den her film er befolket med idioter

Du har vist film på hjernen!

- Tue

Fra : Vidal

Dato : 12-04-06 11:14

Jeg er ikke så meget inde detaljerne i Firefly.

På en oversigt, jeg har set, indgik Serenity
som del 7+8, eller noget i den stil, i serien.

Er det en privat opdeling, eller er der noget om
det?

--
Venelig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Mr. D

Dato : 12-04-06 11:48

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På en oversigt, jeg har set, indgik Serenity
> som del 7+8, eller noget i den stil, i serien.
>
> Er det en privat opdeling, eller er der noget om

Wikipedia siger det er omtrent 6 måneder efter den sidste (14.) episode

(Spoilers i link)
http://en.wikipedia.org/wiki/Serenity_(film)

.... spoiler i nedennævnte spørgsmål ?

.... men kører den ikke også lidt alternativt? Skal manden af afrikansk
herkomst ikke egentlig forestille at være den samme både i film og serie,
eller er det en dusørjæger i serien og en agent i filmen?

simon

Fra : Vidal

Dato : 12-04-06 12:48

Mr. D wrote:

> Wikipedia siger det er omtrent 6 måneder efter den sidste (14.) episode
>
> (Spoilers i link)
> http://en.wikipedia.org/wiki/Serenity_(film)

Dit link bringer mig ud i en wikepediansk blindgyde.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Mr. D

Dato : 12-04-06 13:09

> Dit link bringer mig ud i en wikepediansk blindgyde.

Hmmm, det var da underligt. Jeg kan gå ind på den:
http://en.wikipedia.org/wiki/Serenity_(film)

På en googlesøgning er den hos mig nr. 8 fra toppen

http://www.google.com/search?hl=da&q=serenity&lr=

simon

Fra : Vidal

Dato : 12-04-06 15:20

Mr. D wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm, det var da underligt. Jeg kan gå ind på den:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Serenity_(film)

Ja, jeg havde vist ikke fået sidste parantes med.
Tak for linket.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-04-06 11:49

Vidal <vidal@webspeed.dk> writes:

> Jeg er ikke så meget inde detaljerne i Firefly.
>
> På en oversigt, jeg har set, indgik Serenity
> som del 7+8, eller noget i den stil, i serien.

Det Firefly-afsnit der hedder Serenity var pilot-afsnittet og som
sådan tiltænkt at skulle udsendes først.

De høje herre hos Fox brød sig dog ikke om afsnittet som første
afsnit, så derfor blev The Train Job produceret inkluderende passende
introduktion. Afsnittet Serenity blev istedet i USA vist som det sidst
viste afsnit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Firefly_%28TV_series%29#Original_airing

På DVD'en er afsnittene inkluderet i den tiltænkte rækkefølge.

--
Peter Makholm | There are 10 kinds of people. Those who count in
peter@makholm.net | binary and those who don't

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-04-06 13:14

Vidal <vidal@webspeed.dk> writes:

> Dit link bringer mig ud i en wikepediansk blindgyde.

Måske fordi din læser kun fortolker linket til om med
understregningstegnet. Du skal også have parentesen med.

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-04-06 13:33

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Wikipedia siger det er omtrent 6 måneder efter den sidste (14.) episode

Der findes en tegneserie der beskriver handlingen fra mellem tv-serien
slutter til filmens handling begynder.

Jeg tror ikke man alt for hårdt skal tænke filmen ind i den 'story
arc' som tv-serien ville have gennemgået i en hypotetisk
tv-serie-fortsættelse (resten af første sæson og en anden sæson).

Hvis handlingen fra filmen stammer fra et planlagt plot, så vil jeg
gætte på at det er det gennemgående plot fra anden sæson vi har
fået. Det ville dog have givet meget mere plads til personudvikling og
formodentlig udviklet personerne et andet sted hen end de lige præcis
er i filmen. Her tænker jeg især på at Inara og Book kunne have fået
en mere fremtrædende og nyttig plads og en tv-serie-udgave af plottet.

> [...]
> herkomst ikke egentlig forestille at være den samme både i film og serie,
> eller er det en dusørjæger i serien og en agent i filmen?

Jeg opfatter dem ikke som at være samme person.

Fra : PerX ...

Dato : 12-04-06 15:39

In article <443cd2de$0$38633$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
vidal@webspeed.dk says...

> [...]
>
> På en oversigt, jeg har set, indgik Serenity
> som del 7+8, eller noget i den stil, i serien.
>
> Er det en privat opdeling, eller er der noget om

Den oprindlige pilot (dvs rigtigt første afsnit) hed også "Serenity" for
at forvirre fjenden. Og for yderligere at forvirre fjenden besluttede
Fox sig for IKKE at starte med det afsnit som introducere universet. Det
sendte man til sidst da man havde besluttet sig for at nedlægge serien.

Biograf filmen Serenity foregår ca 6 måneder efter at serien slutted (og
nej, det er ikke et alternativt univers)

Fra : Lars

Dato : 06-05-06 18:56

In article <MPG.1e9d7534c7f3647498b944@news.usenetserver.com>, hyp1999
@_hotmail_nospam_.com says...

> Skal du have den?

Hej, blot for info er Firefly startet på TV2 Zulu, hvor afsnit 2 kom i
nat & nr 3 kommer åbenbart iaften.

Kig evt på
http://www.tvguide.dk/

--