B5
Fra : Mr. D

Dato : 03-04-06 20:33

Bare lige for at følge op ...

.... Jeg blev lige færdig med 1. sæson, og den serie rykker ..!

simon

Fra : HC

Dato : 03-04-06 21:03

> ... Jeg blev lige færdig med 1. sæson, og den serie rykker ..!

Den bliver først rigtig god nu, hvor du er igennem første sæson. =)

HC

Fra : John Hinge

Dato : 04-04-06 05:36

On 03 apr 2006 HC was heard to say:

> Den bliver først rigtig god nu, hvor du er igennem første sæson. =)

Som HC siger, ja, det der nu det rigtig rykker.
Ale skuespillerne har her fået styr på hvordan de fungerer i deres
roller (bortset fra at mange egentlig havde styr på det med det samme,
f.eks Londo og G'Kar.. Peter Jurasik og salig Andreas Katsulas styrer
i de 2 roller)
Men de næste 3 sæsoner cirka er der bare fuld fart fremad og så er
der jo sæson 5..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-04-06 16:24

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote:

>Men de næste 3 sæsoner cirka er der bare fuld fart fremad og så er
>der jo sæson 5..

Sæson 5 er da okay, efter den lige bruger et par afsnit på at finde
sine egne ben. Og Crusade er bestemt heller ikke så slem som rygtet
siger.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : HC

Dato : 04-04-06 17:10

> Sæson 5 er da okay, efter den lige bruger et par afsnit på at finde
> sine egne ben. Og Crusade er bestemt heller ikke så slem som rygtet
> siger.

Nej, Crusade er skam slet ikke så ringe enddag, men man sidder alligevel med
en lidt flad fornemmelse til sidst, og måske følelsen af at have spildt sin
tid.

HC

Fra : John Hinge

Dato : 05-04-06 05:36

On 04 apr 2006 HC was heard to say:

> Nej, Crusade er skam slet ikke så ringe enddag, men man sidder
> alligevel med en lidt flad fornemmelse til sidst, og måske
> følelsen af at have spildt sin tid.

Jeg så for nyligt hele Crusade i et strøg..
Det værste ved det, var at der ikke var mere.. Crusade var ganske
sjov. Og det afsnit hvor de spoofer X-Files.. uha hvor var det
dog morsomt.

Om Sæson 5 af B5...
Nej jeg synes ikke den er dårlig, problemet med den er at Joe jo ikke
oprindeligt vidste om der kom en Sæson 5, og derfor valgte at køre
en del af det i Sæson 4.. Det får på nogle punkter S5 til at virke
lidt mere tyndbenet.. Og så er der Byron.. ARGH !!
*lalala.. And we will all come together in a better place*
shut up shut up shut uu-uuup..

Intellektuelt set forstår jeg godt Byron.. Men hold dog op hvor jeg
ikke bryder mig om ham.. Eminent skuespil og cast der.. :)

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-04-06 16:47

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote:

** pas på, små spoilere til Babylon 5 **

>Jeg så for nyligt hele Crusade i et strøg..
>Det værste ved det, var at der ikke var mere.. Crusade var ganske
>sjov. Og det afsnit hvor de spoofer X-Files.. uha hvor var det
>dog morsomt.

Jeg synes jeg sad tilbage med ca. samme fornemmelse som efter Firefly.
Man starter på det velvidende om at det stoper midt i sæsonen, så det
er lidt underligt - og en mærkelig fornemmelse når bare slutter i
ingenting. Men der var tegninger til noget godt.

> [...]
>lidt mere tyndbenet.. Og så er der Byron.. ARGH !!
>*lalala.. And we will all come together in a better place*

Det er rigtigt. Faktisk er det meste af S5 "opfundet", da slutningen
af shadow-war vist var planlagt som sæsonafslutning. Men jeg synes da
at nogle af koncepterne i S5 var okay, og jeg kan godt lide Letas
(st?) udvikling som super-telepat. Det der irriterer mig mest er at
den slutter med lidt for mange åbne tråder fordi JMS forventede at
kunne forfølge dem senere. Det kunne han så ikke.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : HC

Dato : 05-04-06 21:46

> [...]
> den slutter med lidt for mange åbne tråder fordi JMS forventede at
> kunne forfølge dem senere. Det kunne han så ikke.

Jo, det har han da gjort i romaner og tegneserier bl.a.

HC

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-04-06 05:02

"HC" <hc@fuckspam.dk> wrote:

>Jo, det har han da gjort i romaner og tegneserier bl.a.

Nu er det så ikke JMS der har gjort det, men andre forfattere - men
naturligvis med behørig respekt fra og accept af JMS. Jeg har i øvrigt
et udestående med at få læst bøgerne.

Men oprindeligt var der jo tanker om flere serier, der ville behandle
nogle af de åbne spørgsmål i universet. Filmene berører egentlig ikke
særlig meget, andet end at call to arms er forløberen til Crusade og
in the beginning beskriver minbari-krigen i lidt flere detaljer og
over et kortere tidsforløb (en films tid istedet for over 4 sæsoner).

Efter min mening er in the beginning den absolut bedste af filmene,
men nye skal lige huske på IKEK at se den FØR man har set hele Babylon
5 - eller i hvert fald de fire første sæsoner.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : HC

Dato : 06-04-06 11:26

> Nu er det så ikke JMS der har gjort det, men andre forfattere - men
> naturligvis med behørig respekt fra og accept af JMS. Jeg har i øvrigt
> et udestående med at få læst bøgerne.

JMS har selv skrevet tegneserierne, og han har arbejdet TÆT sammen med de
forfattere der har skrevet de romaner som han ikke selv har skrevet, så jo -
han har skam selv skrevet både romaner og tegneserier. Og de er RÆTTI gode
=)

HC

Fra : Mr. D

Dato : 05-04-06 07:27

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> roller (bortset fra at mange egentlig havde styr på det med det samme,
> f.eks Londo og G'Kar.. Peter Jurasik og salig Andreas Katsulas styrer

Jeg bryder mig slet ikke om Sinclair og Garibaldi i første sæson, der kun
har ét ansigtsudtryk - nemlig det samme som blev brugt kompromisløst af
samtlige skuespillere i samtlige sæsoner af Dollars og Dallas

G'Kar og Londo er fabelagtige, og i mit stille indre må jeg indrømme for mig
selv, at Londo i første sæson er min absolutte helt. Bag det grimme og
tentaklede ydre banker der et varmt alienhjerte.

> Men de næste 3 sæsoner cirka er der bare fuld fart fremad og så er
> der jo sæson 5..

Jeg glæder mig, men der går nok lige nogle uger. Jeg har en eksamen midt i
maj.

Hvis nogen svarer på denne, så pas på med spoilers. Jeg ved det er svært,
specielt for jer, der har været meget glade for serien.

simon

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-06 10:20

In article <44317f86$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
hc@fuckspam.dk says...

> Den bliver først rigtig god nu, hvor du er igennem første sæson. =)

Ja første sæson er måske lidt langsom, men den er nødvendig. Nu kommer
de langsomt mere og mere op i omdrejninger. De fleste der ser serien
ligger og gisper efter vejret når anden sæson slutter *g*

Fra : HC

Dato : 04-04-06 11:23

De fleste der ser serien
> ligger og gisper efter vejret når anden sæson slutter *g*

Nåja, overdrivelse fremmer forståelsen. Jeg vil ikke sige jeg ligefrem
gispede efter vejret, men begejstringen ville da ingen ende tage...
Ihvertfald ved første gennemsyn.

HC

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-04-06 12:32

PerX ... skrev:
> [...]
> de langsomt mere og mere op i omdrejninger. De fleste der ser serien
> ligger og gisper efter vejret når anden sæson slutter *g*

Det må jeg nok sige - der skal ikke meget til at imponere jer. Jeg har
selv set de to første sæsoner for nylig (plus op til afsnit 9 af 3.),
og jeg er skuffet. For mig er det ikke engang på højde med Star Trek.
Det er muligt B5 prøver at være mere subtilt og realistisk, men
underholdningsværdi-mæssigt fungerer det ikke for mig.

- Tue

Fra : HC

Dato : 04-04-06 12:45

> [...]

>Det er muligt B5 prøver at være mere subtilt og realistisk, men
>underholdningsværdi-mæssigt fungerer det ikke for mig.

Star Trek er fint, men Babylon 5 er meget mere dramatisk og episk end Star
Trek nogensinde kan være, sålænge de bruger samme formel som hidtil - kun
DS9 kommer tæt på, men det var jo også Straczynski's idé til at begynde med

B5 er da, pånær CGI effekterne, lysår foran Star Trek's sødsuppe-snask...
Forstå mig dog alligevel ret - jeg elsker skam Trek.. Har bare ikke gidet
købe noget af det på DVD, da de jo stadigvæk vil have en arm og et ben pr.
sæson - deres priser tangerer næsten til røveriske tilstande... Øv, øv,
øv... Men nu kommer de jo i de lidt billigere slim-paks, og så kunne det jo
være...

HC

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-04-06 15:01

HC skrev:

> [...]
>

> B5 er da, pånær CGI effekterne, lysår foran Star Trek's sødsuppe-snask...

Man kan ikke diskutere smag. B5 for mig er alt, alt for gråt
(selv alle folks private quarters er grå!), de fremmede racer er langt
mindre interessante end Star Treks ditto (man får aldrig rigtig
indblik i B5-racernes kultur og historie), og historierne - jo da, de
er mere realistiske. Der er ikke de fjollerier man tit ser på Star
Trek, men B5 er til gengæld kedelig. Der kommer jo aldrig rigtig noget
substans i nogle af udviklingerne! OK, jeg skal nok se resten af serien
før jeg kommer med min endelige bedømmelse, men jeg kan altså ikke
se hvad det fede ved sæson 2 er. B5 har da masser af god og sjov
dialog, men det gør ikke universet spændende, figurene velbeskrevne
eller historierne gode. Der er simpelthen alt, alt for lidt kød på.

- Tue

Fra : HC

Dato : 04-04-06 15:47

> (man får aldrig rigtig
>indblik i B5-racernes kultur og historie)

Det er jeg så uenig i... Jeg synes der kommer rigtig godt indblik i de
forskellige kulturer... Den imperialistiske, napoleonske dekadente kultur
der definerer Alpha Centauri, den religiøs - nærmest fanatiske - kultur der
definerer G'Kar's race, som jeg ikke kan huske navnet på...

Bare lige de to eksempler der ligger lige for.. det er noget tid siden jeg
sidst har set den.

>og historierne - jo da, de
>er mere realistiske. Der er ikke de fjollerier man tit ser på Star
>Trek, men B5 er til gengæld kedelig. Der kommer jo aldrig rigtig noget
>substans i nogle af udviklingerne!

Fundamentalt uenig.

[...]

Det er utroligt at du så bedre kan lide Trek, for den synes jeg nemlig er en
gang vand ved sammenligning med B5... Men nuvel..