Efterlysning efter "stum" naturfilm sendt ~
Fra : Kent

Dato : 03-04-06 19:13

Hej

For en del år siden så jeg en fantastisk natur-film i tv, mener det
var DR1. Den var en meget stor oplevelse at se, og nu kunne
jeg rigtigt godt tænke mig at finde den på DVD!!

Noget af det specielle ved filmen var, at den ikke indeholdt
et eneste ord. Det var en ren oplevelse i naturens lyde og billeder.
Såvidt jeg husker, var der blandt andet nogle scener med isbjørne
i filmen.

Nogle der har en ide om, hvad filmen hed???

Vh
Kent.

Fra : A.And

Dato : 04-04-06 08:56

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Såvidt jeg husker, var der blandt andet nogle scener med isbjørne
> i filmen.
>
> Nogle der har en ide om, hvad filmen hed???

Hilsen
Lars

Fra : Kent

Dato : 05-04-06 09:59

"A.And" <Hexata@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hilsen
> Lars

Hmmmm....... Ikke let. Men det må næsten være mellem
1995 og 2000, vil jeg tro.

Mener kun der findes én film af denne slags - helt stum naturfilm,
hvor man kun hører naturens lyde.

Håber på hjælp.

Vh
Kent.

Fra : Holst

Dato : 05-04-06 10:29

Kent wrote:

> [...]
> Såvidt jeg husker, var der blandt andet nogle scener med isbjørne
> i filmen.
>
> Nogle der har en ide om, hvad filmen hed???

Din beskrivelse, lige bortset fra isbjørnene, fik mig til at tænke på
den franske Microcosmos fra midt i 90'erne. Det var en helt fantastisk
film, som i utrolige nærbilleder viser, vist især (udelukkende?)
insekt-, livet ude i den ganske normale natur, som du og jeg
sædvanligvis færdes i. En utrolig fascinerende film. Som jeg husker det,
blev der heller ikke i denne film sagt noget, men måske husker jeg forkert.

Men isbjørne var der helt sikkert ikke i den. Microcosmos kan nu trods
fraværet af isbjørne stærkt anbefales.

Fra : Kent

Dato : 05-04-06 11:53

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forkert.

> Men isbjørne var der helt sikkert ikke i den. Microcosmos kan nu trods

Lyder meget spændende, men det er ikke den film, jeg leder efter.

Tak for svaret!

Vh
Kent

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 05-04-06 11:32

Kent skrev bl.a.:

> [...]
> et eneste ord. Det var en ren oplevelse i naturens lyde og billeder.
> Såvidt jeg husker, var der blandt andet nogle scener med isbjørne

Det kan vel ikke være denne: http://excite.imdb.com/title/tt0095895/ -
eller en anden af samme instruktør?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : Kent

Dato : 05-04-06 11:54

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan vel ikke være denne: http://excite.imdb.com/title/tt0095895/ -
> eller en anden af samme instruktør?

Det er i hvert fald ikke dén film, og instruktøren kan jeg ikke huske
hvem var.

Tak .

Vh
Kent.