Ghost in the shell: stand alone complex?
Fra : Johs32

Dato : 02-04-06 12:30

Er der nogen som har erfaringer med denne serie, er den noget ved?

Mvh
johs

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-04-06 13:16

Johs32 wrote:
> Er der nogen som har erfaringer med denne serie, er den noget ved?

Ja, den er kanon. Den er også blevet omtalt flere gange her i gruppen,
jeg skrev lidt om den her:

http://groups.google.com/group/dk.kultur.film/browse_frm/thread/a5d80b929860e530/78369ad273fc1fd7?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : the LU

Dato : 03-04-06 19:49

"Johs32" <sdfs@dss.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har erfaringer med denne serie, er den noget ved?

Ja, for Søren da. Især første sæson er helt i særklasse. Hvis man er til
sci-fi/cyberpunk med lidt politiserie indover er der ingen tvivl om at det
er en klar vinder.

<skamløs selvpromovering>
Jeg har i øvrigt skrevet en anmeldelse af Vol.1, som måske kan give et
indtryk af hvad det hele går ud på. Den kan læses her:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=2323
</skamløs selvpromovering>

Så bare køb løs. :D

/Toby

Fra : Johs32

Dato : 06-04-06 08:05

"the LU" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har i øvrigt skrevet en anmeldelse af Vol.1, som måske kan give et
> indtryk af hvad det hele går ud på. Den kan læses her:

Kan det passe at der allerede findes 52 episoder (2 sæsoner af 26 afsnit),
syntes kun jeg kan finde sæson 1 vol 1 til vol 7.

Mvh
Johs

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-04-06 08:29

Johs32 wrote:

> Kan det passe at der allerede findes 52 episoder (2 sæsoner af 26 afsnit),
> syntes kun jeg kan finde sæson 1 vol 1 til vol 7.

Ja, anden sæson er udkommet nogle steder og hedder "Ghost in the
Shell: Stand Alone Complex - 2nd Gig!" lækker titel!

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-04-06 03:32

Lars Hoffmann wrote:

> Ja, anden sæson er udkommet nogle steder og hedder "Ghost in the
> Shell: Stand Alone Complex - 2nd Gig!" lækker titel!
>
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

Navnelegen stopper ikke der. Der er også film versioner af begge sæsoner som
hedder henholdsvis:
Ghost in the Shell - Stand Alone Complex - The Laughing Man
Ghost in the Shell - Stand Alone Complex - 2nd Gig - Individual Eleven

Og (!!!) der kommer en tredje GITS:SAC i form af en film der indtil videre har
titlen Solid State Society.

Alt sammen ved siden af de 2 Ghost in the Shell film, de mange spil og mangaen,
så man må sige de forstår at presse citronen :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-04-06 11:09

Martin Andersen wrote:

> [...]
> Ghost in the Shell - Stand Alone Complex - The Laughing Man
> Ghost in the Shell - Stand Alone Complex - 2nd Gig - Individual Eleven

Er det ikke bare de complexe episioder fra hver sæson der er sammensat
til film?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-04-06 16:58

Lars Hoffmann wrote:

> Er det ikke bare de complexe episioder fra hver sæson der er sammensat
> til film?
>
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

lige præcis