Ekstra benplads hos lufthansa
Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 23-05-06 22:13

Hej NG vi har fundet nogle "billige" flybilletter hos LuftHansa fra Kbh -
Malaga med mellemlanding i Frankfurt, hvordan er det med ekstra benplads
hos
LuftHansa, koster dette en bondegård, og kan man evt. bestille dette i
forvejen ??

Med venlig hilsen
Lars Jensen

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-05-06 09:08

"Lars Kristian Jensen" <lars@wefl-jensen.dk> wrote in news:RVKcg.88370
$2S4.9529@fe21.usenetserver.com:

> [...]
> Malaga med mellemlanding i Frankfurt, hvordan er det med ekstra benplads
> hos LuftHansa, koster dette en bondegård, og kan man evt. bestille dette

Hos Lufthansa hænger begrebet "ekstra benplads" uløseligt sammen med
"dyre" billetter.

CPH-FRA skulle dog ikke være noget problem for de fleste. Lufthansa flyver
med en stor A300-600 på ruten ihvertfald sommeren over.

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 24-05-06 09:48

Jeg vil heller ikke mene det er noget problem for de fleste med Lufthansa.
De har generelt rigtig fin benplads (med undtagelse af deres regionaljets
til Munchen) og langt bedre benplads end f.eks. Sterling og de andre
charterselskaber.

A300-600 er ikke på alle afgange fra CPH - de flyver også med andre
flytyper, men der er lige så fin benplads. Ruten er i codeshare med SAS, så
selvom du har en Lufthansa billet kan det sagtens været et SAS-fly du skal
med. SAS er også kendt for ganske fin benplads.

Hvis du vil have ekstra benplads, så spørg om sæder ved nødudgang når I
foretager check-in. Ellers er businessclass en mulighed, men både SAS og
Lufthansa tager ublu priser for dette, så det er normalt ikke nogen reel
mulighed.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-05-06 10:07

"Flyrejsen.dk Feedback" <feedback@flyrejsen.dk> wrote in

> A300-600 er ikke på alle afgange fra CPH - de flyver også med andre
> flytyper, men der er lige så fin benplads.

Fra sommerprogrammet 2006 flyver LH med en A300-600 på ruten CPH-FRA. De
har før benyttet A321 og i sjældnere tilfælde B737.

På ruten til MUC benytter de sædvanligvis en CR2'er, som er en meget lille
maskine. Men det er sikkert kun et spørgsmål om tid, da MUC efterhånden er
en temmelig stor transit lufthavn, og CR2'eren slet ikke kan magte de
bagagemængder transit passagerer har. Lejlighedsvis benytter LH derfor en
B737'er på ruten. Lur mig om ikke det bliver oftere og oftere.

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 24-05-06 12:03

Hej Kent,

Ikke at det betyder det store, men det ser ud til at de stadig benytter A321
på ruten på enkelte afgange. Tjekkede lige nogle tilfældige dage i juni,
hvor den type benyttes på afgangen kl. 18.50, men de øvrige er med A300.

SAS benytter også A321 på en enkelt afgang og derudover MD80

Hvordan er configurationen på deres A300 - er det ikke en af dem de har
brugt på indenrigs i Tyskland - med risiko for mindre benplads?

A321 og MD80 flyver jeg jævnligt på ruten er her er det ihvertfald fint.
A300 er jeg aldrig stødt ind i på denne rute, så den kender jeg ikke.

CR2-eren har jeg været med mange gange til/fra MUC - fungerer fint nok, men
er absolut ikke min favoritmaskine. Ikke så meget pga. benplads men mere
fordi sæderne på disse typer er meget smalle - hvilket faktisk er et større
problem når to voksne skal sidde ved siden af hinanden. Desuden er der
yderst begrænset plads i hattehylderne til håndbaggage - hvorfor det oftest
bliver smidt i lastrum ude ved flyet og afleveret til dig lige efter ankomst
(også ved flyet)

On 24/05/06 11:07, in article Xns97CD712AA48DEkentoldhoj@oldhoj.dk, "Kent

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-05-06 21:46

> [...]
> benytter A321 på ruten på enkelte afgange. Tjekkede lige nogle
> tilfældige dage i juni, hvor den type benyttes på afgangen kl. 18.50,

Ja, det var sjovt nok det første jeg så da jeg kom på arbejde: En 321'er
fra LH

> Hvordan er configurationen på deres A300 - er det ikke en af dem de
> har brugt på indenrigs i Tyskland - med risiko for mindre benplads?

Jeg kender ikke LH's indenrigs 321'ere, men umiddelbart var den
registrering jeg så forleden en gammel kending. Så det kunne tyde på at
det er de samme maskiner som de tidligere har brugt.

> [...]
> hattehylderne til håndbaggage - hvorfor det oftest bliver smidt i
> lastrum ude ved flyet og afleveret til dig lige efter ankomst (også

CR2'eren er generelt rigtig dårlig service overfor især transit kunderne
til MUC. Bagagekapaciteten er slet ikke til store kufferter. Ofte må
bagage short-shippes (eftersendes med en anden afgang) på den rute.

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 25-05-06 00:30

"Flyrejsen.dk Feedback" <feedback@flyrejsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil have ekstra benplads, så spørg om sæder ved nødudgang når I
> foretager check-in.

Jeg er ikke så berejst, og kender ikke de forskellige flytyper, men jeg kan
sige, at man skal passe lidt på med sæder ved nødudgangen, hvis man er bred
om popo'en.
Sidst jeg havde været i London, og skulle hjem med SAS spurgte jeg om ekstra
benplads (Jeg er 183 cm cm) Og jeg fik plads i midten ved en
nødudgang......... med masse af benplads. Desværre oxo så meget benplads, så
man umuligt kunne nå klapsammenbordene, der normalt hænger på sædet
foran........ så klapbordet var i armlænet. Jeg fik klemt popo'en ned i
sædet, men det havde været nemmere med glidecreme og et skohorn

VH Pernille