/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
USA sæder til store
Fra : marian


Dato : 21-05-06 18:20

Hej
Hvordan finder jeg en kombination af rimelig pris og god plads når man skal
til det vestlige USA ?
Min mand er af stor størrelse så det ville være rart for ham at sidde
ordenligt.

Min tanke er at flyve kort. F.eks. kbh - new york overnatte også flyve new
york - LA. Det gør rejsetiden kortere og dermed tiden man sidder dårligt for
kortere.

Alternativt er at betale for mere plads, men de fleste tilbyder mere
benplads men ikke mere plads i siden, som sagt er min mand stor både ben men
også i bredden ( Han er ikke tyk

En første klasse tur / retur er nok et alternativ men det koster f.eks.
18.000 med Iceland air hvor den almindelige plads koster 6000. Så kan det jo
bedre svare sig at dele rejsen op i to tre etaper på et almindeligt sæde.


Men har I nogle forslag - ud over at sejle dertil.

Hilsen
Mariann



 
 
Niels Hejnfelt (22-05-2006)
Kommentar
Fra : Niels Hejnfelt


Dato : 22-05-06 21:43



"marian" <m@mmmmm.dk> skrev i en meddelelse
news:bj1cg.101$K97.55@news.get2net.dk...
> Hej
> Hvordan finder jeg en kombination af rimelig pris og god plads når man
> skal til det vestlige USA ?
> Min mand er af stor størrelse så det ville være rart for ham at sidde
> ordenligt.

>
> Men har I nogle forslag - ud over at sejle dertil.
>
> Hilsen
> Mariann
>
Hej Mariann.
Jeg er selv stor (194 cm og 120 kg (indtil for nylig.Nu kun 105 kg , og
jeg har rejst til USA adskillige gange, og det har hver gang været
rædselsfuld, pga den dårlige plads.
Det eneste sted man får bredere sæder er mig bekendt på business-class.
Ellers gælder det om, at få plads ved en nødudgang eller på den forreste
række i en sektion. Alternativt ud til gangen (the aisle) i flyveren, så man
kan strække det ene ben. Det giver lidt mere plads til det andet.
I marts var jeg med Air France i L.A via Paris, og udturen var den
sædvanlige elendighed. På hjemturen spurgte jeg til sæder med bedre plads,
med det resultat at vi blev sat oppe på 1.sal (eller 2.sal om man vil) i
denne kæmpe jumbojet (det er vist den der hedder noget med -400 til sidst),
og her var der markant bedre benplads end ellers. Vi betalte ikke ekstra, og
jeg er lidt i tvivl om det var en upgrade, eller om det var tilfældigt, men
I kan da spørge efter afgange med denne upstairs-facilitet når I
planlægger.Yderligere fik vi plads ved en nødudgang fra Paris til Kbh. så
det var ren luksus på hjemturen.
Go for it.
Mvh Niels Hejnfelt





Pernille og Kennet F~ (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Pernille og Kennet F~


Dato : 23-05-06 06:10


På hjemturen spurgte jeg til sæder med bedre plads,
> med det resultat at vi blev sat oppe på 1.sal (eller 2.sal om man vil) i
> denne kæmpe jumbojet (det er vist den der hedder noget med -400 til
> sidst), og her var der markant bedre benplads end ellers. Vi betalte ikke
> ekstra, og jeg er lidt i tvivl om det var en upgrade, eller om det var
> tilfældigt, men I kan da spørge efter afgange med denne upstairs-facilitet
> når I planlægger.

Der har helt klart været tale om en up-grade. Det er en 747-400 og business
class er i næsen og 1. klasse er ovenpå, så I har virkelig været heldige! Er
kun lidt misundelig.

Yderligere fik vi plads ved en nødudgang fra Paris til Kbh. så
> det var ren luksus på hjemturen.

Det er nok en mere realistisk løsning. Ved mange fly kan man booke plads på
forhånd, og så kan man forsøge at vælge nødudgangen. I USA bliver den dog
ofte først besat ved afgang, da de fleste gerne vil have den plads, men også
fordi, flyselskaberne godt vil have en person der kan hjælpe dem ved et
uheld på denne plads.

Kennet



Martin K. R. (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin K. R.


Dato : 23-05-06 07:05

"Pernille og Kennet Föh" <anonym@mail.dk> wrote in message
news:44729921$0$106$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> På hjemturen spurgte jeg til sæder med bedre plads,
>> med det resultat at vi blev sat oppe på 1.sal (eller 2.sal om man vil) i
>> denne kæmpe jumbojet (det er vist den der hedder noget med -400 til
>> sidst), og her var der markant bedre benplads end ellers. Vi betalte ikke
>> ekstra, og jeg er lidt i tvivl om det var en upgrade, eller om det var
>> tilfældigt, men I kan da spørge efter afgange med denne
>> upstairs-facilitet når I planlægger.
>
> Der har helt klart været tale om en up-grade. Det er en 747-400 og
> business class er i næsen og 1. klasse er ovenpå, så I har virkelig været
> heldige! Er kun lidt misundelig.

Aaaarrhhh... ka' det nu os' pas'?
De 747 der har 1. klasse har den normalt placeret i næsen og business class
i 'hovedet' (både oppe og nede)...

/Martin


Nicolai (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 23-05-06 08:48

> Der har helt klart været tale om en up-grade. Det er en 747-400 og business
> class er i næsen og 1. klasse er ovenpå, så I har virkelig været heldige!
> Er kun lidt misundelig.

Det er lige omvendt... Business class er ovenpå, 1. klasse er ude foran...




Jan Bøgh (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 23-05-06 17:28

Pernille og Kennet Föh skrev i
44729921$0$106$edfadb0f@dread16.news.tele.dk dette:

> I USA
> bliver den dog ofte først besat ved afgang, da de fleste gerne vil
> have den plads, men også fordi, flyselskaberne godt vil have en
> person der kan hjælpe dem ved et uheld på denne plads.

Med UA (og måske også alle andre) er det faktisk at krav, at passagerer, der
sidder ved nødudgangen tydeligt og højlydt erklærer sig villig til at hjælpe
med åbning af nødudgang og at modtage (ganske kortfattet) instruktion
herom - afaik.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk ørken: http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html



Lars Ehlers (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 23-05-06 20:41

On Tue, 23 May 2006 07:09:52 +0200, "Pernille og Kennet Föh"
<anonym@mail.dk> wrote:

>
> På hjemturen spurgte jeg til sæder med bedre plads,
>> med det resultat at vi blev sat oppe på 1.sal (eller 2.sal om man vil) i
>> denne kæmpe jumbojet (det er vist den der hedder noget med -400 til
>> sidst), og her var der markant bedre benplads end ellers. Vi betalte ikke
>> ekstra, og jeg er lidt i tvivl om det var en upgrade, eller om det var
>> tilfældigt, men I kan da spørge efter afgange med denne upstairs-facilitet
>> når I planlægger.
>
>Der har helt klart været tale om en up-grade. Det er en 747-400 og business
>class er i næsen og 1. klasse er ovenpå, så I har virkelig været heldige! Er
>kun lidt misundelig.

Det afhænger af selvskabet, der er en million forskellige
konfigurationer på 747-400.

Air France har to, den ene har business klasse på første sal.
http://seatguru.com/airlines/Air_France/Air_France_Boeing_747-400.php

Og den anden har turistklasse på første sal.
http://seatguru.com/airlines/Air_France/Air_France_Boeing_747-400_CIO.php

Så Air France har (ifølge SeatGuru.com) ikke 747-400 med første klasse
på det øverste dæk.


--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Niels Hejnfelt (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Niels Hejnfelt


Dato : 23-05-06 22:23


>>
>>Der har helt klart været tale om en up-grade. Det er en 747-400 og
>>business
>>class er i næsen og 1. klasse er ovenpå, så I har virkelig været heldige!
>>Er
>>kun lidt misundelig.
>
> Det afhænger af selvskabet, der er en million forskellige
> konfigurationer på 747-400.
>
> Air France har to, den ene har business klasse på første sal.
> http://seatguru.com/airlines/Air_France/Air_France_Boeing_747-400.php
>
> Og den anden har turistklasse på første sal.
> http://seatguru.com/airlines/Air_France/Air_France_Boeing_747-400_CIO.php
>
> Så Air France har (ifølge SeatGuru.com) ikke 747-400 med første klasse
> på det øverste dæk.
> Lars Ehlers, San Francisco
> )


....Jamen efter at have set på disse links kan jeg fastslå, at det var den
med turistklasse på 1. sal, og det vil sige, at Mariann altså udemærket kan
opsøge denne facilitet, i forbindelse med hendes rejse til USA.
I øvrigt sjovt som sådan en tråd kan udvikle sig... og så ende med at give
svar på det oprindeligt adspurgte
Så i øvrigt et foto af dig Lars, i en eller anden sammenhæng, men husker
ikke lige helt...måske var det noget med biler..??

Mvh Niels



Lars Ehlers (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 24-05-06 01:01

On Tue, 23 May 2006 23:23:00 +0200, "Niels Hejnfelt"
<niels@VIPhejnfelt.dk> wrote:

>...Jamen efter at have set på disse links kan jeg fastslå, at det var den
>med turistklasse på 1. sal, og det vil sige, at Mariann altså udemærket kan
>opsøge denne facilitet, i forbindelse med hendes rejse til USA.
>I øvrigt sjovt som sådan en tråd kan udvikle sig... og så ende med at give
>svar på det oprindeligt adspurgte

Sådan er usenet, det kan være ret sjovt at følge en tråd, og se
hvordan den udvikler sig.

Desuden har jeg "fornøjelsen" af at rejse USA (bl.a.) tyndt, så jeg
får da set nogle flyvemaskiner indefra. Også selvom jeg sjældent har
mulighed for at sidde på første sal i en 747-400. Men det er i den
sammenhæng, at jeg har oplevet store forskelle på, hvordan de
forskellige selskaber indretter deres fly. Og jeg bruger
http://seatguru.com flittigt, når jeg skal planlægge en længere tur.

Jeg har hørt at enkelte selskaber tvinger større passagerer til at
købe to billetter, så hvis man er i den kategori, så bør man nok undgå
f.eks. Southwest Airlines.

>Så i øvrigt et foto af dig Lars, i en eller anden sammenhæng, men husker
>ikke lige helt...måske var det noget med biler..??

Det må have været på dk.fritid.bils hjemmeside


--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

T.Liljeberg (24-05-2006)
Kommentar
Fra : T.Liljeberg


Dato : 24-05-06 07:33

On Tue, 23 May 2006 17:00:39 -0700, in dk.fritid.rejse Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Desuden har jeg "fornøjelsen" af at rejse USA (bl.a.) tyndt, så jeg
>får da set nogle flyvemaskiner indefra. Også selvom jeg sjældent har
>mulighed for at sidde på første sal i en 747-400. Men det er i den
>sammenhæng, at jeg har oplevet store forskelle på, hvordan de
>forskellige selskaber indretter deres fly. Og jeg bruger
>http://seatguru.com flittigt, når jeg skal planlægge en længere tur.

seatguru er et næsten uundværligt værktøj for alle der rejser meget
(>120,000 miles sidste år).
Det værste er afgange, hvor de flytypen nogen gange er en anden end
planlagt. I stedet for den gode exit-row plads man med seatgurus hjælp
har sikret sig ender man på bulkhead med næsen, og endnu værre,
fødderne, mast mod en væg. Undgå EWR-LAX med UA....

Min seneste lange rejse var forresten med EVA Air til Taiwan - først
sal var Business (eller som de kalder det "Super Business"). Service
ER bare bedre med de asiatiske selskaber - med Singapore og Cathay som
de bedste.

>Jeg har hørt at enkelte selskaber tvinger større passagerer til at
>købe to billetter, så hvis man er i den kategori, så bør man nok undgå
>f.eks. Southwest Airlines.

Der er ruter, hvor to Southwest billetter er billigere end en billet
med AA eller UA...

Lars Ehlers (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 24-05-06 20:13

On Tue, 23 May 2006 23:33:27 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>seatguru er et næsten uundværligt værktøj for alle der rejser meget
>(>120,000 miles sidste år).
>Det værste er afgange, hvor de flytypen nogen gange er en anden end
>planlagt. I stedet for den gode exit-row plads man med seatgurus hjælp
>har sikret sig ender man på bulkhead med næsen, og endnu værre,
>fødderne, mast mod en væg. Undgå EWR-LAX med UA....

Seatguru er en stor hjælp til at undgå de værste sæder i flyveren,
specielt når man ofte selv kan vælge sæder på flyselskabets hjemmeside
eller hvis man checker ind ved en selvbetjeningskiosk. Min værste tur
er faktisk med UA SFO-LHR. Min kone og jeg sad på bageste række i en
747, hvor sæderne ikke kan lænes ret langt tilbage. Og dem på rækken
foran havde selvfølgelig deres sæder lænt helt tilbage. Det var meget
lange 11 timer....
>
>Min seneste lange rejse var forresten med EVA Air til Taiwan - først
>sal var Business (eller som de kalder det "Super Business"). Service
>ER bare bedre med de asiatiske selskaber - med Singapore og Cathay som
>de bedste.

Jeg flyver stort set aldrig de lange ture med UA, AA eller de andre
store amerikanske selskaber med mindre jeg er absolut nødt til det.
Det er vel nok den ringeste service overhovedet.

Jeg er enig i, at de asiatiske selskaber har den bedste service, min
sidste tur var med Singapore Airlines direkte fra LAX til Singapore.
Deres service på Executive Economy var på højde med Virgin Atlantics
service på Upper Class.

>Der er ruter, hvor to Southwest billetter er billigere end en billet
>med AA eller UA...

Southwest er billige, ingen tvivl om det. Jeg kan finde på at bruge
dem på korte ture (f.eks. fra San Jose til Orange County), men på de
længere ture vil jeg foretrække f.eks. JetBlue.


--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste