ferie i efterårsferien
Fra : Sabina H.

Dato : 16-05-06 07:10

vi har aldrig rejst særlig meget, men påtænker nu at rejse sydpå i børnenes
efterårsferie...

jeg forestiller mig noget i retningen af de kanariske ø'er, men da vi ikke
er til at ligge på stranden og stege, og har et par unger på henholdsvis 9
og 12 år med, ville jeg gerne have lidt input....

vi vil gerne et sted hen hvor der både er børne attraktioner (badeland, zoo,
og lign) og hvor der er naturfænomener/byer man kan besøge.....
vi vil gerne kunne leje en bil og køre selv til diverse attraktioner....
og der må gerne være nok attraktioner til at kunne dække en lille uges
tid*G*
sol og sommer er et must (skal lade op til vinteren*G*)

nogle der kan give os et genialt fif?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carina Hansen

Dato : 16-05-06 19:10

Fra : Anita

Dato : 16-05-06 20:53

"Carina Hansen" <carina@nospam.inv> skrev

> [...]
> lille
> areal. Der er noget for alle. Jeg ved de har på Cypern og flere andre

Det kan jeg også anbefale. Vi boede på Sunwing Resort på Tenerife for godt
et år siden. Der var masser af nordisk-talende personale, opvarmet pool og
daglige aktiviteter for børn og vokse. Der er også mange ting på øen der er
værd at se.

Venligst Anita

Fra : Sabina H.

Dato : 16-05-06 20:48

Anita wrote:
> [...]
> godt et år siden. Der var masser af nordisk-talende personale,
> opvarmet pool og daglige aktiviteter for børn og vokse. Der er også

jeg tror måske jeg har fået formuleret mig lidt forkert....

vi er ikke specielt interesserede i en "charterrejse"....
vi er nok i teorien mere til en ferielejlighed eller lign, dog gerne med
pool (børnepool) eller strand og nemt til shoppingmuligheder og lign..... vi
er tager normalt i sommerhus hvert år og klarer os selv, både med
underholdning og udflugter, og den ferieform kan vi egentlig godt lide....
i praksis er vi nok lidt "hands on" typerne, der gerne vil klare os selv og
ikke have en masse personale vi kan henvende os til, faktisk ville vi nok
hellere være afhængig af lokalbefolkningens venlighed eller et kort *G* og
vores unger er enormt selvhjulpne og leger faktisk hellere bare med hinanden
end andre (endnu)....

jeg er egentlig nok mest ude efter hvilke ø man måske skulle ramme for at få
mest mulig variation i sin ferie...
og hvilke attaktioner der er spændende at besøge på hvilke ø'er.....
hvad er must see?
og hvad er totalt skod?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Kristian

Dato : 17-05-06 00:19

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote:

> [...]
>mest mulig variation i sin ferie...
>og hvilke attaktioner der er spændende at besøge på hvilke ø'er.....

Jeg vil også gerne slå et slag for Tenerife. Sol og varme er der året
rundt, og i kan jo selv fuldstændig skræddersy ferien som i selv
vil,evt leje bil nogle dage og futte rundt og se lidt på øen.
Og der er masser at se på. Først og fremmest er naturparken midt på
øen ,med vulkanen Teide - en utrolig naturoplevelse for store som
små. Og så kan man tage på sejltur ud for kysten og opleve hvaler og
delfiner. Men prøv at søge på Tenerife i dk.fritid.rejse - der har
været en del indlæg om Tenerife.
--
Kristian

Fra : Sabina H.

Dato : 17-05-06 12:17

Kristian wrote:

> [...]
> små. Og så kan man tage på sejltur ud for kysten og opleve hvaler og
> delfiner. Men prøv at søge på Tenerife i dk.fritid.rejse - der har

lyder umiddelbart som et smadder godt bud....
hvordan er vejret dernede midt i oktober??
nogen der har været der??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Kristian

Dato : 18-05-06 01:26

>lyder umiddelbart som et smadder godt bud....
>hvordan er vejret dernede midt i oktober??
>nogen der har været der??

Jeg har været der et par gange i december - her var det omkring 20
grader, og vejr til shorts og sandaler. Så mon ikke temperaturen
ligger omkring de 25 i oktober.

--
Kristian

Fra : Anita

Dato : 20-05-06 12:07

"Sabina H." skrev
> vi er ikke specielt interesserede i en "charterrejse"....

Vi rejser normalt aldrig på charter - men dette var vores bryllupsrejse, så
der SKULLE være plads til afslapning. Alligevel var vi meget undt i byen og
ved bådehavnen og kigge, vi var på tur på Teide og på rundtur på en smuk
nabo-ø "La Gomera".

Yderligere havde vi påtænkt en tur i en fuglepark, men jeg blev syg, så det
droppede vi igen.

Jeg vil sige, at vores tur ikke var specielt charter-agtig. Vi deltog ikke i
de Wing-arrangerede ture, men tog ud i byen og fik det meget billigere.
Hotelværelset var netop en lille lejlighed med køkken. Vi valgte godt nok
alligevel at spise ude, eller tage mad fra hotellets restaurant med op på
værelset.

Alt i alt var det et godt sted, med 25-30 grader i marts, de klassiske
påtrængende folk ved restauranterne der skal kapre kunder, stranden synes vi
ikke var så lækker igen, priserne billigere end dk.

Spørg gerne, hvis der er mere jeg kan bidrage med :)

Venligst Anita