Sol i skolebørnenes vinterferie
Fra : E.S.

Dato : 16-05-06 06:00

Vi er 12 personer der drømmer om i uges sol/bade ferie i uge 7. 2007.
Er der steder på de Kanariske øer der er mere solsikker end andre?

MVH.
Erik

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 16-05-06 08:40

På Gran Canaria siges det at Puerto Rico skulle være meget mere solsikker en
f.eks. Maspalomas og Playa del Ingles - selvom der kun er lille afstand
mellem byerne.

Jeg har selv oplevet det flere gange, hvor der har været overskyet ved Playa
del Ingles men høj sol i Puerto Rico - kun en halv times derfra.

Iflg. nogle danskere jeg kender, der bor dernede, så plejer de at bruge som
tommelfingerregel at temp. ofte er 5-8 grader højere i Puerto Rico end i Las
Palmas.

Det skulle være noget med at byen ligger i "læ" fra bjernene og skyerne
derfor sjældent samles der.

Om det holder 100 procent ved jeg ikke, men jeg har selv haft gode
erfaringer samt hørt samme teori fra flere andre.

Hvis i påtænker Tenerife, så hold jer til sydkysten, da der ofte er
overskyet nordpå pga vulkanen Teide.