Helligdag i England..
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 07:05

Hejsa Alle

er der nogle der ved om 5 juni er en helligdag i england ?

Mvh
Morten

Fra : Kristian

Dato : 09-05-06 07:38

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

>Hejsa Alle
>
>er der nogle der ved om 5 juni er en helligdag i england ?
>
>Mvh
>Morten

Du kan se de Engelske helligdage her:
http://www.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/questions/bankholidays.html
--
Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 07:44

> Du kan se de Engelske helligdage her:
> http://www.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/questions/bankholidays.html

Super dvs at det har de ikke, for det har vi jo nemlig 2. pinsedag.. var
bange for at de også havde det..

Mvh
Morten

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 09-05-06 10:59

Det er det ikke , det er den dag vi fejrer den danske grundlov blev lavet ,
og det har englænderne ikke noget med at gøre

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-05-06 11:19

bent bundgaard lausen skrev:

> Det er det ikke , det er den dag vi fejrer den danske grundlov
> blev lavet , og det har englænderne ikke noget med at gøre

I år er det også *2. pinsedag* den 5. juni. Jeg har været
i London i pinsen for mange år siden, og mærkede *intet*
til at mandagen var helligdag.

--
:·)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-05-06 12:51

Herluf Holdt, 3140 skrev i
44606ccb$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> I år er det også *2. pinsedag* den 5. juni. Jeg har været
> i London i pinsen for mange år siden, og mærkede *intet*
> til at mandagen var helligdag.

I England har man Spring Bank Holiday (=fridage for lønslaver), der ind i
mellem også benævnes whit monday (pinse mandag). Den flytter dog ikke dato
som pinsen men afholdes sidste weekend i maj.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm |
http://jan.boegh.net/Album/Verden/Lissabon/Alfama/slides/_DSC0244.html