Ang: valuta til bulgarien
Fra : BB

Dato : 08-05-06 06:27

Hej med jer
Jeg skal til Bulgarien her sidst i maj og vil høre hvad der bedst kan betale
sig.
Købe Leva i danmark, eller tage Eur med derned og veksle lokalt, eller er
gode DK Kr. ligeså gode at tage med.
Hilsen og tak.
Bent

Fra : Søren Blom

Dato : 08-05-06 16:54

"BB" <mig@selv.com> skrev i
> Jeg skal til Bulgarien her sidst i maj og vil høre hvad der bedst kan
> betale sig.
> Købe Leva i danmark, eller tage Eur med derned og veksle lokalt, eller er
> gode DK Kr. ligeså gode at tage med.

Uden at jeg vil lægge hoved på blokken, så vil jeg tro at du får den bedste
kur for at veksle ? frem for Danske kroner, men hvorfor ikke have Visa kort
ol. med og så hæve lokal valuta på kortet, så behøver du ikke have så mange
penge på dig af gangen.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 08-05-06 19:14

Søren Blom <soren@blom.dk> skrev:
> [...]
>kroner, men hvorfor ikke have Visa kort
>ol. med og så hæve lokal valuta på
>kortet, så behøver du ikke have så mange

Du kan max hæve 800.- kr. pr. gang, og det koster 35.- kr.meget
få steder tager man visa, så danske kroner, eller euro er det
bedste.
I`m A Survivor

Fra : michael

Dato : 08-05-06 21:15

Nu har jeg aldrig været i Bulgarien, men har de ikke masser af
pengeautomater dernede? I hvert fald i de større byer og ved
Sorethavskysten.

Man plejer at kunne hæve op til 2000 kroner pr dag på et Visakort.
/michael

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 08-05-06 21:46

michael wrote:
> Man plejer at kunne hæve op til 2000 kroner pr dag på et Visakort.

Ikke i Bulgarien.

Sidste år vekslede vi både i Forex inden afrejsen, vekslede danske
kroner på hotellet og hævede i automat på MasterCard. Der var ikke
nogen nævneværdig forskel på de kurser, vi opnåede, når man indregnede
hævegebyret i automaten.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>