København
Fra : Rolf

Dato : 05-05-06 19:29

Jeg skal til København med noen kinesere og har laget en liste over
mulige severdigheter nedenfor.

Kunne jeg bry dere med å komme med noen råd når det gjelder hva som
fungerer best, er mest interessant - eventuelt gi andre forslag?

Med vennlig hilsen Rolf

Visit to Danmark:

Sightseeing i 2.etg. buss (fra Rådhusplassen)

Strøget

Nationalmuseet, Frederiksholms Kanal 12, Tel.: 3313 4411

Amalienborg Slot

Canal Tours, Nettobådene eller Havnebussen/Vandbusser

The Little Mermaid

Tivoli

Glyptoteket

Statens Museum for Kunst, Sølvgade 48

Carlsberg Husbryggeri, Gamle Carlsberg Vej 11. Tirsdag - søndag kl.
10-16, kr. 40,-

Frihedsmusset, Churchillparken. Tlf: 3313 7714 (ti.-fr. 10-12 & 13-15)

Arbejdermuseet - Rømersgade 22, 1362 København K. Nørreport station.
Alle dager kl. 10-16. Tlf: (+45) 33 93 25 75

Christiania, Bådsmandsstræde 43

Kronborg slott, Helsingør

Day trip by car to Malmö in Sweden

Fra : Brian S

Dato : 05-05-06 21:45

Hej Rolf

For bedre at hjælpe, tror jeg du skal fortælle lidt mere om dine
gæster.

Hvad er det for noe kinesere? Hvad er formålet med deres besøg?
Kultur, erhverv, politisk, banal sightseeing - eller?

Fra : Rolf

Dato : 07-05-06 16:29

> For bedre at hjælpe, tror jeg du skal fortælle lidt mere om dine
> gæster.
>
> Hvad er det for noe kinesere? Hvad er formålet med deres besøg?
> Kultur, erhverv, politisk, banal sightseeing - eller?

Sightseeing og kultur, mest.

Mvh. Rolf

Fra : TK

Dato : 14-05-06 12:51

"Rolf" <rolf_oddNoSpam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sightseeing og kultur, mest.

Hvis du overvejer en tur til Kronborg, Helsingør, var det måske en ide med
et stop i Humlebæk for at besøge Louisiana. Det synes turister som regel
vældig godt om.
vh. Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 15:46

> [...]
>
> Kunne jeg bry dere med å komme med noen råd når det gjelder hva som
> fungerer best, er mest interessant - eventuelt gi andre forslag?

Frilandsmuseet

Vikingeskibene i Roskilde (der er mulighed for en lille turistsejlads)

Lejre Forsøgscenter

Koggene i Malmø

En tur i kano på Mølleåen

Sig til, hvis du har brug for yderligere information om stederne.

Tina

Fra : Erik D

Dato : 01-06-06 20:32

Hej Rolf.

Hvis det stadig er aktuelt med rundvisning af kinesere, kan jeg her
supplere med lidt billeder fra Lejre forsøgscenter, som en anden
gruppedeltager foreslog:

http://flickr.com/photos/erikdaugaard/sets/521412/

Lejre Forsøgscenters egen hjemmeside:

www.lejre-center.dk