San Francisco
Fra : Dorthe

Dato : 30-04-06 12:14

Hej
Kender du noget til hotellet Heritage Marina. kan du sige noget om, hvad jeg
absolut ikke må gå glip af i San Francisco og omegn.. noget der skal ses
eller opleves.
På forhånd mange tak
Hilsen Dorthe

Fra : Verner Johnsen

Dato : 30-04-06 17:03

On Sun, 30 Apr 2006 13:13:47 +0200, "Dorthe" <d_kleis@mail.dk> wrote:

>Hej
>Kender du noget til hotellet Heritage Marina.

Vi havde 4 overnatninger på dette hotel for snart et år siden, og vi
har ikke nogen store ting at klage over. Det er ikke noget luxushotel,
men jeg synes nu det meste fungerede meget godt.
Hvis I har bil med, er det ikke mindst vigtigt, at der er gratis
parkering ved hotellet
Hotellet ligger ud til en meget trafikeret gade, og der kan opleves
noget gade støj i nogle af værelserne. Andre værelser vender ind mod
en lukket gård med swimming pool.
Morgenmaden er ikke som vi ser det på Europæiske hoteller, men da
noget bedre end de andre Amerikanske hoteller vi besøgte, hvor
morgenmaden var includeret. Her var der forskellige
morgenmadsprodukter og bagels.
Største problem var, at det var sjældent, at der var mere end en
brødrister der fungerede.

>kan du sige noget om, hvad jeg
>absolut ikke må gå glip af i San Francisco og omegn.. noget der skal ses
>eller opleves.

Vi startede med en tur på Alcatraz og en bustur med guide rundt i
byen. Begge dele bestilt hjemmefra via
<https://www.alcatraztrips.com/index2.asp>
Det gav en rigtig god introduktion til byen.

Der ud over er det efter min opfattelse Fisherman's Wharf med masser
af fiskerestauranter, underholdning og museer, Cable Cars og i det
hele taget byen med de stejle gader og det blomstrende liv.
Hotellet ligger for øvrigt ved den stejleste af alle stejle gader (er
der nogen der siger), Filbert Street, men I skal lige over på den
anden side af toppen for at se hvor den er aller stejlest.
Jeg har lagt et par billeder fra Filbert Street i dk.binaer under
subject: San Francisco.
Synes I det er sjovt at køre bil, skal I naturligvis også en tur ned
ad Lombard Street, som kun ligger nogle få blokke fra hotellet.

>På forhånd mange tak

og så mange gange velbekomme
--
Hilsen Verner

Fra : Lars Ehlers

Dato : 05-05-06 20:24

> [...]

>absolut ikke må gå glip af i San Francisco og omegn.. noget der skal ses

Hej Dorthe,

Kig under tråden "Sightseeing i Los Angeles", jeg har postet en
mega-guide til San Francisco der.

Mht. til hotellet, så kender jeg ikke meget til hoteller i San
Francisco, men Marina distriktet er ikke et dårligt valg.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Per

Dato : 12-05-06 08:38

"Dorthe" <d_kleis@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Kender du noget til hotellet Heritage Marina. kan du sige noget om, hvad
> jeg absolut ikke må gå glip af i San Francisco og omegn.. noget der skal

Alcatraz's audio tour er rigtig god. Den må i ikke snyde jer selv for.

Fishermans Warf var lidt skuffende og ikke noget særligt.

Lombard st. er også en klasikker.

Se evt. billeder fra SF:
http://www.zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&catid=33&PageNo=2

Fra : Verner Johnsen

Dato : 12-05-06 14:52

On Fri, 12 May 2006 09:38:20 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>"Dorthe" <d_kleis@mail.dk> wrote in message

>Se evt. billeder fra SF:
>http://www.zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&catid=33&PageNo=2

Fine billeder, og så har du endda fået ovennævnte hotel med på et af
dem

Billede 28 - bygningen forrest til højre er Hotel Herritage Marina

--
Hilsen Verner

Fra : Lars Ehlers

Dato : 12-05-06 19:14

On Fri, 12 May 2006 09:38:20 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Se evt. billeder fra SF:
>http://www.zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&catid=33&PageNo=2

Udmærkede billeder. Som at være der selv

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Peter Martin

Dato : 12-05-06 15:52

Du kunne evt. prøve at tjekke det på TripAdvisor.com
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60713-d81522-Reviews-Heritage_Marina_Hotel-San_Francisco_California.html

Vi er selv ved at planlæægge en tur til staterne og har brugt denne side
temlig' meget.

/peter martin