Telt-camping i USA
Fra : swordfish8080

Dato : 27-04-06 23:19

Hej forum.

Vi er ved at kigge efter overnatningsmuligheder i USA (især CA).
Vi har kigget på forskellige sider på nettet med moteller og hostels, men
kom nu til at snakke om muligheden for at campere.

Vi har ikke en campingvogn, men vil udelukkende have vores bil og et telt.
Er der nogen, der har nogen anelse om, hvad det koster at campere på denne
måde. Vi synes det er lidt at en jungle når man kigger på nettet. Vi kan
ikke finde ud af, om de priser vi ser er til RV eller campingvogn. Det er jo
ikke det vi er efter.

Vi har ikke planer om at reservere, da vi gerne vil have muligheden for
planlæge mens vi er på turen.
Vi skal afsted i højsæsonen 26/6-7/8.

Vores spørgsmål er altså, hvad det koster, og om der er nogen der har
erfaring med denne form for overnatninger?

Venlig hilsen
Tina og Søren

Fra : michael

Dato : 28-04-06 01:42

Sidste år var vi på en rundtur i Autocamper i Californien, Utah, Nevada
og Arizona. Vi boede for det meste på campingpladser fra KOA hvor der
som regel også var teltpladser. På deres hjemmeside kan du se pladserne
og hvad de har af faciliteter. Der kan reserveres direkte på nettet.

http://www.koa.com/

KOA er nogenlunde hvad der svarer til Dansk Camping Union i Danmark

/michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-04-06 09:39

swordfish8080 skrev i 44514342$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk
dette:

> [...]
> kigger på nettet. Vi kan ikke finde ud af, om de priser vi ser er til
> RV eller campingvogn. Det er jo ikke det vi er efter.

Mange teltcamperer i de store nationalparker, hvor det er ganske billigt. Se

http://www.nps.gov/parks.html, hvilke parker, der tager hvad.
Det er meget hyggeligt og lidt spejderagtigt, da der (altid?) er en bålring
og mulighed for at købe/samle brænde.

> Vi har ikke planer om at reservere, da vi gerne vil have muligheden
> for planlæge mens vi er på turen.
> Vi skal afsted i højsæsonen 26/6-7/8.

Det kan blive et problem at få plads på de gode camps i de mest berømte
parker.
Vær opmærksom på at en del af de almindelige campingpladser er indrettet på
RV'ere (de vi herhjemme normalt kalder autocampere).

vh
Jan
--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Bjarne Haug

Dato : 03-05-06 10:49

> Vores spørgsmål er altså, hvad det koster, og om der er nogen der har
> erfaring med denne form for overnatninger?
>
> Venlig hilsen
> Tina og Søren

Hej,

Jeg har i de sidste to år prøvet den måde at campe på, det fungerer helt
fint og koster omkring 10-18 dollars for en nat alt efter hvor efterspurgt
et område det er.
Der er næsten altid toilet osv på de pladser, især dem som er i
naturparkerne, en god idé er ikke at komme for sent til stederne så kan de
være fuldt ud booket. Mange af stederne kan man reservere forud, har dog
ikke selv praktiseret det.

Og så kan jeg opfordre til at besøge Lassen Vulcanic Park, den er utrolig
flot og den er ikke overfyldt af mennesker som de andre parker er.

Her er lidt billeder fra Lassen:
http://bm_2005.photonet.dk/index.php?list=3

De har nogle rigtig gode campsites. Det eneste man kan sige er at vi mødte
en bjørn i Yosemite, de er der og det skal man lige være klar over...

mvh
Bjarne

Fra : swordfish8080

Dato : 03-05-06 22:20

Hej Bjarne.

Super lækkert.
Mange tak for det.

PS. køber man et specielt kort, der viser hvor alle campingpladser ligger,
eller kører du blot efter et normalt USA-kort?

hilsen Søren

Fra : Jan

Dato : 07-05-06 20:53

Wed, 3 May 2006 23:20:28 +0200, "swordfish8080"
<swordfish8080@post.cybercity.dk>;
<44591ead$0$60785$157c6196@dreader1.cybercity.dk>; <dk.fritid.rejse>:

>PS. køber man et specielt kort, der viser hvor alle campingpladser ligger,
>eller kører du blot efter et normalt USA-kort?

Vi har et Rand McNally Road Atlas USA; ca: 1:1 000 000.
Det atlas har en eller to sider for hver stat.
Der er der også symboler for "campsites" og for "Parks with camping
facilities".
Men jeg vilde nok ha' skaffet et specielt campingkort, hvis sådant
noget er at få.
--
/Jan
<jan@jpharo.net>