Rejse til USA.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-04-06 16:00

Hej i gruppen.

Jeg har tænkt på at tag til New York engang i Juni eller August måned. Er
der nogen rejsebureau kan i anbefalde? Rejsen skal ikke være den dyreste,
men lidt i den billige ende, rejsen skal være med hotel. Rejsen skal kun
gælde en person. Skal lige siges, at jeg ikke er vant til at rejse.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Flyrejsen.dk

Dato : 24-04-06 16:41

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men lidt i den billige ende, rejsen skal være med hotel. Rejsen skal kun
> gælde en person. Skal lige siges, at jeg ikke er vant til at rejse.

Hej Jørgen,

Det billigste er klart selv sammensætte din rejse på nettet. Selv købe en
flybillet, selv bestille et hotel og evt. selv leje en bil. Det kræver lidt
mere arbejde af dig end at gå ind til et almindeligt rejsebureau og bede dem
om at arrangere turen, men det er kun minimalt mere besværligt på selve
destinationen.

Mht. billige flybilletter, så læs disse tommelfingerregler om, hvordan du
får fingre i dem: http://www.flyrejsen.dk/billige-flybilletter.php.

Prøv evt. at søge billeje her: www.billiglejebil.dk og kig efter billige
hoteller her: www.billighotel.dk.

Mange hilsner
Flyrejsen.dk

Fra : deepbluesky

Dato : 24-04-06 17:50

Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
> men lidt i den billige ende, > rejsen skal være med hotel. Rejsen skal kun
> gælde en person. Skal lige siges, at jeg ikke er vant til at rejse.

Hej Jørgen.
Spring ud i det. Der er mange måder at gøre det på. Et rejsebureau er den
dyreste. En af de billigste er at rejse fra London (eller fx Amsterdam) til
New York. Til London kan du komme med fx http://www.ryanair.com/site/DA/
eller http://www.sterlingticket.com/da/flight for et par hundrede hver vej.
Her er et link til fly London/New York:
http://www.cheapflights.co.uk/flights/New-York/Heathrow/

Og forslag til billig hotel i New York: http://new-york.hotelscheap.org/

/JAF

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-04-06 19:01

> [...]
> men lidt i den billige ende, rejsen skal være med hotel. Rejsen skal kun
> gælde en person. Skal lige siges, at jeg ikke er vant til at rejse.

Hej Jørgen

Du skal i hvertfald se dig godt for - jeg skal til Boston (for firmaet) i
næste
måned - kun lige 2 dage og så hjem igen - Firmaet handler hos SAS (så
vi kan få vores bonuspoint og alene flyet gi'r de 17.854,- for !!

Husk at dit pas skal være udstedt efter 1997 og være maskinlæsbart

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Flyrejsen.dk

Dato : 24-04-06 19:25

>Firmaet handler hos SAS (så vi kan få vores bonuspoint og alene flyet
>gi'r de 17.854,- for !!

Puha! Jeg kender ikke dine præcise rejsedatoer, Jørgen, men prøvede bare
lige at lave en søgning for sjov på to uger i begyndelsen af juni (fra d. 1.
til d. 14. juni).

Fly: Under kr. 3500,- med British Airways via London (www.flyrejsen.dk).
Lejebil: Ned til kr. 273,- pr. dag i samme periode (www.billiglejebil.dk).
Hotel: Wanderers Inn West, 1-stjernet hostel på Upper West Side,
enkeltværelse: 144,- kr. pr. nat! Manhatten Inn, Midtown, til kr. 226,- for
et enkelt. Trestjernede hoteller fra ca. kr. 800,- (www.billighotel.dk).

Mange hilsner
Flyrejsen.dk

Fra : Finn

Dato : 24-04-06 19:28

Hej Jørgen,

Vi var i NY sidste år = kæmpe oplevelse.

Jeg kiggede også godt rundt, men endte med at bruge http://www.wasteels.dk/
som jeg blev anbefalet af en kollega.

Prismæssigt kunne de gøre det til ca. samme pris som jeg kunne finde det til
selv. De anbefalede/arrangerede også et hotel Cosmopolitan Hotel - Tribeca
der efter vores mening var udmærket til prisen. Hotellet ligger på den
sydlige del af Manhatten men med 2 Subway linier lige ved døren.
Prøv at gå ind på denne side:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d93351-Reviews-Cosmopolitan_Hotel_Tribeca-New_York_City_New_York.html
der kan du se lidt om det samt en masse anmeldelser fra nogen der har boet
der.

--
Mvh. Finn

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 24-04-06 22:31

> [...]
> men lidt i den billige ende, rejsen skal være med hotel. Rejsen skal kun
> gælde en person. Skal lige siges, at jeg ikke er vant til at rejse.

Hej Jørgen.
Der var vist ikke så mange der nåede at læse, at du ønskede hjælp, og at du
var uerfaren i at rejse.
Jeg har rejst mange gange i USA, og først efter et par gange, begyndte jeg
at arrangere det hele selv.Denne fremgangsmåde er også blevet særdeles
udbredt og anvendt de seneste par år, men man føler sig nu sikrere på
benene, når man har lidt erfaring.
Mit råd til dig er, at kontakte Venskabsforeningen
(skandinavisk,amerikansk,canadisk).Den administreres idag af rejsebureauet
MyPlanet, der holder til både i København og Holstebro. De er simpelthen
eksperter, og kan hjælpe dig med alt lige fra gode rejse-råd til booking af
både fly,hotel og bil (og sikkert også andre arrangementer
derovre).Medlemskab af foreningen koster ca. 100-150 om året, og inkluderer
nogle årlige nyhedshæfter om det at rejse i USA og Canada.
Der er med garanti masser af andre bureauer, der kan nøjagtig det samme, men
Venskabsforeningen hjalp mig i starten, og gjorde det hele nemt og bekvemt
for mig og min familie.
Du kan spare penge ved at arrangere det hele selv, men du kan købe tryghed
gennem et bureau.
Læs evt. om min egen NY-rejse her : http://www.hejnfelt.dk/newyork.htm
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-04-06 15:41

Hej igen.

Jeg takker mange gange for de input jeg har fået her Nu har jeg lidt at
arbejde med, for det virkede lidt uoverskuelig, hvor skal man starte, og
hvor skal man ende