Dykkerpriser i Thailand
Fra : Brian Long

Dato : 22-04-06 18:35

Hej,

Jeg tager til Thailand i Juni og har tænkt mig at tage til Koh Phangan og
Koh Tao for lidt dykning. Er der nogen der kan anbefale et eller flere dive
centers? Og hvilke priser kan jeg regne med f.eks. for en dag med 2 dyk og
frokost?

mvh, Brian

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-04-06 15:45

"Brian Long"
> [...]
> centers? Og hvilke priser kan jeg regne med f.eks. for en dag med 2 dyk og

Koh Tao har hundredvis af dykkercentre, og du blir highjacket
allerede på sejlturen ud til øen - de tilbyder alt fra gratis værelse
til mad og drikke - men det er jo ikke metoden til at vælge sit
dykkercenter. Tag der ud og tjek nogle stykker ud, der er danskere
og andre skandinavere, mange englændere, så det er måske lidt et
temperaments spørgsmål hvem man svinger bedst med. Der er ret
store prisforskelle, men det er billigt billigt alle steder. Kan ikke
huske at der var dykning på Koh Pangang. Dykkene er ok men
så er det heller ikke vildere, let dykning og det kan være trafikeret
der nede.. -max-

Fra : Thomas VJ

Dato : 24-04-06 00:17

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Long"

Som max skriver så brug lidt tid på at snakke med dykkercentrene. Dog vil
jeg klart anbefale dig at dykke på Southwest Pinnacle, Chumporn Pinnacle,
Shark Island (ingen hajer, desværre), Red Rock og Green Rock. Forsøg at hold
dig væk fra White Rock og Twin Peaks da disse to primært bliver benyttet som
træningsdyksteder og derfor ofte er overfyldte.

Hvis du kan komme over på vestkysten vil du finde at dykningen er væsentlig
bedre og med meget større variation af liv end i golfen ...

<klip>
> Kan ikke
> huske at der var dykning på Koh Pangang.

Sail Rock ligger tættere på Kon Pangang end på Koh Tao.

<klip>

> Dykkene er ok men
> så er det heller ikke vildere, let dykning og det kan være trafikeret
> der nede.. -max-

Koh Tao er blandt de bedste steder jeg har undervist, netop fordi dykningen
er så let. Næsten altid god sigt, skal du dybere end 40 meter skal du
medbringe en skovl og ingen stærke nedadgående strømme. Så forholdende på
Koh Tao er noget nær perfekte til undervisning i hobbydykning på begynder
niveau. Eneste større problem jeg lige kan komme i tanke om er, at haj
bestanden er temmelig lille og derfor bliver trigger fiskene temmelig store
omkring Koh Tao.

--
Mvh, Thomas VJ
dykkerteori.dk

Fra : Martin Schyth

Dato : 24-04-06 08:31

> [...]
> bestanden er temmelig lille og derfor bliver trigger fiskene temmelig store

Jeg var på Koh Tao og tog bagefter til Similan Islands for ca. 3 år
siden - Koh Tao var fint nok - men meget uddykket efter min mening - der
var rigtigt mange sorte, døde rev - og man blev ret hurtigt træt at at
kigge på Triggerfish...

Dykningen var dog utroligt nem...

Jeg brugte Big Fish dive resort - der var en meget hyggelig dansk
instruktør som var gift men en lokal, så måske han er der endnu :)

Øen er også fin nok - men har man været der i en 3-4 dage har man set
den... Så pas på med at planlægge al for lang tid dér...

/Martin

Fra : Carsten Keller

Dato : 24-04-06 10:39

"Brian Long" <blong1970@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Koh Tao for lidt dykning. Er der nogen der kan anbefale et eller flere
> dive centers? Og hvilke priser kan jeg regne med f.eks. for en dag med 2

De fleste divesites ligger omkring Kho Tao, så hvis du vil dykke meget kan
du ligeså godt tage derop. Men hvis det bare er et par dyk vil jeg anbefale
dig at blive på Phangan, da det er billigere og det er muligt at finde
strande der er væsentlig mere afslappede.

De 4 gange jeg har været på Koh Tao har jeg brugt Buddha View. Mest fordi
det var et hyggeligt foretagende da jeg var der første gang i 99, men
eftersom der nu er kommet mange flere turister er dykkerbiksene blevet
tilsvarende større. Har intet at udsætte på foretagendet dog, og jeg kan
godt lide den strand de "bor" på. Selvom jeg nok må finde andre græsgange i
fremtiden, det er ved at være lidt for udbygget.

Priserne på øen plejer at være mistænkelig ens (vist nok noget med at der
reelt kun er en lille håndfuld operatører der så har flere afdelinger under
forskellige navne rundt om på øen, BuddhaView er en af dem). Alt efter antal
dyk kan prisen komme ned på lige godt 100 kroner inklusiv udstyr og luft pr.
dyk.

http://www.buddhaview-diving.com/pages/fundives.htm

Keller

Fra : Martin Schyth

Dato : 24-04-06 14:03

> [...]
> dyk kan prisen komme ned på lige godt 100 kroner inklusiv udstyr og luft pr.

Og vist nok også noget med nogle "mafia" lignende personer som styrer
øen

Men jeg kan også kun sige godt om Buddhaview - jeg spiste dér 5 ud af de 7
dage jeg var på øen...

/Martin