sightseeing i Los Angeles
Fra : swordfish8080

Dato : 21-04-06 18:58

Hej.

Min kæreste og jeg er ved at planlægge en tur til USA, og skal nu have en
masse spændende ting på papiret inden vi tager afsted.

Vi er ved at kigge lidt på hvad der skal besøges i LA, er der nogen der har
forslag til noget spændende. Vi regner med at have 4 dage i LA.

Er Universal Studios fx et besøg værd? Vi er i tvivl om vi er for "voksne"
til Universal Studios (er 25 år)?

Mvh Søren

Fra : Stig Nielsen

Dato : 21-04-06 19:06

"swordfish8080" <swordfish8080@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forslag til noget spændende. Vi regner med at have 4 dage i LA.
>
> Er Universal Studios fx et besøg værd? Vi er i tvivl om vi er for "voksne"

Hej Søren

I er ikke for gamle !

Min bedre halvdel er 37 og hun snakker stadig ikke om andet, så ja Universal
skal I til.
Jeg har dog ikke besøgt den i LA, men den i Orlando, men det kan vist komme
ud på et.

Mangler I et sted at bo, kan jeg anbefale Motel 6 / Hollywood, det ligger
dejligt centralt med egen parkering i kælderen.
Læs mere på www.motel6.com

Denne kæde kan anbefales alle steder og den findes overalt i USA.

Ren, pæn og billig.

Ellers er det vel Hollywood I skal se, en tur op til Griifith observatoriet
for at kigge op på Hollywood skiltet.

Køre en tur i Bel Air, sunset boulevard og Beverly Hills for at se på
rigdom.
Husk i den forbindelse også Rodeo Drive.

Så er der jo også Venice Beach hvor man også lige skal ud en eftermiddag.

Ellers er LA vist også det.

2-3 dage på selve byen og en dag på en temapark og så er det vist bare væk,
det er min mening om denne kæmpe af en by.
Been there - done that !

Det er meget federe at køre ind i ørkenen og besøge Las vegas, Grand Canyon
o.s.v.

God tur !

Stig

Fra : Lars Ehlers

Dato : 22-04-06 07:57

On Fri, 21 Apr 2006 20:06:16 +0200, "Stig Nielsen" <klm@no.pq> wrote:

<snip>

>Ellers er LA vist også det.
>
>2-3 dage på selve byen og en dag på en temapark og så er det vist bare væk,
>det er min mening om denne kæmpe af en by.
>Been there - done that !

Helt enig. Min kone og jeg smutter fra tid til anden ned til LA, dels
for selve turen, og dels for at se ting undervejs. Men vi bruger kun
en weekend, man løber hurtigt tør for ting at se i LA.

>Det er meget federe at køre ind i ørkenen og besøge Las vegas, Grand Canyon
>o.s.v.

Eller skifte LA ud med San Francisco. Bare min personlige "neutrale"
mening

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Stig Nielsen

Dato : 22-04-06 08:16

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller skifte LA ud med San Francisco. Bare min personlige "neutrale"
> mening
>

> --
> Lars Ehlers, San Francisco
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Du har så evig ret, det ville jeg også stærkt overveje !

SF er BYEN !

Stig

Fra : swordfish8080

Dato : 25-04-06 16:45

Tak for de mange gode inputs til jer alle.
Det var lige sådan nogle idéer og forslag vi fiskede efter.

Kan oplyse, at San Francisco helt sikkert også er med i vores rejseplan, det
samme gælder for Las Vegas og Grand Canyon.
Udfra hvad I skriver tror jeg vi snupper 2 dage i LA og bruge mere tid i SF.

Man jeg kan næste gætte mig til at du, Lars, er den rigtige til at komme med
inputs til hvad der skal ses i SF?

Venlig hilen
Søren

Fra : Stig Nielsen

Dato : 25-04-06 23:20

"swordfish8080" <swordfish8080@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Man jeg kan næste gætte mig til at du, Lars, er den rigtige til at komme
> med
> inputs til hvad der skal ses i SF?

Alcatraz skal ses, husk at bestille billetter i forvejen enten over nettet
eller ved at gå derned og bestille.
Man kan ikke forvente at komme derud samme dag.
Og husk for guds skyld at tage en guidet tur med walkman !
Det er en oplevelse.

Golden Gate, Pier 39, Chinatown, Lombard Street, Cable Car Museum og
Telegraph Hill om aftenen !!!! (Det er et fantastiskt syn)
Og så ved jeg ikke hvorfor, men min bedre halvdel er enormt fascineret af
den store militær-kirkegård der ligger nede ved lufthavnen.
Kommer I forbi så brug en halv time på at gå og kigge lidt og lade historien
passere revy.
130.000 hvide kors på snorlige rækker sætter sine spor.

Overvej at bo lidt uden for byen.

Vi har nu to gange bpet på Motel 6 ved lufthavnen, ca. en halv time i bil
fra downtown.
Det er billigt, i orden og vigtigst af alt, så slipper i for at betale de
ublu høje priser for parkering inde i city.
Det koster nemt et par hundrede kroner i døgnet.

Skal I lidt uden for byen, så kør over Golden Gate og se den fra den anden
side med skylinen i baggrunden.
Tag evt. en tur op til John Muir Woods og se på de kæmpeenorme redwoods.
(ca. 30 km fra SF)

God tur

Stig
der pt. er på vej i den anden retning af kloden

Fra : Lars Ehlers

Dato : 04-05-06 00:59

On Tue, 25 Apr 2006 17:44:55 +0200, "swordfish8080"
<swordfish8080@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]

>Man jeg kan næste gætte mig til at du, Lars, er den rigtige til at komme med

Lyder som en god prioritering. I tidens løb har jeg haft en dell
familie og venner på besøg, og stort set alle er enige om, at det er
bedre at bruge tiden på den måde.

Mht. L.A., så kan de interessante ting nemt ses på to dage. Brug
endelig en halv dag i Universal Studios, ellers bør I vel se Hollywood
Blvd. (inkl. Chinese Mann Theater), Beverly Hills, Rodeo Drive og
derefter køre en tur op i bakkerne til Mulholland Drive. Der er en
pragtfuld udsigt deroppe fra, både til L.A. og "The Valley" på den
anden side. Ellers kunne jeg finde på at køre ud til Santa Monica, der
er en udmærket gågade og gode restauranter. Og en tur op langs kysten
ad Pacific Coast Highway (PCH) til Malibu er heller ikke tosset.

Når det kommer til San Francisco (brug endelig ikke ordet "Frisco"),
så kunne jeg skrive en hel roman. Stig har allerede givet en udmærket
oversigt, så jeg beklager, hvis jeg gentager nogle ting.

Alcatraz SKAL ses. Book en tur inkl. audio walkman, det er en fed
oplevelse. Husk at booke i god tid i forvejen, der er som regel
udsolgt flere dage frem. I kan booke på
http://www.blueandgoldfleet.com/ så er I sikre på at få billetter.

Cable cars. En unik San Francisco oplevelse, men der er ofte lange
køer. Kortet her besrkiver udmærket, hvad I bør være opmærksomme på.
http://www.sfcablecar.com/routes.html

Chinatown. Verdens største Chinatown (udenfor Kina naturligvis).
Hovedstrøget hedder Grant Avenue og strækker sig fra området omkring
Union Square til Little Italy. Grant Avenue er fyldt med forretninger
og turister, så jeg finder som regel en af de parallelle gader, hvor
man kan opleve det "rigtige" Chinatown med slagterforretninger og
grønthandlere og knap så mange turister.

Fishermans Wharf. Selvom det vel er SFs turistfælde nummer et, så er
det stadig værd at opleve, f.eks. i forbindelse med turen til
Alcatraz. Der er et væld af restauranter, forretninger, og
selvfølgelig masser af turister. Pier 39 har endnu flere restauranter
og forretninger men den mest interessante attraktion ligger ved siden
af, nemlig de mange søløver som har taget ophold her. Lyden og lugten
er ikke til at tage fejl af

Golden Gate Bridge. Man kan naturligvis ikke besøge SF uden at opleve
Golden Gate. Der er parkeringsplader på begge sider af broen, jeg
parkerer som regel på nordsiden, så man kan se broen med San Francisco
i baggrunden. Herfra kan man køre op i bakkerne (Marin Headlands)
eller en tur til Sausalito (begge steder er korte ture).

Lombard Street. En ret speciel snørklet og stejl gade, kræver en del
opmærksomhed at køre i bil. Men absolut oplevelsen værd.

Dette er vel de obligatoriske steder man bør besøge. Derudover kan jeg
nævne Haight Ashbury, Palace of Fine Arts, Fort Mason, The Presidio
Chrissy Field, Twin Peaks, Coit Tower, shopping omkring Union Square,
Golden Gate Park, Little Italy (omkring Columbus Avenue), Transamerica
Pyramid, osv, osv. Selvom der er mange ting at se og opleve i SF, så
er byen i sig selv den største oplevelse. Meget, meget forskellig fra
LA! De forskellige kvarterer har masser af charme og bør udforskes til
fods. Mine personlige favoritter er Mission distriktet (specielt
omkring Valencia St. og 16. til 22. gade), Pacific Heights, Union St.,
og The Haight. Bemærk at Castro distriktet er kendt for at være
hjemsted for byens bøsser og lesbiske.

Området omkring San Francisco er meget smukt og varieret, og der er
masser at se. Lige nord for Golden Gate ligger Marin country, hvor man
kan opleve de gigantiske redwood træer (Muir Woods). Syd for SF ligger
Santa Cruz, hjemsted for tusinder af surfere og der ligger et tivoli
på stranden. Lidt længere sydpå ligger Monterey og Carmel, begge
steder absolut værd at besøge, hvis man har tid.

Okay, det blev til at længere omgang end oprindelig planlagt
Håber I kan bruge oplysningerne til jeres planlægning. Hvis der er
helt konkrete ting som I vil vide, så lad mig vide. F.eks. hvor man
kan få en cocktail på 52. etage i et højhus i San Francisco? (Svar:
Carnelian Room, 555 California St. http://www.carnelianroom.com ).
Eller, kan man finde en top restaurant, hvor serveringspersonalet
udelukkende er transvestitter? (Svar: Asia SF http://www.asiasf.com ).
Kan man spise og se en film samtidigt? (Svar: Foreign Cinema
http://www.foreigncinema.com i Mission distriktet).

God tur!

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : swordfish8080

Dato : 04-05-06 22:15

Hej Lars.

Flot og dejligt, at du vil bruge tid på sådan en lækker beskrivelse.
Den kan vi helt sikkert bruge,

Mange tak

Hilsen Søren

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 21-04-06 22:15

> [...]
> forslag til noget spændende. Vi regner med at have 4 dage i LA.
>
> Er Universal Studios fx et besøg værd? Vi er i tvivl om vi er for "voksne"

Universal studios i LA er OK. Også for voksne børn
Så skal I desuden besøge Santa Monica Pier, molen med indbygget børnetivoli,
solnedgange, burgere, t-shirts m.m.
Hver 2. søndag i måneden er der et gigantisk flea-market på Rose-Bowl
Stadium i Pasadena.Sjovt og amerikansk, og lidt som i DK, bare gigantisk.
I Long Beach ligger den fordums store Queen Mary , med opsamlinger fra
Titanic udstillet i agter-museet.Desuden en russisk ubåd der kan besøges.
En ca. 2 timers køretur til Seaworld i San Diego er absolut køreturen værd !
Jeg regner med at du allerede kender til Disney, Knotts,Paul Getty's m.m.
Ca. 3 timers kørsel til Solvang, er en sjov oplevelse, men kan sagtens
undværes, hvis tiden er knap.
Jeg har efterhånden været en del gange i Californien, og jeg bruger altså
ikke meget tid i LA, men ser at komme ud i landet, for at opleve de store
naturscenerier.
Over and out.
Niels

Fra : deepbluesky

Dato : 22-04-06 09:44

swordfish8080 wrote:

> Vi er ved at kigge lidt på hvad der skal besøges i LA, er der
> nogen der har forslag til noget spændende. Vi regner med at
> have 4 dage i LA.

Arh, det nye Gehry koncerthus i L. A. er afgjort et besøg værd:
http://www.arcspace.com/architects/gehry/disney2/
/JAF

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-04-06 11:22

swordfish8080 skrev i 44491d37$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk
dette:

> Er Universal Studios fx et besøg værd? Vi er i tvivl om vi er for
> "voksne" til Universal Studios (er 25 år)?

Jeg er på den forkerte (tror jeg nok man normalt vil mene) side af 50 og
lider af dyb, dyb aversion mod alt det forlystelsparkerne stå for. Men
tvunget af situationen (et firma, der med vold og magt i forbindelse med en
konference skulle forlægge en del af de sociale aktiviteter til 'Universal
Studios') kom jeg alligevel til at besøge klonen i Orlando, FL. Og med skam
at melde (men sig det for guds skyld ikke til min kone og børn) så var det
faktisk en sjov og spændende oplevelse. Så selv om det hele er papmache og
glitterstads - hold dog op hvor er de gode til at lave illusionerne.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.