I bil til norditalien / sydfrankrig
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 13:17

Jeg har overvejet en lille bilferietur på 8-11 dage til det norditalienske
og sydfranske her i starten af maj. Det er ret spontant, så jeg har ikke
haft tid til at undersøge ret meget, men målet bliver nok Genova, tror jeg.
Derfra havde jeg forestillet mig en afstikker et par dage til San Remo,
Monte Carlo, Nice og Cannes inden hjemrejsen (og gerne lidt op i landskabet
i Provence).

Mit spørgsmål er, hvad findes der af seværdige steder i disse områder. Jeg
går ud fra at den franske sydkyst giver nok oplevelser i sig selv, men er
der steder man bør besøge i området eller i Schweitz, Sydtyskland mv.? Jeg
har ærinder i Goslar og Stuttgart og skal fordi disse på min tur derned
eller hjem (bliver nok på turen derned). Men jeg har også overvejet München,
Milano og Zürich... Et besøg værd? Og kan man overhovedet nå alt det?

Håber på nogle kommentarer

Hilsen Ole

PS: Alternativet kunne være at køre via Paris til Sydfrankrig, og via
Norditalien og Tyskland hjem...

Fra : bj

Dato : 20-04-06 13:27

"Ole Sørensen" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber på nogle kommentarer
>
> Hilsen Ole
>
> PS: Alternativet kunne være at køre via Paris til Sydfrankrig, og via
måske du lige skulle kalppe hesten bare en smule. Vil du ikke kan kunne
skelne intrykkende fra hianden. Hvis du når det på den tid du har afsat og
lige skal ind til Goslar og Stuttgart så må jeg sige, at det bliver da mere
stres end behag.

Vælg et eller andet nu, lav en prioteringsliste til rejsemål og tag dems å
efterhånden og ikke det hele i en ombæring.

God rejse

bj

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-04-06 13:35

> [...]
> disse på min tur derned eller hjem (bliver nok på turen derned). Men
> jeg har også overvejet München, Milano og Zürich... Et besøg værd? Og

Det bedste du kan gøre, er låne/købe "Turen går til
Sydfrankrig/Norditalien/Provence" etc. I de bøger finder du alt (næsten)
hvad der er værd at vide og se i områderne.
Om du kan nå det? Tja... hvis du kan nå alt det, du nævner, får du intet
ud af det. Du kan sagtens bruge 8 dage bare i Norditalien eller det
samme i Provence. Jeg vil foreslå, at du koncentrerer dig om ét af
områderne i første omgang, og så "gemmer" du de andre områder til en
anden gang.

mvh
Preben

Fra : Bagmanden

Dato : 20-04-06 13:48

Ole Sørensen wrote:
> Jeg har overvejet en lille bilferietur på 8-11 dage til det
> norditalienske og sydfranske her i starten af maj. Håber på
> nogle kommentarer

Hmmm, et hurtigt skud fra hoften...

Klar det du skal klare i Tyskland.

Kør til Maranello ved Modena og se Ferrarier og derpå mod Parma,
ned mod La Spezia og kør langs kysten til Genova . . . kanon
tur!!

Kør til VenteMiglia og ind i Frankrig og find et sted at bo inde
i forbjergene bag Nice . . . Vence f.eks.

Kør til parfumebyen Grasse og design din egen duft til din
udkårne... det er meget bedre end at give en buket slatne røde
rose (OT, okay det kan vel også slæve an i en hurtig vending)

Kør til det franske Grand Canyon i Moustiers st. Marie og nyd det
storslåede sceneri.

Find en lille bjergby og få en ret med trøfler... (der er dømt
mundvand)

Ups hvor tiden dog går...

Kør ad ruten Digne, Die og Valence og derpå nordover.

Hvis du er til vine kører lidt østpå lidt nord for Valence og
finder byen Trisoir og finder Chateau Vieux der laver en
Hermitage, men til den halve pris.

Nu kan du så gøre op med dig selv om du vil kører over Grenoble,
Lausanne, Basel og hjem eller Lyon, Dijon, Nancy, Luxembourg
(billig bensin) og Køln og hjem... så er de dage vist også
gået....

Uanset hvad du gør, så rigtig god tur!

--
F.B.