Kort til Utah og Wyoming, USA
Fra : SørenFisker

Dato : 20-04-06 12:11

Hej!

Skal på biltur i Utah og Wyoming, USA.
Er der nogen, der har et godt tip?

Venligst
Søren

Fra : Kim Persson

Dato : 20-04-06 12:32

> Hej!
>
> Skal på biltur i Utah og Wyoming, USA.
> Er der nogen, der har et godt tip?
> Venligst
> Søren

kort hjemmefra nordisk korthandel i kbh c
kort derfra en tankstation
kort fra nettet http://nationalatlas.gov/printable.html
elektronisk kort- metroguide usa pris ca 1000dkk

//Kim

Fra : Brian Skaarup

Dato : 20-04-06 13:24

SørenFisker wrote:
> Skal på biltur i Utah og Wyoming, USA.
> Er der nogen, der har et godt tip?
Jeg har flere gange haft den bærbare PC med Delorme Street Atlas
installeret med: http://www.delorme.com/streetatlasusa

Fra : Jan

Dato : 20-04-06 15:07

Thu, 20 Apr 2006 13:10:31 +0200, "SørenFisker" <vejlo@esenet.dk>;
<44476bba$0$47067$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>; <dk.fritid.rejse>:

>Hej!
>
>Skal på biltur i Utah og Wyoming, USA.
>Er der nogen, der har et godt tip?

Rand McNally udgiver et Road Atlas med gode kort over alle stater (men
ikke som Færdselskort Danmark).
Det er billigere i en WalMart end i boghandelen
(i 2004: USD4,97 / USD11,95)
Rand McNally har også netbutik, og jeg købte atlas via net, men det er
aldrig kommet frem. Så købte vi et nyt i en WalMart.

En GPS med USA-kort?
--
/Jan
<jan@jpharo.net>

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-04-06 22:12

"SørenFisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Skal på biltur i Utah og Wyoming, USA.
> Er der nogen, der har et godt tip?
>

> Venligst
> Søren

Hvis du ønsker tip ang. køb af kort, så køb kort over hver enkelt stat
derovre. De er meget detaljerede, koster kun et par dollars.
Hvis du ønsker tip ang. hvad I skal se, så er det jo en større omgang:
Wyoming : Yellowstone (min. 3 dage), Grand Teton, Devils tower, Fort
Laramie, og sikkert en del mere.
Utah : Monument valley, Zions, Bryce Canyon, Arches National Park,
Canyonlands, Natural Bridges national park.
Jeg kørte en uforglemmelig tur af en meget stenet og øde bjergvej fra Moab
og ud til Canyonlands.. langs Coloradofloden.Kørte ude på kanten af
klipperne, med lodrette vægge et par hundrede meter ned, og ingen værn,
eller noget andet.Kun en stenet klippevej, der vist kun figurerede på de
lokale kort i Moab, som en offroad-4wd tur-trail.Ialt ca. 30 miles.Kommer
til at svede af at tænke på det......kan kun gennemføres i en stor 4WD!
Ekstra Tip: Hvis I skal besøge mange nationalparker, så køb et årskort
derovre (ca.$ 50,-).Det kan spare Jer for en del entre-udgifter.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : PB

Dato : 21-04-06 07:29

"SørenFisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
GPS ?
Har du en mio eller anden gps med destinator software, så kan du købe et
kort du kan bruge i en måned (trial period) for ca. 200 kr.

Det virkede fint for mig.

Fra : SørenFisker

Dato : 24-04-06 10:16

"PB" <pber@kfms.kk> wrote in message

> [...]
> Har du en mio eller anden gps med destinator software, så kan du købe et
> kort du kan bruge i en måned (trial period) for ca. 200 kr.

Tak for gode svar.
Ja, jeg har en Mio 269, hvor kan jeg købe et trial-kort?
Hilsen Søren

Fra : Sten Schou

Dato : 25-04-06 15:24

> Tak for gode svar.
> Ja, jeg har en Mio 269, hvor kan jeg købe et trial-kort?
> Hilsen Søren

Hej Søren

Vi har lige kørt fra New York til San Francisco. Vi brugte Rand McNally's
Road Atlas, som forøvrigt kan købes hos FDM. Derudover ligger der et
visitorcenter ved ankomst til hver stat, hvor der ligger gratis kort over
staterne. Vi brugte ingen form for GPS, det var overhovedet ikke nødvendigt.
Vedr. Utah, så tag turen gennem Great Salt Lake Desert, lige inden Nevada
ligge Bonneville Salt Flats. Samme sted ligger Bonneville Speedway, hvor de
bl.a. testkører køretøjer med kraftige motorer.

Hilsen Sten