Propper i ørerne efter flyrejse.
Fra : Colzen

Dato : 20-04-06 11:51

Hejsa.

Er der en eller flere der har et godt råd til hvordan man slipper af med en
prop i øret efter en flytur?
Jeg landede for ca 36 timer siden og har stadig prop i det ene øre.
Jeg har forsøgt alverdens ting (spise, drikke, gabe og trykudligne) op til
flere gange, men det har ikke hjulpet.

Håber at i har nogle gode forslag.

Mvh
Claus Olsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-04-06 23:11

"Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk> wrote in news:e27p20$2qkb$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Håber at i har nogle gode forslag.

Hvad sagde lægen?

Fra : JK

Dato : 21-04-06 11:14

On Thu, 20 Apr 2006 12:50:38 +0200, "Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg landede for ca 36 timer siden og har stadig prop i det ene øre.
>Jeg har forsøgt alverdens ting (spise, drikke, gabe og trykudligne) op til

På apoteket kan du købe en Otovent.

Det er en ballon (flere ekstra) og et næsestykke.

Der er brugsanvisning med. Hermed kan man få ventileret ørerne bedre
end man ellers kan ved at holde for næsen og blæse. Man tager desuden
et øre ad gangen.

Alternativt gå til ørelæge.

mvh

John

Fra : deepbluesky

Dato : 21-04-06 16:39

Colzen wrote:

> [...]
> Jeg landede for ca 36 timer siden og har stadig prop i det ene > øre. Jeg
> har forsøgt alverdens ting (spise, drikke, gabe og trykudligne) op til

Hvis du gentagen lukker for næsen med tommel og pegefinger og sætter al den
tryk på lungesystemet, som du kan, så forsvinder den på et tidspunkt.
/JAF