Pisa med Ryanair
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 19-04-06 21:53

Hejsa
Familien har lejet hus i Toscana og ideen var at køre derned. Men nu er vi
kommet i tvivl og er ved at undersøge alternativer.

Med Ryanair, 4 pers., 2. uge i juli, retur, pris 9400 kr - lige i overkanten
synes jeg.

Med billeje (4-5000), leje af hus (9000), transport(9400) bliver det
efterhånden en ret dyr tur.

Hvem er billigere end Ryanair? Nogen her der har et bud på billigere
transport.

Mvh. Bo

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 08:55

"Bo Jørgensen" <bosletdette@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Med billeje (4-5000), leje af hus (9000), transport(9400) bliver det
> efterhånden en ret dyr tur.
>
> Hvem er billigere end Ryanair? Nogen her der har et bud på billigere
> transport.

Nu har vi efterhånden været i Toscana/Italien mindst 10 gange, og hver gang
vi skulle afsted har konklusionen været, at det er for dyrt at flyve samt
leje bil, i hvert fald for vores pengepung. Istedet har vi prøvet følgende:

1. Kørt i egen bil til Hamburg, taget biltog om natten - ungerne elsker det,
og så kører man jo mens man sover - til München, hvor vi ankommer tidlig
lørdag morgen for så at køre resten af vejen til Toscana. Retur kører vi
hjem i et hug fra tidllig morgen til sen nat... det går ligesom nemmere, når
man skal hjem...

2. Kørt hjemmefra kl. 5 fredag morgen og kørt af 7'eren til Füssen ved den
tysk/østrigste grænse, hvor det myldrer med gasthaus'er, taget en billig
familieovernatning og kørt resten af vejen næste dag. Hjem som ovenfor.

3. Købt et pakkerejsetilbud i god tid: fly t/r + billeje (Punto) i en uge
for 3 personer for knap kr. 10.000. Det var dog til Sardinien, købt gennem
www.rejsefeber.dk

Desværre er der nok ved at være udsolgt på både billig- og
normalpris-afgange nu, så mest realistisk og billigst er nok model 2. Og så
har vi også med tiden fundet ud af, at én uge i Toscana..... det er lige i
underkanten

Hilsen
Bente

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 20-04-06 16:25

Hej Bo.

Lavede lige en hurtig søgning for dig.

4 voksne med Lufthansa fra d. 8 til 15. Juli for 11.016 fra København. Her
får alle Eurobonuspoint og du har ikke selv risikoen, hvis den første
flyvning bliver forsinket. Med Ryanair mister du din efterfølgende billet,
da de ikke tager ansvar for dette. Desuden serveres også mad og drikke
ombord på Lufthansa.

Hvis det er 2 voksne og 2 børn kan turen gøres for 10.256,- også med
Lufthansa.

Et alternativ er at flyve til Bologna og køre derfra. Prisen for 2 voksne
og 2 børn dertil starter ved ca. Kr. 8.000 for alle 4 i samme periode.

Endnu et alternativ er Firenze, som godt nok også koster omkring kr. 9.000
for 2 voksne og 2 børn.

Søg selv på www.flyrejsen.dk

Mht. Billejen kan du gøre dette meget billigere end kr. 4.000,- i en uge. Du
kan finde biler fra omkring 1.380 kroner for en Lancia Y på Flyrejsen.dk
også - omkring 2.000 kr. hvis du ønsker en lidt større bil.

Ryanair vil jeg ikke anbefale til rejser med flyskift, da du (som nævnt
tidligere) ikke er sikret ifm. flyforsinkelser og risikerer at strande i
London og skal selv betale billetten videre (til ofte skyhøje priser i
sidste minut). Dette er også gældende selvom det er Ryanairs egen skyld.
Desuden kommer der ekstra udgifter til for at tjekke bagage ind.

De traditionelle flyselskaber giver ofte børnerabatter, hvilket du ikke får
hos de fleste "lavprisselskaber". Ofte er "lavprisselskaberne" slet ikke så
billige som folk tror - slet ikke i højsæsonen på de populære destinationer.

Håber dette hjælper dig lidt...

Rigtig god ferie....

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 19:50

"Flyrejsen.dk Feedback" <feedback@flyrejsen.dk> skrev i en meddelelse

> Søg selv på www.flyrejsen.dk
>
> Håber dette hjælper dig lidt...
>
> Rigtig god ferie....

Rigtig fin site, den flyrejsen.dk
........det nye bekendtskab har lige "kostet" mig en tur med gemalen til Rom
til sommer: kr. 3000 t/r ialt Cph/Fiumicino - glæder mig allerede!

Vh Bente

Fra : LH

Dato : 29-04-06 09:34

Der er kun en ting at sige rejs via Lubeck (hamburg) med ryan.
sidste sommer var vi 2 personer i pisa på forlænget weekend pris 1400
kr.
direkte forbindelse til både pisa og milano