Billig tur til england med bil?
Fra : Morten

Dato : 19-04-06 18:07

Hej

Jeg skal besøge en i England, og behøver kun at være i landet 10-12 timer
hvis det har betydning. Problemet er at jeg er nød til at have en bil til
rådighed til turen.

De flyselskaber jeg har set som tilbyder biludlejning kræver alle at man er
min. 23 år (og jeg er 21) så det eneste alternativ jeg kan se er at tage min
egen bil med DFDS og sejle over - returpris: 5.194,-

Kan det virkelig ikke gøres billigere?

/Morten

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 19-04-06 18:43

Morten <post@simonsen.mail.dk> wrote:

[...]

Jo, det tror jeg nok det kan. Prøv på

http://www.studentflight.co.uk/cars/

hvor du kan søke etter leiebil, med din alder som ett av
parametrene. På en tilfeldig uke i mai var det lett å finne
bil for en 21-åring, i hvert fall.

God tur!

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Morten

Dato : 19-04-06 18:47

> Jo, det tror jeg nok det kan. Prøv på
>
> http://www.studentflight.co.uk/cars/

Der er intet resultat - men jeg har læst på Ryanair's hjemmeside at loven i
England simpelthen forbyder at udleje biler til personer under 25 år - dog
kan du købe en ungdoms-forsikring hvorefter alderen falder til 23 år ...

/Morten

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 19-04-06 19:56

[...]

Og jeg har lest i loven om tiltaksløs ungdom at det er liten vits i å
be dem om å forsøke noe selv, de vil ha absolutt ALT ferdig servert på
et fat. #;D)

Forsøk en gang til, og ikke bare skriv inn alderen din og trykk Search.
Legg inn UK/England som land, velg f.x. Heathrow som hente- og
leveringssted, legg inn datoer et stykke frem i tid for henting
og levering, og du skal se at du får resultat. Så noen slik lov kan
umulig finnes.

Lykke til med søket, hvis du gidder,

Bjørn
www.iposeogsekk.com