Algarve
Fra : Elly Eriksen

Dato : 15-04-06 20:12

Har lige bestilt rejse til Algarve med Århus Charter i Kr.
Himmelsfartsferieugen. Kunne kun vælge mellem Albufeira Jardim og PÉ
NA PRAIA. Var lidt i tvivl, men valgte PÉ NA PRAIA.
Har nogen erfaring med PÉ NA PRAIA.
Hvordan er der iøvrigt i Algarve? Jeg vil gerne smække mig ned med min
akvarelblok og farver, men er også med på at slentre rundt og opleve.

Hilsen
Elly

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 16-04-06 08:39

Elly Eriksen <elly.fisker@KDK8Lpost.tdcadsl.dk> (slet KDK8L)
skrev:
>Har lige bestilt rejse til Algarve
> [...]

Når swimmingpool er uden betydning, har du gjort det bedste
valg. Lejligheden ligger lige i centrum af Albufeira, her er du
simpelthen i nærheden af alt, også stranden. Algarve og
Albufeira er simpelthen bare så skøn, så du kan godt glæde dig.
Du finder en masse oplysninger på: www.albufeira.com- ellers se
tidligere indlæg i denne gruppe. Du er velkommen med specifikke
spørgsmål, da vi har været i Albufeira 4 gange, og har bestilt
til sommer.
I`m A Survivor

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 18-04-06 19:36

skrev:
>Har lige bestilt rejse til Algarve
> [...]

Har netop fået at vide at hele den indre by stadig er gravet op,
selvom det skulle have været færdig først i april, men man har
fundet nogle interessante knoglerester, så nu er det hele gået i
stå, men stadig er der dejligt.
I`m A Survivor

Fra : Elly Eriksen

Dato : 19-04-06 18:41

Tak for dit svar.
Hvor er den/de opgravning/er i forhold til hotellet? Jeg ville
jo gerne have trasket rundt i den gl. bydel og tegnet, malet
skitser. Men det er da en trøst, du siger der er dejligt
alligevel.
Hilsen Elly

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 20-04-06 05:26

Elly Eriksen <elly.fisker@post.tdcadsl.dk> skrev:
> [...]
>jo gerne have trasket rundt i den gl. bydel og tegnet, malet
>skitser. Men det er da en trøst, du siger der er dejligt

Du får rig mulighed for at dyrke din interesse.Hvis du går ind
på albufeira.com og trykker på "forum" derefter "works in the
old town" her kan du finde et indlæg der hedder"pictures
taken..." tryk på linket i indlægget, og du vil få billeder fra
byen, taget 9. april i år.Det er ikke slemt der hvor du skal bo.
God ferie
vh
TPB
I`m A Survivor

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 22-04-06 23:26

On 15 Apr 2006 19:12:00 GMT, Elly Eriksen
<elly.fisker@KDK8Lpost.tdcadsl.dk> (slet KDK8L) wrote:

> [...]
>Hvordan er der iøvrigt i Algarve? Jeg vil gerne smække mig ned med min
>akvarelblok og farver, men er også med på at slentre rundt og opleve.

----------------------

Hej Elly !
Er lige netop for 10 min siden kommet ind af døren fra lufthavnen i
Århus. Vi var i Albufeira i en uge - dvs. vi kørte rundt i bil 4 dage.
Du kan sagtens finde nogle maleriske og skønne steder specielt i den
gamle bydel, og ude ved stranden. Der er godt nok gravet en del op i
den gamle bydel, men der er masser af små uspolerede gader.Og glæd dig
at rejse med ÅC - de er bare i orden. Vejeret var perfekt indtil
Fredag og i dag, da fik vi godt nok regn om morgenen så det battede
noget. Den nye bydel er som andre turistgettoer rundt omkring, ikke
noget særligt, men den gl. by redder det hele - så glæd dig, vi skal
helt sikkert afsted der igen ( boede på Perola Do Algarve - rigtit
godt)
Mogens

Fra : Elly Eriksen

Dato : 23-04-06 10:57

Tak for dit svar. Vi glæder os til at komme afsted og vi skal
selvfølgelig også andet end sidde/gå rundt i Albufeira.
Vi er ikke til selv at leje bil og køre rundt på egen hånd. Er
der nogen af udflugterne med Århus Charter du kan anbefale?
Hilsen Elly

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 23-04-06 12:14

On 23 Apr 2006 09:56:47 GMT, Elly Eriksen
<elly.fisker@K043Ipost.tdcadsl.dk> (slet K043I) wrote:

> [...]
>Vi er ikke til selv at leje bil og køre rundt på egen hånd. Er
>der nogen af udflugterne med Århus Charter du kan anbefale?
------------------------
Nu prøvede vi ikke deres udflugter, men kørte dem selv, så her kan jeg
ikke rigtigt hjælpe. Vi kørte blandt andet ud til "verdens ende" , som
skulle være det sydvestligste punkt i Europa. fantastiske klipper, som
går lodret ned og et utroligt anderledes landskab. Vi kørte også ind i
landet og nød de ikke så høje bjerge og vådområderne , hvor vi på en
gang så mere end 50 storke spadsere rundt og søge føde. Me n jeg er
sikker på ÅC kan anbefale noget, som passer til I ønsker at opleve.
Jeg synes bare, det er lidt dyrt, men har man ikke mod på at køre selv
er det fint at tage med dem, her får man jo også lidt mere at vide,
end når man selv er afsted - de kender om nogen tingene, da seskabet
har holdt ved Algarve i rigtigt mange år, hvor andre svigtede
destinationen. Prisneveauet synes jeg ligger som i DK, så skal ikke
forvente en billigere ferie. Da Albufeira er beboet af portugisere er
dog fri for de lettere opskruede priser, man nogen gange oplever på
Gran Canaria og Tenerife i turistbyerne, hvor det af til i butikker
virker lidt opskruet. Priserne i Albufeira er nok som de skal være i
Portugal.
God tur
Mogens

Fra : Elly Eriksen

Dato : 23-04-06 20:49

Fra : Elly Eriksen

Dato : 23-04-06 20:51

Tak.
Vi har vist ikke rigtig kæret os om prisniveauet. Vi plejer ikke
slæbe en masse med hjem, men skal bare have noget lokalt at
spise og drikke. Og det er da fair, vi skal betale det samme som
de lokale.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 23-04-06 14:56

skrev:
> [...]
>Vi er ikke til selv at leje bil og køre rundt på egen hånd. Er
>der nogen af udflugterne med Århus Charter du kan anbefale?

Deres heldagstur bla. til verdens ende er virkelig god.
I`m A Survivor