Fly skifte i usa
Fra : Knud Poulsen

Dato : 15-04-06 10:48

Vi skal en tur til usa og vil lande i los angeles, men der er ingen
rute direkte der til så vi skal mellem lande derover og med et andet
fly. kan se der er ca. 2 timer mellem afgangene, er bange for det ikke
er nok, var der sidste år og der tog det ca. 2 time at komme i gennem
det hele, nogen her i gruppen der har erfaringer med dette.?

Knud poulsen

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 15-04-06 12:27

"Knud Poulsen" <khp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er nok, var der sidste år og der tog det ca. 2 time at komme i gennem
> det hele, nogen her i gruppen der har erfaringer med dette.?

Jeg har hidtid rejst til USA 7-8 gange, og hver gang med mellemlanding
undervejs.
Senest for ca. 3 uger siden, hvor vi havde 1 time og 15 min imellem flyene
på hjemturen, og 1 time og 50 min på udturen, og begge var i Charles De
Gaulle lufthavnen i Paris, og begge gange skulle vi skifte terminal.
Det er nok de korteste intervaller jeg har prøvet, men der var ingen
problemer, selv om flyet fra USA på hjemturen var ca. 1/2 time forsinket,
dvs vi havde så kun ca. 40-45 min.
Vi halsede afsted, men boardingen til Kbh.s-flyet var kun lige startet da vi
kom derhen, og det tog så ca. 1/2 time at gøre færdigt.
Well, det betyder, at der ikke er meget tid til shopping m.v., men det kan
man jo så klare i afgangslufthavnen.
Jeg har i USA skiftet i Chicago, Cincinatti og Baltimore, og alle steder
vurderer jeg at 2 timer er nok, forudsat at flyet ikke er forsinket.
I London er der nok noget mere fokus/kontrol som følge af bombningerne
sidste år, og det tager en anelse længere tid at skifte, end i Paris, men 2
timer er nok, og du skal efter min mening blot glæde dig over, at du ikke
skal have mere ventetid, end du rent faktisk skal bruge
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Bonnie

Dato : 15-04-06 15:41

"Knud Poulsen" <khp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er nok, var der sidste år og der tog det ca. 2 time at komme i gennem
> det hele, nogen her i gruppen der har erfaringer med dette.?

Alle de gange jeg har fløjet, også til USA har 2 timer i mellemlanding været
mere end rigeligt. Selv ved en mellemlanding i Frankfurt 6 uger efter 11
september. Så det ville jeg ikke være nervøs for.

Bonnie

Fra : T.Liljeberg

Dato : 15-04-06 20:53

On Sat, 15 Apr 2006 16:40:48 +0200, in dk.fritid.rejse "Bonnie"
<mail@pomfritterne.dk> wrote:

> [...]
>mere end rigeligt. Selv ved en mellemlanding i Frankfurt 6 uger efter 11
>september. Så det ville jeg ikke være nervøs for.

Jeg antager, at mellemlandingen,der er tale om er i USA. Dvs. udover
at skifte fly, skal man også igennem Immigration og told. Vær
opmærksom på, at immigration kan tage længeretid, hvis man ankommer på
visa, og ikke som turist på visa-waiver eller med Green Card.
Jeg har rejst mellem USA og Europa mindst 30-40 gange. To timer skulle
være OK, jeg ville være forsigtig med væsentlig mindre. Men det
afhænger naturligvis af hvilken lufthavn, der er tale om, hvornår på
dagen det er, om der skal skiftes terminal, osv... Dulles/IAD med
SAS/United kan klares med kortere tid. Chicago ORD det samme, undtagen
om vinteren. I Seattle ville jeg være mere betænkelig, det samme med
SFO.
Personligt har jeg til tider købt billetter med væsentlig kortere
mellemlanding, men det har været i forbindelser, hvor jeg ved, at hvis
jeg ikke fanger min afgang, så er der flere afgange senere. F.eks.
mellem Chicago og LA.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-04-06 20:19

Knud Poulsen skrev i r6g142d0sf4qtdr8mcsr00absbr509e25p@4ax.com dette:
> [...]
> er nok, var der sidste år og der tog det ca. 2 time at komme i gennem
> det hele, nogen her i gruppen der har erfaringer med dette.?

Det er godt nok godt et års tid siden - men 2 gange med ca. 1 md. mellemrum
måtte vi i Washington bruge +3 timer på skift fra fly fra Europa til fly til
henholdsvis San Francisco og Orlando. Det der tager tid er en kombination af
immigration control og security chek ved boarding. Jeg ville vær nervøs med
kun 2 timer.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på

Fra : michael

Dato : 15-04-06 20:57

Da jeg var i San Francisco i sommers tog det rigtig lang tid at komme
gennem paskontrollen. Jeg ved jo ikke om du skal gennem den ved
flyskiftet eller først når du når det endelige mål. Men hvis det er ved
flyskiftet, så sørg for at der er god tid. 3+ timer.

/michael

Fra : Bonnie

Dato : 18-04-06 09:27

Ok, jeg havde ikke forstået det som været i USA.. Men der kan man stort set
ikke sætte tid på. Jeg har en gang været tilbageholdt i Boston lufthavn i 6
timer, fordi de tjekkede papirer ud. Men tilgengæld er jeg også smuttet lige
igennem i DC på 30 min...

Bonnie