Hvordan du finder de billigste flybillette~
Fra : momondo

Dato : 14-04-06 22:32

Hvis du søger billige flybilletter (især til Europa), så prøv
søgemaskinen www.momondo.com.

Vi er en lille gruppe som har udviklet søgemaskinen - den søger ca
120 lavprisselskaber og ca 10 online rejsebureauer.

Søgemaskinen er dækkende for Europa, og vi arbejder hårdt på at
udvide til andre kontinenter.

Vi er meget interesseret i at få tilbagemeldinger og forslag på
hvordan vi kan forbedre søgemaskinen.

Hvilke funktioner har man brug for når man shopper/sammenligner
flybilletter?

Vi blir superglade ris og ros og forslag til forbedringer....

Fra : Lars

Dato : 15-04-06 10:24

In article <1145050337.689365.141880@e56g2000cwe.googlegroups.com>,
ths@skygate.dk says...
> Hvis du søger billige flybilletter (især til Europa), så prøv

Her er et par alternativer for sammenligning:

http://www.travelstart.dk/
http://www.flybillet.dk/
http://www.rejsefeber.dk/
http://www.travelmarket.dk/
http://www.billig-flybillet.dk/

--
Best regards

Lars

Fra : MikeMike

Dato : 19-04-06 20:05

Glem ikke www.airfaretalk.com

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 15-04-06 12:30

"momondo" <ths@skygate.dk> skrev i en meddelelse
[...]

....Er det kun mig det opfatter dette som et upassende reklameindlæg???
Niels Hejnfelt

Fra : John

Dato : 15-04-06 13:37

Niels Hejnfelt skrev:

> ...Er det kun mig det opfatter dette som et upassende reklameindlæg???

Sikkert ikke.

Der er sikkert også folk der mener du har to "?" i overskud - det er set
før :)

Havde han valgt kun at skrive de første to linjer:

"Hvis du søger billige flybilletter (især til Europa), så prøv
søgemaskinen www.momondo.com."

- havde det også været galt.

Jeg vælger at betragte det som et relevant link jeg kan bruge næste gang
jeg skal finde en billig flybillet i stedet for. Og kan de side være med
til at spare mig for nogle penge, så er det helt fint med mig.

Mvh

John

Fra : T.

Dato : 15-04-06 18:10

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg skal finde en billig flybillet i stedet for. Og kan de side være med
> til at spare mig for nogle penge, så er det helt fint med mig.

Helt enig med John.
Men der er altid nogle der vogter andre herinde, synd.

Jeg har allerede testet der hjemmeside af, og den ser ud til at virke næsten
optimalt.
Dog var der en lille ting som jeg har skrevet til dem og gjort opmærksom på.

Hilsen

Fra : Niels H

Dato : 16-04-06 09:59

> Men der er altid nogle der vogter andre herinde, synd.
> Hilsen

Jeg synes nu selv at jeg fremførte indlægget ganske forsigtigt.
Min pointe er, at denne gruppe vil være det rene slaraffenland for div.
rejsearrangører, hvis der gives plads til subjektive anbefalinger af egne
produkter.
På den nævnte side bemærkede jeg, at der var reserveret plads til
annoncører, og det var det der fik mig til at blive "mistroisk".
Jeg holder rigtig meget af at læse og skrive i denne gruppe, og ønsker kun,
at den ikke skal blive spoleret af annoncer.
Derfor min forespørgsel, om jeg er den eneste der ser sådan på det?
Hører gerne andres mening herom.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-04-06 11:18

Niels H wrote:

> [...]
> Min pointe er, at denne gruppe vil være det rene slaraffenland for div.
> rejsearrangører, hvis der gives plads til subjektive anbefalinger af egne

Enig.

Vi er forskellige. Nogle kan lide det, andre ikke.

Så er det jo godt at vi har fundatsen at rette os efter, ikke sandt,
momondo og "T" ...

Kig her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.rejse

Mvh. Jørgen

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 19-04-06 13:29

...og hvis nogle er interessede i live-priser og sammenligning fra endnu
flere rejsebureauer, så kan jeg da anbefale:

http://www.flyrejsen.dk

Denne side er vi to rejsejournalister, der har startet for at lave et let og
overskueligt overblik over priserne. Alle priser er hentet real-time og ikke
indhentet timer eller dage i forvejen (med risiko for at de er forældede)

Der findes mange forskellige søgemaskiner for flybilletter, men ingen der
udelukkende viser "real-time" priser samt kun priser incl. Skatter m.v. Det
har vi ændret på Flyrejsen.dk, så man som forbruger kan se hvad man skal
betale - hvilket i den sidste ende er det der er vigtigst. Desuden mener vi
selv vi har den mest overskuelige liste over priser - uden at man skal
indtaste og vælge utallige gange. Desuden har vi inkluderet
kreditkortgebyrer o.lign i priserne - så det er de helt reelle priser der
vises.

Siden bliver i løbet af kort tid udvidet med endnu flere lavpris
flyselskaber og rejsebureauer.

Iflg. den seneste udgave af Penge og privatøkonomi fandt Flyrejsen.dk den
laveste pris i samtlige tilfælde de testede....

Håber ikke nogen bliver stødt over dette indlæg, da det udelukkende er ment
som er service overfor de rejsende der gerne vil betale mindst muligt. Det
er hele vores baggrund for at lave siden - ligesom vi hele tiden er
forbrugerens mand og ikke (som nogle andre) sortere resultater o.lign
afhængigt af hvem der betaler mest....

Fra : momondo

Dato : 16-04-06 20:39

Jeg beklager, hvis mit indlæg opfattes som reklame fra en
rejsearrangør. Det er vi ikke - lad mig forklare : Vi er en mindre
virksomhed som har lavet løsninger til rejsebureauer og til større
virksomheder med megen rejseaktivitet.

Luftfart har været reguleret, hvilket betyder at priserne har været
fastsatte efter aftalte principper, ligeledes har distributionen været
meget reguleret - de nationale luftfartselskaber skal udbyde deres
rejser til igennem de store distributions selskaber (Global
Distribution Systems (dem er der 4 store af)), og de skal udbyde en
given rejse til samme pris i de 4 store GDS'er - således har det
været i mange år, og således har rejsebureauer haft adgang til alle
priser på markedet.

Alle rejsaebureauer benytter et eller flere af GDS'erne til at søge
priser. Og alle online bureauer (flybillet, supersaver, expedia osv) er
ligeledes bygget oven på et af GDS'erne.

Med privatisering af luftfarten følger deregulering, og med den
første deregulering fremkom lavpris-selskaberne (Low Cost Carriers -
LCC). Disse selskaber har en aggresiv prisstrategi (nærliggende når
man skal angribe et monopol-lignende marked). Med dette følger at man
naturligt må fokusere på omkostninger - og lavprisselskaberne er
således ikke interesseret i sælge deres produkter igennem GDS'erne
(som i gennemsnit tager 12 dollar per reservation).

Der er ca. 200 lavprisselskaber i Europa.

Dette medfører at rejsebureauer og online arrangører ikke har adgang
til alle priser mere - og især ikke de billigste.
Vi blev for nogle år siden forespurgt om vi ville udvikle et system
til rejsebureauerne som kunne scanne internettet for priser, således
at rejsebureauer og de større virksomheder i løbet af få sekunder
kunne danne sig et komplet billede af priserne.
Dette produkt sælger vi - og har rettighederne til - det er der vi
tjener vores penge.

Vi tænkte at det kunne være et godt værktøj for alle (faktisk synes
at det er et super værktøj) - og derfor har vi lavet momondo - Vi
laver ikke reklame for systemet og folk må opdage det og bruge det -
kvit og frit - vi synes at det er spændende - og kunne godt tænke os
at lave en site der på sigt kan samle interessant information om det
at rejse - det er det der driver os mht momondo.

Årsagen til reklame til højre er meget enkel : vi ville gerne have at
sitet skulle ligne det det er : en søgemaskine - og ikke en rejsesite.
Derfor har vi google adsense til højre - jeg tror vi har brugt et 1
år (on and off) på sitet - og vi har indtil nu noget i retning af 2
dollar på vores adsense konto - det er sgu ikke det vi skal leve af.
Faktisk tror jeg at jeg vil fjerne den (når jeg vender tilbage fra
påskeferie) - eftersom at den kan give anledning til en mistro.

Jeg læste i fundatsen at formålet med gruppen er diskussion af rejse
relaterede emner, herunder bedste tidspunkt at rejse.
Vi har modtaget et forslag om at vise priser 60 dage ud i fremtiden -
hvis man er fleksibel med hensyn til ud/hjem rejsedato, så skal man
kunne se laveste pris fordelt på dagene. Dette arbejder vi på - når
tid er. Og jeg kan stærkt anbefale at man søger at rejse på en
tirsdag eller en onsdag, hvor priserne er markant lavere - se en
udemærket site som www.flybilligst.com som viser priserne fra 6
lavprisselskaber til og fra oslo - det synes jeg er et super godt
forbruger-værktøj.

Jeg beklager som sagt at mit indlæg har givet anledning mishag og
fjerner gerne tråden (hvis dette er muligt?)

mvh

Momondo

Fra : Kristian

Dato : 17-04-06 08:31

momondo wrote:
> [...]
> flybilletter?
>
> Vi blir superglade ris og ros og forslag til forbedringer....

Jeg har prøvet at lave en søgning fra CPH til EVG og får et resultat med
6 forskellige bookingsider på nettet.

Jeg prøvede efterfølgende at søge efter pris på alle 6 sider men selv om
jeg prøvede en masse forskellige datoer skrev de alle sammen at de ikke
kunne give mig en pris på den valgte rejse.

--
Kristian

Fra : momondo

Dato : 17-04-06 09:19

Hej Kristian,

Ja, det er rigtigt at man får de nævnte 6 sider, hvorefter man kan
indtaste en dato for at sende en forespørgsel - på momondo vil du
heller ikke får et resultat hvis du søger videre.

Måden systemet er opbygget på er følgende :
For hvert lavprisselskab har vi en rute-robot som dagligt indhenter
ruter som selskabet flyver, når en bruger så indtaster en ønsket
rute, kan vi slå op i rute-tabellen og aktivere pris-robotterne som
besøger siderne, "indtaster" brugerens ønsker og aflæser priserne,
som igen samles i en oversigt og sendes tilbage til brugeren.

Da vi lavede momondo tænkte vi at det også kunne være interessant
også at inkludere en række online bureauer (flybillet,super saver
etc) - men deres rute tabel kan ikke indhentes, og derfor har vi valgt
at aktivere dem for alle søgninger.

Problemet er at vi på oversigten har den oprindelige tekst "the
following airlines fly fom x to y". Dette er naturligvis forkert - vi
bør skrive "No Low Cost Carrier fly the selcted route - possibly you
may find a flight on one of the following online agencies".

mvh

Momondo