Whalewatch
Fra : Annette Kristensen

Dato : 13-04-06 16:21

Hej ng

Er der nogen, der ved, hvilken årstid der er bedst for at se på hvaler i
Vancouver området??

Hilsen Annette

Fra : Kristian

Dato : 13-04-06 17:13

"Annette Kristensen" <nospam_annette@klopsch.dk> wrote:

>Hej ng
>
>Er der nogen, der ved, hvilken årstid der er bedst for at se på hvaler i
>Vancouver området??
>
>Hilsen Annette

Fandt denne side:
http://www.vancouverwhalewatch.com/
--
Kristian

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 13-04-06 21:56

"Annette Kristensen" <nospam_annette@klopsch.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng
>
> Er der nogen, der ved, hvilken årstid der er bedst for at se på hvaler i
> Vancouver området??
>
> Hilsen Annette
>Hej Annette.
Du må kunne søge, og finde ud af, hvilken årstid der er den bedste, via
google eller lign.
Men jeg kan fortælle dig, at jeg har været på whalewatching fra Uclulet på
Vancouver Island i juli, og der så vi masser af af gråhvaler.Helt ind på ca.
10 m afstand.
Jeg ved, at det ikke lige var årstiden for spækhuggere (killerwhales eller
orca), men generelt kan man sige, at hvalerne "trækker" sydpå om efteråret,
og nordpå om foråret.
Mange af gråhvalerne ved Ucluelet og Tofino, er residents, der bor i området
om sommeren.Andre svømmer længere nordpå.Desuden er der nogle spækhuggere
der forvilder sig ind fjordene om sommeren.
Du kan evt. læse lidt her om turen : http://www.hejnfelt.dk/canada.htm
Jeg kan desuden anbefale http://www.westcoastwhales.com/seafari-home.html i
Ucluelet, med Lance ved roret.
Tofino er noget overrendt og turistet, hvor Ucluelet er (eller var i 2002)
noget mere uskyldigt og lokalt.
Vi vil med sikkerhed tilbage dertil, og jeg misunturder dig en smule, at du
er på vej..
God tur!
Mvh Niels Hejnfelt