Gode råd mht. bilferie til Østrig
Fra : Kent

Dato : 06-04-06 22:25

Hej

Ja - jeg har for kort tid siden lavet et indlæg om bilferie til
Holland eller Polen, men man har vel et standpunkt, til man
tager et nyt .

Vi har kigget på mange forskellige ferie-sider på nettet, og
det er vel ikke at overdrive at sige, at vi er blevet meget, meget
varm på Østrig . Vi vil meget gerne opleve den fantastiske
natur, som landet har at tilbyde!

Vi er to voksne, og det er første gang, vi for alvor skal på
en bilferie.

Så vil vi jo gerne høre, om I har nogle gode råd til os????
Om alt mellem himmel og jord!!

Men ellers har vi nogle spørgsmål.
1. Hvor gode er vejene i Østrig? Især i bjergene vil det afskrække
mig noget, hvis man skal gennem hårnåle-sving på dårlige
veje. I det hele taget afskrækker det os en anelse, hvis der er veje
i bjergene uden ordentligt autoværn og 1 km. ned. Hvor slemt er det?

2. Vores GPS-navigation fortæller, at turen vil tage ca. 13-14 timer.
Det kan vi vel ikke regne med? Jeg mener - kø'er kan vel nærmest
ikke undgåes?

3. Vores destination vil formentlig blive "Vitalhotel Lindenhof", som
ligger i byen "Bad Gastein". Nogle der har gode erfaringer med dette
hotel? Hvad med forslag til en god rute fra Danmark til dette hotel?
En rute hvor risikoen for at skulle holde i kø er minimal.

4. Vi tager først og fremmest til Østrig pga. naturen! Er der anbefalinger
til andre hoteller end det nævnte, hvor naturoplevelsen vil være større?

... Og så er vi ellers med på at købe en motorvejsmærkat hos FDM,
inden vi tager afsted.

Har du kommentarer eller gode råd, så hold dig ikke tilbage. Vi
tager imod alt med tak .

Vh
Kent og Lone

Fra : Kent

Dato : 06-04-06 22:32

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inden vi tager afsted.
>

> Har du kommentarer eller gode råd, så hold dig ikke tilbage. Vi

Obs:
Vi tager afsted 7-8 juli og regner med et ophold på 8 dage.

Vh
Kent og Lone

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-04-06 07:19

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> writes:

> Obs:
> Vi tager afsted 7-8 juli og regner med et ophold på 8 dage.

Hvis I kan undgå at skulle køre lørdage, så er det klart at
foretrække. Desværre er hotellernes tilbud typisk ikke baseret på det.

Vi har dog været heldige at finde et ophold mandag til mandag.

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Kent

Dato : 07-04-06 09:48

> [...]
> foretrække. Desværre er hotellernes tilbud typisk ikke baseret på det.
>
> Vi har dog været heldige at finde et ophold mandag til mandag.

..... snøft.... vi er vist desvære nødt til at køre en lørdag... snøft...
..

Hvor mange timer har I før skullet bruge på sådan en tur?
Nogle områder du kan anbefale frem for andre i Østrig???
Vi forestiller jo os at gå hånd i hånd på friske, græsklædte marker
med de store, kolde bjerge i horisonten.

Vh
Kent.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-04-06 15:06

On Thu, 6 Apr 2006 23:24:39 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

> [...]
>
>Ja - jeg har for kort tid siden lavet et indlæg om bilferie til
>Holland eller Polen, men man har vel et standpunkt, til man

Det er den naturligste ting i verden.

> [...]

>det er vel ikke at overdrive at sige, at vi er blevet meget, meget
>varm på Østrig . Vi vil meget gerne opleve den fantastiske

Det er rigtigt godt for øjnene. Pas på hold i nakken af den
tilbagelænede positur I nødvendigvis må indtage, når I kigger på
bjerge.

> [...]

>veje. I det hele taget afskrækker det os en anelse, hvis der er veje
>i bjergene uden ordentligt autoværn og 1 km. ned. Hvor slemt er det?

Vejnettet i Østrig er helt udmærket. For en øvet fører er det ikke
noget problem med hårnåle-svingene, bare man er iført brandhæmmende
køredragt, styrthjelm, kørehandsker og ditto sko.

På steder hvor der er stor faldhøjde, plejer jeg at tage brillerne af,
idet det er min erfaring at man så stort set ikke lægger mærke til
det.

Sagt på en anden måde, så skal man opsøge dem, hvis man vil ud og køre
på "farlige" veje.

> [...]

>2. Vores GPS-navigation fortæller, at turen vil tage ca. 13-14 timer.
>Det kan vi vel ikke regne med? Jeg mener - kø'er kan vel nærmest

Det er ikke obligatorisk med kø, men man ved jo aldrig. Har I ikke
mulighed for at tage en overnatning på vej ned? Kirchheim er
fortrinlig til formålet. Jeg kan anbefale Best Western Roadhouse, som
kan bookes gennem FDM.

> [...]

>hotel? Hvad med forslag til en god rute fra Danmark til dette hotel?
>En rute hvor risikoen for at skulle holde i kø er minimal.

Jeg kender ikke hotellet, men jeg véd hvor Bad Gastein ligger. Jeg
ville personligt ikke vælge denne by som base, ikke fordi der er noget
i vejen med byen, men fordi den ligger inde i bunden af en dal. Det
gør, at hver gang I skal ud at køre en tur, skal I op og ned ad samme
vej gennem dalen, HVER GANG.

Det virker på samme måde som når man har base ved havet. Man reducerer
sit operationsfelt med 50%.

> [...]

>til andre hoteller end det nævnte, hvor naturoplevelsen vil være større?

Det vil der sikkert være, men det er jo en smagssag.

Pas dog lidt på med hoteller der hedder noget med Bad, Kur eller Vita.
Det er som regel steder hvor de bilder sig ind at de har mirakuløst
vand i hanerne, og det glemmer de ikke at tage betalt for. Jeg er dog
ikke sluppet af med nogen skavanker de få gange jeg har overnattet
slige steder.

>--

>.. Og så er vi ellers med på at købe en motorvejsmærkat hos FDM,
>inden vi tager afsted.

>--

God ting.

>--

>Har du kommentarer eller gode råd, så hold dig ikke tilbage. Vi
>tager imod alt med tak .

>--

Som man ser ovenfor.

Hav nu en rigtig god tur Bilferie er fedt, hvis man ikke stresser sig
selv op.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent

Dato : 07-04-06 15:26

> Det er den naturligste ting i verden.

> Det er rigtigt godt for øjnene. Pas på hold i nakken af den
> tilbagelænede positur I nødvendigvis må indtage, når I kigger på
> bjerge.

Vi kan næsten ikke vente!!

> [...]
>
> På steder hvor der er stor faldhøjde, plejer jeg at tage brillerne af,
> idet det er min erfaring at man så stort set ikke lægger mærke til

He he . Jeg grinede, så jeg var ved at trille ned at stolen, da jeg
læste dette . LOL . Det skal nok berolige os da

> Sagt på en anden måde, så skal man opsøge dem, hvis man vil ud og køre
> på "farlige" veje.

Pyyyyhh.... det var bedre . Håber ikke vi uforvarende kommer til at køre
på nogle så .

> [...]
> mulighed for at tage en overnatning på vej ned? Kirchheim er
> fortrinlig til formålet. Jeg kan anbefale Best Western Roadhouse, som

Vi siger rigtigt mange gange tak for tilbudet!! Det vil vi kigge på. Hvis
vi kan komme afsted om fredagen, vil vi i hvertfald overnatte undervejs.
Kan du evt. give et bud på en tids/køreplan, så vi vil kunne undgå
den største risiko for kø'er i Tyskland? .

> [...]
> vej gennem dalen, HVER GANG.
>
> Det virker på samme måde som når man har base ved havet. Man reducerer

Det lyder fornuftigt. Men kan du ikke give et bud på, hvor vi så skal
være? Det lyder som om, du har været i Østrig en del gange. Og som
nævnt før - det skal være så naturskønt som muligt. Ville være rigtigt
fedt med en fantastisk udsigt fra hotellet, så man ikke skal køre efter det.

> [...]
> vand i hanerne, og det glemmer de ikke at tage betalt for. Jeg er dog
> ikke sluppet af med nogen skavanker de få gange jeg har overnattet

Det skal vi huske!

> God ting.

> Som man ser ovenfor.
>
> Hav nu en rigtig god tur Bilferie er fedt, hvis man ikke stresser sig
> selv op.

Det tror vi på.

Tusind tak for den fine hjælp. Og så håber vi, du lige vil hjælpe
os lidt mere ved at svare på de nye spørgsmål .

Kent.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-04-06 18:44

On Fri, 7 Apr 2006 16:25:46 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Vi kan næsten ikke vente!!

>--

Det kan jeg godt forstå. fruen og jeg kører i morgen tidlig.

Turen går til Frankrig.

>--

>He he . Jeg grinede, så jeg var ved at trille ned at stolen, da jeg
>læste dette . LOL . Det skal nok berolige os da

>--

Østrig har da fine veje. Der er ikke noget at være bange for.

Iøvrigt kan man stadig nogen steder blive udsat for noget så
oldnordisk som betjente servicestationer. Med et rigtigt menneske der
tanker din bil og checker olie og pudser ruder. Ja ja.

> [...]

>Kan du evt. give et bud på en tids/køreplan, så vi vil kunne undgå
>den største risiko for kø'er i Tyskland? .

Jeg kunne sagtens bilde Jer noget ind, men det vil jeg ikke.

Kø i Tyskland er ikke så voldsomt som mange gør det til.

Jeg lever af at køre gennem Tyskland på alle leder og kanter, og de
rigtigt fæle køer er der stort set kun når der er sket uheld. derfor
vil jeg ikke give bud på det.

Kør tidligt hjemmefra, og glæd Jer over hvis I kommer tidligt frem om
eftermiddagen. Så er der tid til en fyraftensbajer, og fruen kan måske
få kigget lidt på butikker.

Er der mod forventning kø, ja så har man jo på forhånd et forspring
som man kan tære på, og så alligevel være fremme til spisetid.

En ting som er uforudsigelig er, at de har VM i fodbold i sommer. Det
kunne godt være at det skulle med i de trafikale overvejelser.

> [...]

>fedt med en fantastisk udsigt fra hotellet, så man ikke skal køre efter det.

Det har jeg, men det er et stykke tid siden, men der er ufatteligt
mange af de steder du efterlyser i Østrig.

>--

>Tusind tak for den fine hjælp. Og så håber vi, du lige vil hjælpe
>os lidt mere ved at svare på de nye spørgsmål .

>--

Kig Jer omkring på nettet og I skal finde.

Regn med god tid. Det gør ferien ustresset.

Fra et hvilket som helst sted i DK og til Kirchheim er der ca. en alm.
arbejdsdag, og derfra og til Østrig ca. det samme.

Kirchheim ligger lige syd for Kassel, hvis du sidder og leder efter
den. På A7 lige før A5 går fra mod Frankfurt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-04-06 18:57

> [...]

> fedt med en fantastisk udsigt fra hotellet, så man ikke skal køre efter det.

Vi har valgt Hotel Post in Ramsau
(http://www.posthotel-ramsau.com/deutsch/index.htm)

Det ser rart ud, det er billigt og der ser ud til at være masser af
gode gåtursmuligheder i nærheden og Salzburg er oplagt til en dagstur.

Vi skal give 3500 for to personer All Inclusive, fra mandag til
mandag. Det er da lige til at klare.

/Trine

Fra : Kent

Dato : 07-04-06 20:28

> [...]
> Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
> Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Det må jeg sige! Det er godt nok meget billigt!

Vi troede, vi havde fundet noget af det bedste til prisen.

Vitalhotel Lindenhof, http://www.dtf-travel.com/dtf/doc/default.asp,
2.399,00 pr. person + pristillæg i juli md. 300,00 kr. pr. person, også
alt inklusiv. Prøv at finde hotellet via linket. Vi får da vist ikke mere
end jer, ser det ud til - men hvis du lige gider kigge.

Hvordan fandt I tilbudet?

PS: Vi har ikke bestilt noget endnu, så vi kigger stadig, og
kunne sagtens finde på at vælge det samme hotel som jer.

Vh
Kent.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-04-06 20:38

> [...]

> alt inklusiv. Prøv at finde hotellet via linket. Vi får da vist ikke mere
> end jer, ser det ud til - men hvis du lige gider kigge.

Thinggård har en masse i det prisleje.

http://www.thinggaard.dk/sommer/badeferie_sommer/oestrigalacarte/indkvartering/

Jeg så også på dtf, men Thinggård var billigere.

/Trine

Fra : Kent

Dato : 07-04-06 20:36

> [...]
>
> PS: Vi har ikke bestilt noget endnu, så vi kigger stadig, og
> kunne sagtens finde på at vælge det samme hotel som jer.

Hov. Såvidt jeg kan se på siden, er der da ca. samme pris, som
vi skal gi'. Du er sikker på, du ikke tager fejl, når du siger 3500
for to personer? Den pris kan jeg ikke få det til, når jeg kigger
på siden.

Vh
Kent

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-04-06 20:48

> [...]

> vi skal gi'. Du er sikker på, du ikke tager fejl, når du siger 3500
> for to personer? Den pris kan jeg ikke få det til, når jeg kigger

Vi skal afsted udenfor sæsonen, altså i starten af juli. Og prisen er
1700 kroner pr. person plus afbestillingsforsikring og minus
internetrabat og plus noget EU-noget, så regnskabet ser således ud.

Grundpris kr 3.400
Internetrabat kr -100
afb. kr 200
Øvrige tilvalg kr 28
Totalpris kr 3.528

Så okay, det er 28 kroner mere. :)

Mvh Trine

Fra : Kent

Dato : 07-04-06 21:29

> [...]
> 1700 kroner pr. person plus afbestillingsforsikring og minus
> internetrabat og plus noget EU-noget, så regnskabet ser således ud.

Det er billigt, må man sige .

Jeg har lige kigget på Thinggårds side, og det ser ud til
at der kun er ledig i jeres hotel igen i september måned.
Så den er vi nødt til at sortere fra i overvejelserne.

Vh
Kent.

Fra : Kent

Dato : 08-04-06 12:47

> [...]
> 1700 kroner pr. person plus afbestillingsforsikring og minus
> internetrabat og plus noget EU-noget, så regnskabet ser således ud.

Hej igen

Vi har lige været hurtige her til morgen, så nu er der sgu
bestilt ferie til os også på Hotel Post - det samme som jeres .

Som jeg skrev i et andet indlæg, ser det ud til på Thinggaards
hjemmeside, at Hotel Post først er ledig igen i september måned.
Det er imidlertid en fejl, fik jeg at vide, da jeg ringede til dem!!
Det var også det, jeg gik ud fra.

Vi kommer til at give 4.700,00 plus afbestillingsforsikring, Ialt
4.900,00 kr. for et ophold fra mandag d. 10/7 2006 til mandagen
efter. Og det er så også med helpension. Det ER sgu da billigt .
Og i fine værelser, ser det ud til - men det ved I så også
alt om .

Tak for tippet!!

Må jeg spørge, hvad I fx har tænkt jeg at se af seværdigheder
i Østrig?

Vh
Kent.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-04-06 15:37

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> writes:

> Vi har lige været hurtige her til morgen, så nu er der sgu
> bestilt ferie til os også på Hotel Post - det samme som jeres .

Tillykke

> Tak for tippet!!

Det var så lidt. Vi kører derfra om mandagen hvor I kommer.

> Må jeg spørge, hvad I fx har tænkt jeg at se af seværdigheder
> i Østrig?

Krimmler Wasserfälle, i hvert fald. Men ellers ved jeg det ikke endnu.

Men da der er internethjørne på hotellet, så kan det jo godt være at
jeg kommer til at skrive lidt på min blog om det. Og så kan I jo
begynde at glæde jer.

Nu håber jeg bare det er et godt sted, jeg har fundet til os. :)

/Trine

Fra : Kent

Dato : 08-04-06 20:45

> [...]
> begynde at glæde jer.
>
> Nu håber jeg bare det er et godt sted, jeg har fundet til os. :)

Yep - ellers er det rart at have én, vi kan prygle .

Krimmler Wasserfälle vil jeg lige kigge nærmere på.

Vi vil i hvert fald se Hitlers ørnerede, Eagles Nest - eller
på tysk: Kehlsteinhaus. Det ligger ikke særligt langt fra
hotellet.

Derudover vil vi nok køre til Grossglockner, som er Østrigs
højeste bjerg. Dér vil se den store gletsher.

Hmmm.... er lidt spændt på at køre i bjergene. Det har jeg
aldrig prøvet før. Hører jo skræk-historier om folk, der er
styrtet i afgrunden . Vi må passe på . Men som andre
venlige her i min tråd har skrevet, så er det vist ikke noget,
man skal være bange for.

Kent

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-04-06 20:50

> [...]

> styrtet i afgrunden . Vi må passe på . Men som andre
> venlige her i min tråd har skrevet, så er det vist ikke noget,

Det ville jeg heller ikke være så bekymret for. Man skal bare lade
være med at kigge ned og tænke alt for meget på de kors der står langs
vejen. :)

Men det har nu aldrig været et problem for os, og jeg har da været i
Alperne MANGE gange efterhånden.

Mvh Trine

Fra : Arne

Dato : 07-04-06 19:01

Hejsa,
Vi var dernede for 3-4 år siden og kørte i Juli måned.
Vi tog hjemmefra (Århus) ved 4-tiden (lørdag) og det gik uden de store
problemer, men køerne kan være slemme hvis du kun bruger de største
motorveje (E45 bl.a.). Min væsentligste strategi var, kom forbi Hamburg
senest 8.00 (du kan alligevel næsten ikke undgå lidt myldretid med alle
storbyerne nedover), men så slemt var det nu heller ikke.

Et godt tip vil være at besøge trafikken.dk de har altid de nyeste
prognoser, både med store arrangementer (vi blev advaret om at køre omkring
Berlin pga. Bøsseparade = 1 mio. ekstra mennesker) og vejarbejde.

Får I tid, så slå et smut omkring Salzburg, det kan anbefales, der ligger
også nogle utrolig smukke søer i området, bl.a. hvor man i sin tid optog
"Sommer i Tyrol".

Go' tur

Arne

Fra : Bruno Sørensen

Dato : 10-04-06 19:05

Hej Kent

Min forældre var nede på det hotel i slutning af april måned sidste år. De
synes det var super, god forplejning. Og der masser af muligheder for gå
ture i Bad Gastein, hvis man er til det

De rejser derned igen om ca. 14 dage, de skal giv 495? pr. person i 10 dage,
de bestiller så direkte ved hotellet i stedet for.

Når de kører derned, kører de uden om Hamburg, og over mod Berlin, og
overnatter nede omkring München. Der er ikke så meget trafik den vej.

/Bruno