Tænker på kør-selv-ferie til Holland.....
Fra : Kent

Dato : 05-04-06 10:44

Hej

Vi er et yngre par, som tænker meget på at tage på
kør-selv-ferie i Holland.

Kender du nogle gode sider på nettet om Holland
og de oplevelser, der findes i landet?

Har også tænkt lidt på Polen.

Gode links? Spændende steder at besøge?

Vh
Kent.

Fra : Per Tordrup

Dato : 05-04-06 10:54

Hvis man er historisk interesseret, kan man jo besøg nogle af de
krigsskuepladser som er i Holland. F.eks Arnhem. Dem er der sikkert osse
nogle af i Polen.

Per

Fra : Jesnes

Dato : 05-04-06 11:29

> [...]
>
> Vi er et yngre par, som tænker meget på at tage på
> kør-selv-ferie i Holland.
>
> Kender du nogle gode sider på nettet om Holland

I holland er der amsterdam , gamle bygninger , anne franks bopæl., møller
selvfølgelig.
Arnhem er mest interessant i juni, når de gamle veteraner er der, ellers er
det en ny by, da den er total genopbygget pga. a krigen. Der ligger en by
med Amish folk - dem der kører i hestevogn og ikke må bruge el - det er ret
intessant. En tur på den lange dæmning er også fin.

i Polen kan jeg anbefale Krakow (saltminerne, Autscwich - birkenau, samt
bjergene mod syd), ellers er polen mest store skove, nye tankstationer,
cafeer med STORE cola skilte osv. Ved at køre selv kan man komme igennem
nogle byer hvor tiden er gået i stå men pas på i den østlige del af polen,
der skal man passe lidt mere på sin bil.
Ellers er polens standard ok alle større byer og veje.
Det er billigt at bo b&b og man kan leje hytter på næsten alle
campingpladser.

Fra : Kent

Dato : 05-04-06 11:48

"Jesnes" <jesnes@hotteremail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ret
> intessant. En tur på den lange dæmning er også fin.

Lyder spændende!

> [...]
> nogle byer hvor tiden er gået i stå men pas på i den østlige del af polen,
> der skal man passe lidt mere på sin bil.

Passe på sin bil - med hensyn til tyveri eller hvad?

> Ellers er polens standard ok alle større byer og veje.
> Det er billigt at bo b&b og man kan leje hytter på næsten alle
> campingpladser.

Mange tak for oplysningerne!! I Polen var det også Krakow eller
Wroclaw, vi havde tænkt på.

Kent.

Fra : Jesnes

Dato : 05-04-06 12:07

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Mange tak for oplysningerne!! I Polen var det også Krakow eller
> Wroclaw, vi havde tænkt på.
>
> Kent.

Både Krakow og Wroclaw er smukke byer og områder.

Det er biltyverier og tyveri fra bilen jeg tænker på, det er værst i det
østlige polon nær den ukrainske grænse. Andre steder er de ikke være en
herhjemme ;.-)

Fra : Asle Bjerva

Dato : 06-04-06 07:48

"Jesnes" <jesnes@hotteremail.com> skrev i melding
> [...]
>
> Det er biltyverier og tyveri fra bilen jeg tænker på, det er værst i det
> østlige polon nær den ukrainske grænse. Andre steder er de ikke være en

En uterket startside for info om Holland er denne :
http://www.holland.com/nordic/
Du må riktignok velge mellom engelsk og svensk (!!) språk, og for oss norske
og danske er det et lett valg det blir engelsk :)
--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no