Prag med fly
Fra : Anita

Dato : 03-04-06 20:43

Vi er 2 par og 1 barn, der gerne vil til Prag i sommerferien. Hvordan gør vi
det billigst? Fx. i fælles lejlighed eller hvert sit dobbeltværelse med en
opredning.

Vi vil gerne flyve men tog er også en mulighed.

Anbefalinger modtages med glæde.
Venligst Anita

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-04-06 21:36

Den Mon, 3 Apr 2006 21:42:42 +0200, skrev Anita :

> Vi er 2 par og 1 barn, der gerne vil til Prag i sommerferien. Hvordan gør vi
> det billigst? Fx. i fælles lejlighed eller hvert sit dobbeltværelse med en
> opredning.

Der findes mange små pensioner, der kan gøre det for meget billige
penge. Selv benytter vi altid Pension Karpisek når vi er i Prag.

http://www.pragpension.cz/p15/karpisekn.html

Jeg linker med vilje til deres tysksprogede hjemmeside, fordi det er den
bedste måde at kommunikere med Karpiseks på, foruden tjekkisk
naturligvis. Engelsk går an, men man efterlades altid med en nagende
tvivl om hvorvidt man faktisk blev forstået

Det er et ægtepar der driver pensionen, og de er ualmindeligt venlige og
hjælpsomme.

Lejlighederne er i bedste 70'er DDR stil, men der er hvad der skal være
og fremfor alt er der rent. Pensionen ligger i rolige omgivelser men med
gode forbindelser både til bus og metro. Og ellers kører Hr. Karpisek
gerne. Således er det ikke noget problem at arrangere afhentning i
lufthavnen.

Morgenmaden består af hvad huset lige har, men er altid omfangsrig og
har man specielle ønsker kan det arrangeres i forvejen. Stedet er et
rart sted at have som base for oplevelser i Prag, men ikke et sted med
den helt store WAUV! effekt.

> Vi vil gerne flyve men tog er også en mulighed.

Skal det være billigt, er SmartWings måske en mulighed:

http://www.smartwings.net/en/

Fra : Anita

Dato : 04-04-06 11:04

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev

> Skal det være billigt, er SmartWings måske en mulighed:
>
> http://www.smartwings.net/en/

Det ser sørme godt ud. Kender dog ikke selskabet - er det okay?

Vi kan komme med fly fra Kbh alle 5 - tur/retur for 4000 kr.
Så kan vi evt. køre i bil fra Aalborg til Kbh. Det kan vel gøres for ca.
1000 kr.

Tak for det tip. Hotellet du nævner virker måske lidt for intimt efter min
smag, men vil lige tjekke det ud :)

Venligst Anita

Fra : John

Dato : 04-04-06 11:28

Anita skrev:
> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev

> Det ser sørme godt ud. Kender dog ikke selskabet - er det okay?

Ja, det er udemærket.

Mvh

John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-04-06 21:13

Den Tue, 4 Apr 2006 12:03:48 +0200, skrev Anita :

> Det ser sørme godt ud. Kender dog ikke selskabet - er det okay?

De har flyvere. De bringer folk fra A til B. Det er billigt. Jeg har
aldrig fløjet med dem, men har ikke hørt noget dårligt om dem.

Det er mit indtryk at det produkt de leverer er iorden. Men som med alle
lavpris sleskaber, så får man hvad man betaler for, og det er ikke ret
meget(set i forhold til hvad der forventes af normale ruteselskaber).

Fra : Anita

Dato : 04-04-06 21:42

> [...]
> lavpris sleskaber, så får man hvad man betaler for, og det er ikke ret
> meget(set i forhold til hvad der forventes af normale ruteselskaber).

Hvilket er perfekt til mig. Når turen ikke er længere kan jeg godt undvære
forplejning, tax-free-shopping og andre forstyrelser på min rejse ;)

Venligst Anita

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-04-06 08:47

> Det ser sørme godt ud. Kender dog ikke selskabet - er det okay?

Bestemt. Det er ikke et selskab der har sparet de forkerte steder.
Sikkerhed, vedligehold osv. er iorden. Men som med andre
lavprisselskaber skal man ikke forvente at der står et stort
serviceapparat standby hvis noget går galt.

Flyv i trygt med SmartWings, men gør jer selv den tjeneste at undersøge
nøje hvilke betingelser de har, og om de passer til jeres behov.

> Vi kan komme med fly fra Kbh alle 5 - tur/retur for 4000 kr.
> Så kan vi evt. køre i bil fra Aalborg til Kbh. Det kan vel gøres for ca.
> 1000 kr.

Har i tænkt på parkering?

Fra : Flyrejsen.dk

Dato : 06-04-06 14:00

> Har i tænkt på parkering?

Prøv evt. at kigge på parkeringsanlægget på Amager Strandvej, ca. 10
minutters gang fra lufthavnen eller et enkelt stop med bussen. Det er
voldsomt meget billigere end at parkere i lufthavnen.

Se mere her: http://www.parkzone.dk/flyrejsen_startside.php

Hvis du bruger dette link sparer du 20% ift. at gå direkte til ParkZone!
Priserne er som følger:
1-7 dage: 40 kroner per dag
8. dag er gratis
Parkering ud over 8 dage koster 25 kroner per dag

Rigtigt god tur!

Mange hilsner
Kenneth
www.flyrejsen.dk

Fra : Anita

Dato : 06-04-06 22:13

"Flyrejsen.dk" <feedback@flyrejsen.dk> skrev

> Se mere her: http://www.parkzone.dk/flyrejsen_startside.php

Orv. Tak for tippet :)

Venligst Anita

Fra : Anita

Dato : 06-04-06 22:15

"Kent Oldhøj" skrev
> [...]
> lavprisselskaber skal man ikke forvente at der står et stort
> serviceapparat standby hvis noget går galt.

Du tænker på baggage der ikke kommer frem eller hvordan?

> Flyv i trygt med SmartWings, men gør jer selv den tjeneste at undersøge
> nøje hvilke betingelser de har, og om de passer til jeres behov.

Det er klart. :)

> Har i tænkt på parkering?

Nej, det havde jeg ikke lige. Godt du nævnte det :)

Venligst Anita

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-04-06 23:11

Den Thu, 6 Apr 2006 23:14:46 +0200, skrev Anita :

> Men som med andre
>
> Du tænker på baggage der ikke kommer frem eller hvordan?

Jeg tænker på alt der kan gå galt når man flyver. Jeg vil dog ikke male
fanden på væggen for i langt de fleste tilfælde går alting jo
tilfredsstillende, også for lavprisselskaberne.

Men HVIS din kuffert ikke kommer med, HVIS flyet bliver aflyst, HVIS det
er overbooket, HVIS i kommer for sent til check-in, osv. osv, ja så er
der ikke et stort (og dyrt, der er jo en forklaring på prisforskellene)
service apparat der ombooker til en senere afgang(lavprisselskaberne har
sjældent noget der kan betegnes som en senere afgang), ombooker til et
andet selskab(den slags aftaler har lavprisselskaberne ikke),
eftersender din kuffert med føromtalte senere afgang, osv. osv.

Altsammen noget man skal overveje om man kan leve med. Der er desværre
stadig mange der tror den eneste forskel på de gamle ruteselskaber og de
nye lavprisselskaber, er prisen. De bliver slemt frustrerede når de
pludselig skal betale for at få bagage med, eller bare får deres penge
retur når flyveturen til deres sommerferie bliver aflyst.

Igen: Der er ingen fanden på væggen. Jeg ser blot for mange frustrerede
lavpriskunder dagligt når jeg færdes i CPH.

Fra : michael

Dato : 03-04-06 22:25

Hvis I er fra Jylland og bor fra Århus og ned, så kan jeg klart anbefale
toget. det kører direkte fra Århus til Prag med afgang ca. 8.00 og
ankomst 20.00. Med orange rabatbilletter er det ganske billigt.

Jeg kan også anbefale dette hotel: http://www.extolinn.cz/ hvor jeg har
boet nogle gange. Rigtig gode værelser og ganske rimeligt i pris. Med
sporvogn er man i centrup på ca. 15 minutter og det ligger kun 3
sporvognsstop fra Holesovice banegården.

/michael

Fra : Anita

Dato : 04-04-06 11:08

"michael" skrev

> Hvis I er fra Jylland og bor fra Århus og ned, så kan jeg klart anbefale
> toget. det kører direkte fra Århus til Prag med afgang ca. 8.00 og ankomst
> 20.00. Med orange rabatbilletter er det ganske billigt.

Vi er fra Aalborg, men vil lige tjekke det ud. Dog er 12 timer længe for et
barn at rejse, så jeg tror vi prøver at undgå denne løsning.

> [...]
> sporvogn er man i centrup på ca. 15 minutter og det ligger kun 3
> sporvognsstop fra Holesovice banegården.

Det ser rigtig fint ud og slet ikke dyrt. Godt 5.000 kr. for os alle 5 i 6
nætter. Det er absolut et godt bud. Tak for tippet :)

Venligst Anita