Dæktryk på olieret trægulv
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 02-04-06 07:59

Hej

Jeh ar et 1 år gammelt hvidolieret parketgulv fra Tarkett i hele huset. Det
ene værelse har vi brugt som en slags opmagasinering i en periode, hvor vi
bl.a. har haft et sæt spritnye alufælge med nye dæk liggende.

Vi har nu omsider fået noget mere plads i form af et udeskur, og hjulene er
flyttet derud. Men nu har jeg opdaget, at der er efterladt nogle aftryk i
gulvet, der hvor hjulene har ligget. Aftrykkene er så klare, at man rent
faktisk kan læse, hvad der står - omend det er spejlvendt.

Vå har gulvvarme i hele huset, så det er naturligt at tro, at det er lidt
gummi, der er varmet og har hængt fast i gulvet i det øjeblik jeg har
flyttet hjulene, men men men

1) man kan IKKE mærke nogen overflade forskel hvor mærkerne er
2) jeg har forsøgt at fjerne dem med en køkkensvamp - endda også med den
grove side!
3) det vil nærmest ikke af.. (!)

Min teori er, at det er nogle dampe, fra det lettere opvarmede dæk, som har
misfarvet gulvet.

Anyone on this?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Calle.

Dato : 02-04-06 10:14

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> den grove side!
> 3) det vil nærmest ikke af.. (!)
>
> Min teori er, at det er nogle dampe, fra det lettere opvarmede dæk,

ja, når gulver et olieret og gummi er lavet af olie, så er det ikke
utænkeligt at det er gået i forbindelse med hinanden.

Kan gulvet ikke slibes, og så olieres igen

Men man lægger heller ikke bildæk direkte på et trægulv, de hører hjemme ude
på bilen.

--
*** Calle ***

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 02-04-06 13:31

[...]

> ja, når gulver et olieret og gummi er lavet af olie, så er det ikke
> utænkeligt at det er gået i forbindelse med hinanden.

jo, muligvis, men jeg tænkte, og der var et eller andet mindre groft middel
man kunne starte med..

[...]

> Men man lægger heller ikke bildæk direkte på et trægulv, de hører hjemme ude
> på bilen.

ehm.. kommentaren kan jeg vel ikke rigtigt bruge til noget nu, kan jeg.. ?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-04-06 16:07

> ehm.. kommentaren kan jeg vel ikke rigtigt bruge til noget nu, kan jeg.. ?

Nej, du kan ikke, men andre, der kunne finde på at lægge bildæk på deres
sprit-nye gulv kan godt (hvor mange der så kan det).

Mvh Maria