Island
Fra : Id

Dato : 01-04-06 16:17

Hej

Vi har tænk på en tur til Island her til sommer!

2 til 3 uger er det passende for en rundtur, når vi gerne vil have så mange
naturoplevelser med som mulig?

Vi regner med at passe os selv, leje bil, eller sejle derop, og bo i telt.

Hvilket tidspunkt er bedst værmæssig?

Kan det lade sig gøre at komme rundt i naturen i en almidelig bil?

Er der fri camping?

Findes der campingpladser rundt på øen?

Hvor finder man billige flybiletter til Island?

Eller billig færge?

Mvh.

Id

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-04-06 19:16

On Sat, 1 Apr 2006 17:16:30 +0200, "Id" <ihjc@mail.dk> wrote:

>Vi har tænk på en tur til Island her til sommer!

Det kan jeg godt forstå - det er den fedeste ferie vi nogensinde har
været på.

>2 til 3 uger er det passende for en rundtur, når vi gerne vil have så mange
>naturoplevelser med som mulig?

Vi var der i en uge og nåede hele øen rundt (med div. afstikkere fra
hovedvejen), så hvis I sejler bruger i en uge på det (incl. Færøerne)
- så 3 uger skulle være fint.

>Hvilket tidspunkt er bedst værmæssig?

September er vejret begyndt at blive dårlig med meget regn - så hvis I
vil bo i telt, så skal det nok ikke være for sent. Omvendt så er det
jo dyrt i højsæsonen.

>Kan det lade sig gøre at komme rundt i naturen i en almidelig bil?

I kommer ikke ret meget udenfor alfarvej uden 4WD - altså ikke noget
med at køre tværs indover i det ubeboede landområde. Når der er et
skilt der tilkendegiver at det er en vej for 4WD, så er det ikke for
sjovt ;)

Vi kørte i min Chrysler Neon som er en meget lavtliggende bil, og
havde ikke problemer med at komme rundt - der var en enkelt attraktion
på listen som vi ikke kom til, da den lå af en naturvej.

>Er der fri camping?
>Findes der campingpladser rundt på øen?

Aner det ikke.

>Hvor finder man billige flybiletter til Island?

Der er 2 selskaber - check hvilken der er billigst. Men at leje bil på
Island er ikke billig.

http://www.icelandexpress.dk/
http://www.icelandair.dk/

>Eller billig færge?

2 muligheder:
Smyril Line http://www.smyril-line.dk/
Eimskip (men ved ikke om man kan få bil med)
http://www.eimskip.com/Desktopdefault.aspx/tabid-59/

Vores tur var en rundrejse med hotel, 3 dage på færøerne, 7 på Island
og resten på færgen. Kostede ~22.000 pr. person.

Men det var dejligt at have bilen med. Det synes jeg især fordi jeg
til daglig flyver meget og ikke har noget synderligt behov for
stresset i at skulle pakke alt ned i én kuffert og nå et fly. Her
fyldt vi bilen og kørte til Hanstholm.

Jeg vil gerne anbefale Lonely Planet Iceland hvis I kan læse engelsk.

God tur

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Aksel

Dato : 01-04-06 19:57

> Vi regner med at passe os selv, leje bil, eller sejle derop, og bo i telt.

Billeje er meget dyr i Island, jeg har ikke tal ved hånden, men jeg lejede
sidste forår i forbindelse med en forretningsrejse, og min erindring siger
over det dobbelte af prisen andre steder.

Hilsen Aksel

Fra : Bente

Dato : 24-05-06 20:16

Id wrote:
> Hej
>
> Vi har tænk på en tur til Island her til sommer!
Det vil I ikke fortryde

> 2 til 3 uger er det passende for en rundtur, når vi gerne vil have så mange
> naturoplevelser med som mulig?
Har været hele vejen rundt i lejet bil på 12 dage. Se billeder på
frkolsen.dk/island2004
Husk at sætte god tid af til Mývatn-området

> Vi regner med at passe os selv, leje bil, eller sejle derop, og bo i telt.
lige hvad vi gjorde.

> Hvilket tidspunkt er bedst værmæssig?
Vi valgte juli for lysets skyld.

> Kan det lade sig gøre at komme rundt i naturen i en almidelig bil?
Sagtens, men som en anden har sagt: når man møder skilte der fraråder
vidrere kørsel i alm auto er det ikke for sjov.

> Er der fri camping?
I praksis nej, selv om man må eller har fået lov af en lodsejer er det
ikke så let at finde et egnet sted. Med de campingpriser de har heller
ikke attraktivt.

> Findes der campingpladser rundt på øen?
Det er billigt at bo på camping, ingen problemer med at finde
campingpladser.

> Hvor finder man billige flybiletter til Island?

> Eller billig færge?
Økonomi: Vi var 2, havde 12 dage, fløj og kom rundt i lejet bil, boede
på camping, red flere gange heraf 3 heldagsture, var på riverrafting og
hvalsafari, pris alt inkl. 12000/snude

God tur og hils Island fra mig

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 25-05-06 22:18

Hej Bente !

Du må gerne se vor side om en tur tiil Island:
www.rejse.michulla.dk/page3.html

Hilsen fra
Michael