hvad er det her for en tingest er det en b~
Fra : Michael

Dato : 01-04-06 16:10

Hejsa

Har opdaget nogle biller/fluer eller lign ved nogle af vores blomster
indenfor hvad kan det være for nogle bæster
de er omkring 1 til 1,5 mm store eller små om man vil.

Første gang jeg så en af dem var et skab hvorder stod en tom rødvinsflaske
og nogle tomme sodavandsflasker, men
om det har noget at sige ved jeg ikke, jeg har uploadet nogle billeder af
bæsterne i
dk.binaer med emne : ATT.DK.fritid hus og have bille ?

håber at der nogle der kan hjælpe mig med hvad det kan være

mvh
Michael

Fra : Sten Larsen

Dato : 01-04-06 23:41

> Har opdaget nogle biller/fluer eller lign ved nogle af vores blomster indenfor hvad kan det være for nogle bæster
> de er omkring 1 til 1,5 mm store eller små om man vil.

Det ene ligner et flåt af en slags. Og det andet ligner en loppe, af en slags. Jeg vil gætte på katteloppe. Har I husdyr?
/StenL

Fra : Michael

Dato : 02-04-06 05:52

Det er den samme jeg har taget 2 billeder af , det er ligesom at der er en
"skal"på den.

Ja vi har hund, tror du det er en loppe ?

mvh
michael

Fra : Michael

Dato : 02-04-06 06:17

glemte lige at tilføje at nogle af dem kan flyve de er nok 2 mm eller i
noget i den stil

Fra : Sten Larsen

Dato : 02-04-06 23:29

> glemte lige at tilføje at nogle af dem kan flyve de er nok 2 mm eller i noget i den stil

1 - 1,5 - 2 mm. ? Og kan flyve? Har de vinger? Har du set dem flyve? Billederne er ikke helt tydelige.
Jeg tror stadig på loppen. Og de kan hoppe utroligt langt. Men så burde du også kunne se dem på hunden.
/StenL

Fra : Morten

Dato : 03-04-06 00:52

Det er ikke lopper.
Svært at se på billedet, men det kunne være brødbiller; prøv at se om der er
huller i hundekiksene...
http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/broedbil.htm

/morten

Fra : Michael

Dato : 04-04-06 19:09

yeps du har fuldstændig ret , har ogdå fået det bekræftet med et andet
billed , så takker for jeres respons, jeg skal lige til at sprøjte lidt

mvh

michael