Dyk i Lillebælt
Fra : Henrik Manley

Dato : 01-04-06 15:35

Hvor dykker man et hurtigt godt dyk i Lillebælt, kender Kongebrogården som
er fin. Vi har planlagt et dyk inden DSF Rep. møde i morgen.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : P Kaasing

Dato : 01-04-06 16:34

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor dykker man et hurtigt godt dyk i Lillebælt, kender Kongebrogården som
> er fin. Vi har planlagt et dyk inden DSF Rep. møde i morgen.

> [...]

Prøv søspejderne (fynssiden), eller Ammoniakhavnen (jyllandssiden).

Google på dem for mere info, der er masser.

/Poul

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 01-04-06 16:39

Henrik Manley skrev i Message-ID: <puWdqlZVGHA.7452@gud.bends.dk>:

> Hvor dykker man et hurtigt godt dyk i Lillebælt, kender Kongebrogården
> som er fin. Vi har planlagt et dyk inden DSF Rep. møde i morgen.

Det kommer lidt an på, hvad I går efter.

Det er fint under den gamle Lillebæltsbro (altså pillerne). Kør til
Snoghøj og ned til vandet der. Det er blåmuslinger inde på det lave
under broen.

Ammoniakhavnen er også en klassiker (her er det en væg-ligende skrænt)
ligesom det nok mest dykkede sted, Søspejderne/Søbadet - hvor der er
toilet, men knapt så stejl skrænt.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Henrik Manley

Dato : 02-04-06 10:32

Tak for svar. Vi var dog konservative og tog det kendte. Havde fint dyk med
klart vand og svag strøm,

Fra : Søren Arnvig

Dato : 02-04-06 15:20

"Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in message
> Tak for svar. Vi var dog konservative og tog det kendte. Havde fint
> dyk med klart vand og svag strøm,

Hvordan gik rep. mødet.

Søren Arnvig

Fra : Allan Hansen

Dato : 02-04-06 16:06

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in message
> Hvordan gik rep. mødet.

Han skulle hente øl ved grænsen, mens de andre gik til møde

Allan Hansen

Fra : Henrik Manley

Dato : 02-04-06 16:24

> Han skulle hente øl ved grænsen, mens de andre gik til møde

Du drømmer, jeg var skam både til mogenmad, middag og eftermiddags kaffe.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Henrik Manley

Dato : 02-04-06 16:24

> Hvordan gik rep. mødet.

Jævnt kedeligt! Ikke de store slag dog kom der lidt penge på bordet til
uddannelses af instruktører og lidt flere penge til dem så kurserne ikke
bliver så dyrere for klubberne. Så skulle det også være slut med kræve
større krav til uddannelser end dem der er i CEN eller CMASs standarder.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Bo Christensen

Dato : 03-04-06 09:14

Henrik Manley wrote:
> Tak for svar. Vi var dog konservative og tog det kendte. Havde fint dyk med
> klart vand og svag strøm,

Hvad var temperaturen i vandet ?
/bo

Fra : Henrik Manley

Dato : 03-04-06 10:22

3 grader i overfladen og 5-6 grader under 15 meter, så vidt jeg husker.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Bo Christensen

Dato : 03-04-06 14:58

Henrik Manley wrote:
> 3 grader i overfladen og 5-6 grader under 15 meter, så vidt jeg husker.

taktak (og nej tak :D)
Afventer egentligt at den globale opvarmning når til lillebælt,
en 25-27 grader og sigt som i rødehavet vil være optimalt
/bo