VHS-film hvor?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-04-06 13:43

Vel er de ved at uddø - men er der slet ingen forretninger som stadig
sælger 'gammeldags' vhs-film?

Der er jo adskillige film som endnu ikke findes i dvd-udgaver. Selv har
jeg her i Århus været på jagt efter "Flamberede hjerter", men desværre
uden held.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : HC

Dato : 01-04-06 13:59

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er jo adskillige film som endnu ikke findes i dvd-udgaver. Selv har
> jeg her i Århus været på jagt efter "Flamberede hjerter", men desværre

Joh, jeg mener da at se VHS bånd i f.eks Videonetto og andre dedikerede
filmbutikker...? Men jeg ved ikke om gængse steder som Fona, Føtex, Expert,
etc, fører VHS længere - tror det næsten ikke.

Og ja, det er nemlig skideirriterende at der er en masse film, som er gode
klassikere, der endnu ikke er at finde på DVD - men så må man jo næsten
skubbe lidt til filmdistributørene...

HC

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-06 09:02

In article <442e7910$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
hc@fuckspam.dk says...

> [...]
> klassikere, der endnu ikke er at finde på DVD - men så må man jo næsten

Eller få en harddisk optager og selv gemme dem )

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-04-06 09:15

"PerX ..." skrev blandt andet:

[klip]

> Eller få en harddisk optager og selv gemme dem )

Sådan en har jeg. Og du mener at hvis jeg ikke finder en bestemt film,
så er det bare at sætte sig ned og vente på den kommer i flimmeren - for
det gør den jo snart?

Fra : ha

Dato : 01-04-06 19:41

Her er der angivelist masser http://www.videoland.dk/?50O48XO4831O49X1

> Der er jo adskillige film som endnu ikke findes i dvd-udgaver. Selv
> har jeg her i Århus været på jagt efter "Flamberede hjerter", men
> desværre uden held.

Den fremgår desværre ikke af listen.

/ha

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-04-06 23:40

"ha" skrev bl.a.:

> Her er der angivelist masser http://www.videoland.dk/?50O48XO4831O49X1

Tak for linket. Men det var dog nogle hampre priser de holder sig i det
foretagende.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 02-04-06 09:46

Jørgen Grandt skrev:

> Tak for linket. Men det var dog nogle hampre priser de holder sig i det
> foretagende.

Smut ud på det antikvariske marked, du! Steder hvor de sælger brugte
film (typisk nogel af de samme steder hvor de sælger brugte bøger og
tegneserier). Man kan selvfølgelig aldrig vide hvordan udvalget er,
men mange steder bugner af VHS-film, fordi mange jo vil af med deres
gamle videobånd. Her i KBH sælger udlejningsbutikkerne desuden ud af
eks-leje-film (både VDD og VHS, ret billigt); gør de ikke det i
Århus?

Hvis alt andet slår fejl, så brug Amazon og andre net-butikker. Der
kan man vist stadig få en del klassikere på VHS. Men nok mest de
udenlandske.

Den store Videonetto på Vesterbrogade i KBH lukkede desværre lige
inden nytår, men dér havde de et ret stort VHS-udvalg, også af
danske film. Det lykkedes mig f.eks. at få fat i Motello, som jeg
ellers ikke havde kunnet finde.

- Tue

Fra : JYH

Dato : 02-04-06 11:50

Jørgen Grandt wrote:
> Vel er de ved at uddø - men er der slet ingen forretninger som stadig
> sælger 'gammeldags' vhs-film?

Blockbuster har masser af brugte VHS-film.

Fra : Mr. D

Dato : 03-04-06 20:32

"JYH" <jyh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Blockbuster har masser af brugte VHS-film.

Blockbuster er nemlig go, men så skal det være nu. De lukkede for indbytning
af VHSer pr. 1/4, så der kommer ikke flere nye fra medlemmerne. Det er med
at købe op nu.

Jeg fandt lige 12 Disney til ungerne for en hund

simon

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-04-06 09:18

"Mr. D" skrev bl.a.:

> Blockbuster er nemlig go, men så skal det være nu. De lukkede for
> indbytning af VHSer pr. 1/4, så der kommer ikke flere nye fra
> medlemmerne. Det er med at købe op nu.

Forslaget er godt nok, men "Flamberede hjerter" er der ingen af i min
bys Blockbuster.

Fra : Kent

Dato : 03-04-06 19:26

> [...]
>
> Der er jo adskillige film som endnu ikke findes i dvd-udgaver. Selv har
> jeg her i Århus været på jagt efter "Flamberede hjerter", men desværre

Kig på den store auktionsside QXL.dk .

Der får du nærmest smidt VHS'er i nakken - og der er mange!!!

Kent.