Vådrum og rådgivning i byggemarkeder eller~
Fra : Anders Majland

Dato : 01-04-06 11:17

Jeg har underholdt herinde før med at vi får vinyl på i vådzone og vil have
en malebehandling i fugtig zone. Desuden har jeg læst By obug anvisning 200,
vådrum så har styr på reglerne.

Første byggemarked havde aldrig hørt kravene til vandtæt malebehandling i
fugtig zone men foreslog så en spartel af et fabrikat sammen med en membran
af et andet. Den går ikke da producenten skal kunne dokumentere at den
samlede behandling er tæt (men der behøves ikke en mk godkendelse)

Andet byggermarked mendte at det var overkill at vådrumssikre men ville da
gerne sælge et samlet MK godkendt sysmem fra LIP - men fraråede det direkte
da han ikke mente at det var muligt at få en pæn jævn overflade på deres
membran.

Så var vi en lokal flugger - han kendte lidt til reglerne man var usikker på
løsningen da det var længe siden han havde lavet en vandtæt malebehandling.
Han vil undersøge det den kommende uge...

Konklusion: Det er squ svært at lave noget rigtigt medmindre man selv
undersøger tingene til bunds - man skal ihvertfald ikke stole blindt på
byggemarkedernes 2rådgivning"....

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk