Hvilken søm-pistol?
Fra : N. Foldager

Dato : 01-04-06 07:27

Min HMV-sømpistol (gul, til trykluft) er nu gået endeligt i stykker,
og jeg synes ikke, den har holdt ret længe.

Kan nogen anbefale en god sømpistol?

Gerne håndværker-kvalitet, men ikke for voluminøs.

Den skal helst kunne håndtere både søm og kramper.

Gerne trykluftdreven, men hvis en elektrisk er ligeså god er det OK.

Et godt mærke, som holder?

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 01-04-06 08:04

"N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den skal helst kunne håndtere både søm og kramper.
>
> Gerne trykluftdreven, men hvis en elektrisk er ligeså god er det OK.

Paslode bliver brugt i stor stil af håndværkere. Mener at alle maskiner
bliver repareret uden at betale for andet end reservedele.
Paslode markedsfører også en billigere udgave, men her skal man også betale
for arbejdsløn ved rep.
Hilsen Matthias
Kvalitet, men ikke det billigste.
Hilsen Matthias

Fra : Steen Suder

Dato : 01-04-06 16:04

Matthias H Matthiessen wrote:

<KLIP hvilken sømpistol>

> [...]
> maskiner bliver repareret uden at betale for andet end reservedele.
> Paslode markedsfører også en billigere udgave, men her skal man også

Jep, Paslode er totalt lækkert gear.

--
Steen Suder

Fra : Per H

Dato : 01-04-06 16:38

On Sat, 01 Apr 2006 17:03:35 +0200, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> skrev:

>Matthias H Matthiessen wrote:
>
><KLIP hvilken sømpistol>

>Jep, Paslode er totalt lækkert gear.

paslode har mig bekent livslang garanti. ikke at forveksslmed
livsvarig garanti.

Men paslode er klart noget af det bedste.
nogle af mine pistoler er over 35 år.

Vh Per

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 01-04-06 19:42

Per H skrev:

> Men paslode er klart noget af det bedste.

Jeg kan kun give dig ret i, at Paslode er noget godt kram.

> nogle af mine pistoler er over 35 år.

Du har selv købt dem for 35 år siden? Og hvor købte du dem?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Per H

Dato : 01-04-06 20:27

jeg har købt dem brugt,
Vh Per

Fra : Per H

Dato : 01-04-06 20:36

On Sat, 01 Apr 2006 08:26:55 +0200, N. Foldager
> [...]

>Den skal helst kunne håndtere både søm og kramper.
>
>Gerne trykluftdreven, men hvis en elektrisk er ligeså god er det OK.

hvilken størelse søm og kramper er vigtigt for mærket.

Vh Per

Fra : N. Foldager

Dato : 02-04-06 10:34

> hvilken størelse søm og kramper er vigtigt for mærket.

Ja, det er egentlig kun til stifter og klammer.

Men nu må jeg indrømme, at jeg pga. tidsnød gik ned og købte en pistol
magen til den, der gik i stykker. Det er en HMV, som kan bruge både
stifter og klammer (Ø 1mm).

Den var på tilbud og kostede 339 kr.

En Paslode koster omkring 4000 kr, og ville ikke kunne benytte både
søm og klammer. Så jeg kan altså købe over 20 HMVere, før
omkostningern når Paslode-løsningen.

Men tak for svarene.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Calle.

Dato : 02-04-06 10:54

N. Foldager wrote:

> [...]
>
> En Paslode koster omkring 4000 kr, og ville ikke kunne benytte både
> søm og klammer. Så jeg kan altså købe over 20 HMVere, før

ja, og til den tid er der nok kommet noget endnu mere smart

--
*** Calle ***

Fra : tb

Dato : 02-04-06 12:01

Min HMV-sømpistol (gul, til trykluft) er nu gået endeligt i stykker,
> og jeg synes ikke, den har holdt ret længe.
>
> Kan nogen anbefale en god sømpistol?

Har selv overvejet den H&N har på tilbud i april (nedsat fra 1500->600)
Kender den ikke, men jeg kan se på dewalt produkter mv, at de tydligvis
kører med en lavere avance end det lokale byggemarked, så jeg kunne
forestille mig at denne er oppe i prisklassen over skod.

Nogen der kender den?