Flash præsentation af et WEP crack.
Fra : Alex Holst

Dato : 31-03-06 15:09

Var der ikke en eller anden der påstod, at WEP er rimeligt svært at bryde?

http://sid.rstack.org/videos/aircrack/whax-aircrack-wep.html

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 31-03-06 16:03

Alex Holst wrote:
> Var der ikke en eller anden der påstod, at WEP er rimeligt svært at bryde?

Jo, han påstod flere ting:

1) "arp -a" generere pakker

2) Højmark har ikke hjerne nok til at afprøve sin egen påstand.

3) Det er stort set umuligt at få fingerne i det nødvendig hardware.
(prøv at kik på http://madwifi.org/wiki/Compatibility)

Jeg gad ikke til sidst, det bliver trættende i længden

Fra : Sune

Dato : 31-03-06 17:01

On Fri, 31 Mar 2006 16:09:24 +0200, Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

>Var der ikke en eller anden der påstod, at WEP er rimeligt svært at bryde?

Det må man da ikke håbe da det næsten er 1 år siden at der lå en lignende flash på adressen:

http://whoppix.hackingdefined.com/Whoppix-wepcrack.html

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 01-04-06 07:11

On Fri, 31 Mar 2006 18:00:43 +0200, Sune <januar2001@tdcadslx.dk> wrote:

>Det må man da ikke håbe da det næsten er 1 år siden at der lå en lignende flash på adressen:
>
>http://whoppix.hackingdefined.com/Whoppix-wepcrack.html

Den ligger nu på:
http://eks0.free.fr/whax-demos/?f=Whoppix-wepcrack_config.xml

En 'gammel' sag.

Mvh
Sune

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 31-03-06 22:02

Alex Holst skrev:

> Var der ikke en eller anden der påstod, at WEP er rimeligt svært at bryde?
>
> http://sid.rstack.org/videos/aircrack/whax-aircrack-wep.html

Uden at have set video'en vil jeg gætte på at den viser hvorledes et
krypteringen på et netværk med statiske WEP nøgler brydes.

Så vidt jeg husker kan WEP ligesom WPA bruges sammen med en Radius
server som giver konstant skiftende nøgler - set i det lys kan WEP
stadig bruges.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-03-06 22:13

On Fri, 31 Mar 2006 23:01:44 +0200, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

> Så vidt jeg husker kan WEP ligesom WPA bruges sammen med en Radius
> server som giver konstant skiftende nøgler - set i det lys kan WEP
> stadig bruges.

WEP er statiske nøgler. Når man kører det med skiftende nøgler (TKIP),
er det (stort set) WPA-PSK.

-A

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 31-03-06 22:19

Asbjorn Hojmark skrev:
> WEP er statiske nøgler. Når man kører det med skiftende nøgler (TKIP),
> er det (stort set) WPA-PSK.

Det må jeg efter nærmere eftertanke give dig fuldstændig ret i :)

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-04-06 19:22

In article <sc6r22phs5cpmrv0ubnmqf9nh43o5978jl@4ax.com>, Asbjorn Hojmark wrote:

> WEP er statiske nøgler. Når man kører det med skiftende nøgler (TKIP),
> er det (stort set) WPA-PSK.

Hvis du skifter nøgler sjældnere end hvert 5 minut, så er du sårbar
overfor arp injection og statistisk analyse.

Jeg vil mene at WPA-PSK med AES (som jeg kører) er væsentlig stærkere end
den svage RC4 implementering.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)

Fra : Christian Iversen

Dato : 31-03-06 22:06

Alex Holst wrote:

> Var der ikke en eller anden der påstod, at WEP er rimeligt svært at bryde?
>
> http://sid.rstack.org/videos/aircrack/whax-aircrack-wep.html

Ganske sjov demonstration! Det er ren Hollywood

Er der i øvrigt nogen der kender den baggrundssang de har sat på?

--
| Christian Iversen | Get the tanks out, get the tanks out! We |
| chrivers@iversen-net.dk | haven't got any tanks!? Get that ice cream |

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 31-03-06 22:26

<http://video.fosfor.se/moscow-moscow-moscow/>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Christian Iversen

Dato : 01-04-06 01:05

Thomas G. Madsen wrote:

> <http://video.fosfor.se/moscow-moscow-moscow/>

Mange tak! Det er det mest bizarre jeg har set i Mands Minde (SI-enheden,
ikke personen)

--
| Christian Iversen | 3:30 pm... 3:35 p... 3.. about 4 o' |
| chrivers@iversen-net.dk | clock... later that day |

Fra : Kent Friis

Dato : 31-03-06 22:37

Den Fri, 31 Mar 2006 23:06:23 +0200 skrev Christian Iversen:

> Ganske sjov demonstration! Det er ren Hollywood
>
> Er der i øvrigt nogen der kender den baggrundssang de har sat på?

Den lyder som: Dschinghis Khan: Huh Hah Dschinghis Khan.
Dog passer teksten ikke hele vejen igennem, så det er muligt
at ovennævnte er et remix af sangen i flash'en. "Moscow Moscow..." delen
er ens, men på flash'en mangler "Dschinghis Kahn"-teksten, og den
handler mere om Rusland.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 03:54

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message

> Var der ikke en eller anden der påstod, at WEP er rimeligt svært at bryde?
>
> http://sid.rstack.org/videos/aircrack/whax-aircrack-wep.html

Jeg er p.t. henvist til dial-up.
Er der en venlig sjæl, der gider lave et kort resumé?

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Klaus Larsen

Dato : 01-04-06 07:05

Stig Johansen wrote:

> Jeg er p.t. henvist til dial-up.
> Er der en venlig sjæl, der gider lave et kort resumé?

Det er en reklamevideo med et SLAX kopi band kaldet "whax". Øjensynligt
reklameres der for orinoco produkter, (troede egentlig det hørte hjemme
i den blå avis) samt byen Moskva. Tilsyneladende er det en trio
bestående af:

aireplay
aircrack
airodump

Det forlyder gruppen tidligere kaldte sig Whoppix

Vh

Klaus

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-04-06 08:01

Alex Holst wrote:
> Var der ikke en eller anden der påstod, at WEP er rimeligt svært at
> bryde?
> http://sid.rstack.org/videos/aircrack/whax-aircrack-wep.html

Der har i et års tid ligget en vejledning for dummies (jeg kunne finde
ud af den) på tomsnetworking.com.

Så også tråden her, men gad ikke blande mig da manden - lige på det
punkt - lod til at være temmelig langt uden for rækkevidde.

Ole Thomsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-04-06 08:56

On Sat, 1 Apr 2006 09:01:04 +0200, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

> Der har i et års tid ligget en vejledning for dummies (jeg kunne finde
> ud af den) på tomsnetworking.com.

Jeg tror, du tænker på:
http://www.tomsnetworking.com/2005/05/10/how_to_crack_wep_/

-A