Grillstegt kylling - Hvordan og hvorlæng
Fra : ArJo

Dato : 31-03-06 14:58

Hej

Har fået købt mig en ny bordovn med over/under grill element, varmluft
og så kan man montere et grillspyd som kan rotere langsomt.
Jeg vil gerne prøve at lave en grillkylling på en 1200-1600 gram på det
spyd, men :
- Hvorlænge skal den snurre og ved hvormange grader??
- Er det bedst at forkoge kyllingen (hvis ja, hvorlænge)??
- Hvordan krydrer man kyllingen bedst inden??

Ønske : Ultra sprød udvendig, men stadig saftig indvendig...ikke tør.

--

mvh og pft
ArJo

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 31-03-06 22:22

Gå efter kylling på dåse til en kugle grill, det er nok den bedste kylling
jeg har smagt i mit 33 årige lange liv Det var synd at der skulle gå 33
år før jeg fandt ud af det !

Jens

Fra : ArJo

Dato : 01-04-06 08:37

Jens S. Rasmussen (J1S@Elbaekhus.dk) skrev...

> kylling på dåse til en kugle grill,

Desværre så skal gribben roterere vandret, så defor kan den opskrift nok
ikke bruges

ArJo