Billige flybiletter - for sent til næste f~
Fra : Claus

Dato : 31-03-06 12:22

Vi skal på kør selv ferie til Spanien i uge 26 og 27 hvor vi har
lejet mobilhome på en campingplads.

Vi regner med selv at køre de 4400 km t/r + overnatning og dog!.

Ifølge flyrejsen.dk kan 2 voksne og 2 børn på henholdsvis 13 og 15
flyve t/r Barcelona/Billund for kr. 7.338,- alt incl. dog +
rejseforsikring og afbestillingsgebyr.

Foregår ved at flyve fra Billund - Frankfurt (Lufthansa) og Frankfurt
- Barcelona (Spanair).

Spørgsmål:
Hvordan er vi stillet hvis flyet fra Billund er forsinket således at
vi ikke kan nå næste fly i Frankfurt. Kan man forvente at blive
booket til næste afgang uden beregning selv om det er 2 forskellige
selskaber, er det bare ærgeligt og vi må selv betale ekstra eller
skal vi forsikre os mod dette.

Er der nogle som har erfaring med billeje i Spanien hos Auto Europa

Fra : Kim Persson

Dato : 31-03-06 12:54

Spørgsmål:
[...]

I vil komme med næste fly omkostningsfrit såfrem I har købt hele flyveturen
samlet. Altså fra Billund til Barcelona.

Dette gælder ikke hvis I har været inde på både lufthansas og spanairs
hjemmeside og købt rejserne som enkeltrejser.

//Kim

Fra : saruman@ofir.dk

Dato : 31-03-06 14:31

Hvis I køber rejsen på to forskellige billetter, er der jeres eget
problem hvis I kommer for sent til det andet fly. Er rejsen derimod
købt samlet - på samme billet - sørger flyselskabet for at få jer
med på det næste fly - uden beregning.

MEN der findes en udvej. Hvis I sørger for at tegne en rejseforsikring
der omfatter "forsinket fremmøde" - vil I få refunderet udgifterne
til at købe en ny flybillet, såfrem I ikke når det andet fly. Og så
kan I roligt købe rejsen på to forskellige billetter.

Pizzaman

Fra : Bo

Dato : 31-03-06 14:55

<saruman@ofir.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Meget fint men I skal selv "lægge udgiften ud" og bagefter søge ved
forsikringsselskabet og det tager tid

vh Bo

Fra : Alex Jensen

Dato : 03-04-06 11:54

Hej Claus

Prøv evt. at tjekke fly fra Hamborg med Air Berlin (wwwm.airberlin.com).
Skal selv flyve til Barcelona i juni og kommer t/r for 4800 (to voksne og 3
børn).

AJ

Fra : Claus

Dato : 04-04-06 19:25

Jeg er stadig i lidt tvivl om hvordan jeg er dækket.
Hvis jeg bestiller hos flyrejsen.dk mener jeg at flyrejsen.dk blot er
en formidler af flybiletter og jeg ved ikke om de fremsender biletter
fra 2 selskaber da det jo er 2 forskellige flyselskaber, men rejsen er
dog købt samlet.

Fra : Carsten Keller

Dato : 05-04-06 08:01

[...]

Nu har jeg ikke brugt lige præcis flyrejsen, men jeg er ret sikker på de
sender en samlet billet. Hvis der er mellemlanding er det meget muligt at
det er med to forskellige selskaber, men billetten er købt gennem det ene
(de samarbejder på ruten, et såkaldt code-share). Du vil så f. eks. flyve
Billund==>Barcelona med Lufthansa, selvom der måske står Spanair på flyet
det sidste stykke fra Frankfurt til Barcelona.

Keller

Fra : Claus

Dato : 04-04-06 19:27

Jeg kan godt se at der også er billige billetter hos Air Berlin, men
desværre er priserne ikke fordelagtige på de datoer som jeg kan
bruge. Havde jeg bare vist det tidligere kunne jeg helt klart at fået
billige biletter hos Air Berlin

Fra : Flyrejsen.dk

Dato : 05-04-06 12:10

Hej Claus,

Flyrejsen.dk er ikke et rejsebureau - blot en søgemaskine til at finde de
billigste billetter. Den laver alt arbejdet for dig med at søge på en masse
forskellige hjemmesider, så du nemt kan se hvilket rejsebureau/flyselskab
har den billigste billet til netop din rejse.

Selve handlen foretager du altså på det pågældende rejsebureaus hjemmeside,
så det "officielle" svar omkring din billet skal du have fra dem. Du kan
finde kontaktinformation her:
http://www.flyrejsen.dk/billige-flybilletter-rejsebureauer.php.

Når det er sagt, så er det helt rigtigt - som andre her i gruppen skriver -
at du er dækket mod forsinkelse, hvis du har en "sammenhængende billet".
Hvis de to flyrejser er købt på samme billet, så er det flyselskabets
problem at få dig videre med først mulige afgang.

Har du derimod købt to separate billetter - en med Lufthansa til Frankfurt
og en anden med Spanair fra Frankfurt til Barcelona - så er det dit eget
problem. Også selvom du jo ikke kan gøre for, at dit fly ud af Billund er
forsinket og du så ikke når forbindelsen videre.

Jeg har selv prøvet at stå i London med to separate billetter. Vi havde
fløjet i tolv timer, og var lige blevet to time forsinket undervejs. Vi
ville bare gerne hjem i en fart, men desværre var vi kommet for sent til
check-in. SAS var iskolde... Det eneste de ville "hjælpe" med var et par nye
billetter til kr. 2600,- for den sidste lille strækning fra London hjem til
København.

Hvis du har flere spørgsmål - eller du stadig er usikker på hvordan det
fungerer - så skriv endelig til os: feedback@flyrejsen.dk.

AutoEurope kan jeg kun anbefale. Det er de billigste på markedet, vi har
kunnet finde, så derfor lavede vi en aftale om at markedsføre deres biler.
Bilerne lejer du gennem AutoEurope, men du får dem udleveret hos anerkendte
selskaber, som Avis, Hertz, Europcar, National m.fl. - bare til langt
billigere priser, end hvis du lejer dem direkte!

AutoEurope blev i øvrigt sidste år kåret af de anerkendte britiske aviser,
The Guardian og Observer, som "Bedste Biludlejningsfirma".

Mange hilsner

Kenneth

www.flyrejsen.dk

Fra : ths@skygate.dk

Dato : 14-04-06 22:02

Hvis man søger billige billetter til Europa, så findes der en
udemærket søgemaskine på www.momondo.com - den afdækker alle
lavprisselskaber i europa samt en række online selskaber, og er, så
vidt jeg ved, det mest komplette samligningsværktøj...