Forstærkning af samling på gipsplader
Fra : Grønne

Dato : 30-03-06 22:14

Nogen stæder forskrives det at kortkantssamlingerne skal forstærke med en
plade mellem de 2 lag gips. Er der nogen der ved om det er nødvendigt ? Det
skal bruges på de kanter af gipspladen som ikke er understøttet af lægter.
Hvis jeg stiller yderste plade lag på højkant får jeg jo nogen kortsamlinger
når der er rejst til kip !

Jeg har ikke hørt om nogen der har brugt det, er det fordi det er
unødvendigt eller fordi der ikke er mange der har over 2,4 til loftet ?

Håber der er nogen der kan komme med lidt kommentarer !

/Grønne

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 30-03-06 22:34

"Grønne" <anders@and.dk> skrev i en meddelelse news:442c49f9$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> loftet ?
>
> Håber der er nogen der kan komme med lidt kommentarer !

Jeg har da indtryk af det er meget brugt. Det er for at samlinger ikke skal "tande"/forskyde sig.
Du står da i mange situationer frit for om du vil bruge det, men det er en lille ekstra sikkerhed.

Det sælges i ruller på en velassorteret trælast

Fra : Grønne

Dato : 30-03-06 23:00

> [...]
> lille ekstra sikkerhed.
>
> Det sælges i ruller på en velassorteret trælast

Det betyder jo nok endnu en tur til en velassorteret, hvilket ikke er den
lokale.. det var da ikke noget de havde, de havde da hørt om det, men det
var ikke noget de havde solgt noget af...

Hvad med afstand mellem pladerne for at spartlen skal holde, er det også
noget man bruger ?

Takker mange gange for det hurtige svar !

/Grønne

Fra : Martin Bak

Dato : 31-03-06 11:55

> [...]
>
> Jeg har ikke hørt om nogen der har brugt det, er det fordi det er
> unødvendigt eller fordi der ikke er mange der har over 2,4 til loftet ?

Du kan jo f.eks købe pladerne længere..

Martin

Fra : Leonard

Dato : 31-03-06 12:42

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote:

>Du kan jo f.eks købe pladerne længere..

De bliver bare ret uhåndterlige, når de skal være 3,45 m lange ...
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Grønne

Dato : 31-03-06 13:30

> De bliver bare ret uhåndterlige, når de skal være 3,45 m lange ...

Og straks endnu værre når der er 4,7 op af skrå vægen og en hanebjælke der
skal igennem !!!

/Grønne

Fra : Leonard

Dato : 31-03-06 13:40

"Grønne" <anders@and.dk> wrote:

>Og straks endnu værre når der er 4,7 op af skrå vægen og en hanebjælke der
>skal igennem !!!

Arh, nu er du vist pjattet, d't da ing'n probl'm

Fra : John Vedsegaard

Dato : 01-04-06 15:04

> [...]
> unødvendigt eller fordi der ikke er mange der har over 2,4 til loftet ?
>
> Håber der er nogen der kan komme med lidt kommentarer !

Hvis der kommer lys ind fra siden vil spartlingerne blive synlige da de vil
være højere end resten af pladerne.

Se mere på www.Gyproc.dk

John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Grønne

Dato : 01-04-06 23:56

> Hvis der kommer lys ind fra siden vil spartlingerne blive synlige da de
> vil være højere end resten af pladerne.
>
> Se mere på www.Gyproc.dk

Hvis jeg bruger dem eller hvis ikke ?

/Grønne