Hej jura gruppe
Jeg håber der er nogle som har nogen gode råd eller kommentarer til
følgende:
Situation:
Har købt en Philips harddisk optager for 1 år og 3 måneder siden.
Maskinen vil pludselig ikke godkende nogen DVD/CD plader overhovedet.
Pladen kører fint ind i maskinen, speeder CD'en op, brummer lidt og skriver
så "NO DISC" i displayet.
Har prøvet købefilm, brændbare dvder og musik CDer uden held.
Spørgsmål:
Så vidt jeg har forstået, så har jeg iflg. reklamationsretten bevisbyrden
fra 7. månede efter et køb -
Så derfor skal jeg nu bevise at fejlen/manglen har været der hele tiden...
er det korrekt?
Hvordan løfter jeg bevisbyrden i praksis?
Er det ikke noget med at man kigger på varens pris (5900 kr), varens alder
(1år 3 mdr), fejlens karakter (mekanisk?) og om
fejlen er indenfor forbrugerens rækkevidde (det er den vel ikke i denne
situation... jeg kan jo ikke ødelægge læsningen af en DVD ved alm. brug).
Kan en butik desuden opkræve et gebyr for at sende en vare til reparation,
hvis det sker inde for de første 2 år.
Glæder mig til at høre jeres meninger.
På forhånd tak,
Michael, Tilst