Hvornår kan jeg så græs, og h
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 30-03-06 13:02

Nu er det endelig lykkes mig at få nogenlunde styr på haven til
egendommen (bor i lejlighed hvor beboerne selv styre haven, og jeg er
den eneste der har rørt en finger dernede siden jeg flyttede ind for
godt og vel et år siden) Da jeg højst skal bo her i lejligheden i, noget
ala 2-5 år mere, er der ikke noget jeg vil ud og ofre formuer på, ikke
noget som for mit vedkommende skal holde resten af livet jo.

Og da jeg er studerende spiller pengene en vigtig rolle, men samtidig
drømmer jeg også om at kunne side nede i haven på græsplænen og grille
til sommer.

Så her går mine spørgsmål,

Hvornår kan jeg så græs?.

Hvilket græs er anbefaldes værdigt, slår sig hurtigt ned og er hurtigt
voksende og laver en fast gå plads på forholdsvist kort tid?
Jeg har lagt mærke til, bla. hjemme i min mors have at hun havde
forskellige arter, noget var væsenligt smukkere, mere fint og grønt i
det, mens andet var lidt mere vildt i det med brede blade.. for mig
spiller der ingen rolle, som sagt 2-5år, så er hullende ligeglad med
hvordan græsset ser ud, bare det er der :)

Hvad er prisen for det græs i anbefalder mig?

Hvordan skal jeg gøre?
Haven var sidste sommer helt grønt af egefløj, mega meget ukrudt osv
osv, det lykkes mig sidste sommer at slå alt ukrudt ihjel og fjerne
egefløjen fra hvor der skal være græsplæne. Og her i gennem de sidste
par uger har jeg revet haven for blade, grene og andet lort så det nu er
en ren stor have af jord, og div forårs blomster.
Skal jeg låne en fræser, køre jorden igennem for derefter at
tromle/stampe den og så så græs?, eller er jorden fin som den er nu klar
til at få smidt græs på?, (jorden er fast, kan gå rundt i haven uden at
synke ned osv). Eller er det anbefaldes værdigt at for en sikkerheds
skyld køre en tur med en tromle i haven for at være sikker på bunden er
fast nok?

Fra jeg sår græset, hvor lang tid går der så til jeg kan sidde dernede
og grille og bruge græsplænen som den nu engang er ment til?

På forhånd tak for hjælpen, fra en uvidende lejer.. som drømmer om
sommergrill med vennerne :)

Daniel W Johansen.

Fra : KS

Dato : 01-04-06 09:17

Det billigste vil være, at klippe det der er der - klippe det ofte. En stor
del af ukrudtet vil efterhånden forsvinde, og det græs der helt sikkert også
er der, vil overleve.
Se så stort på, at måske halvdelen af det grønne, der bliver tilbage, er
ukrudt - det er i hvert fald grønt, og ikke mindst billigt og nemt.

Jeg har selv en landejendom med 4000 m2 "græsplæne" af den slags jeg
beskriver - og selvom det ikke ligner en golfbane, så ser fint ud. Og det
har ikke kostet noget at lave, andet end planering, tromling og lign.

KS