Sommervejr i Paris-luftlugtighed
Fra : Flemming

Dato : 29-03-06 16:09

Hej

Jeg håber der er en herinde som kan hjælpe mig....

Jeg skal til Paris til sommer (10.-24.Juli) og har læst mig frem til at
gennemsnitstemp. er 24 grader.

Er der nogle der kender noget til hvordan luftfugtigheden er dernede?? Jeg
har astma og kan godt blive besværet hvis det er meget varmt og hvis det er
den samme salgs varme som herhjemme, hvor det er som at stå og trække vejret
imod den varme luft fra en ovn....øvøv! Så er det mere behageligt for mig at
være ved vandet-hvor luften er mere klar og "sprød"

Er der nogle der har erfaringer med vejret dernede, i Paris, i juli
måned.... ? (ved godt at vejret kan variere)
Orv ja....nogle erfaringer med Tour de France? Er det umuligt at komme frem
i byen, eller er det bare lige ved Champs-Elysées?

Håber at høre fra jer! :)

Venligst
Carina

Fra : Jens G

Dato : 29-03-06 16:42

On Wed, 29 Mar 2006 17:09:20 +0200, "Flemming"
<cjrocksthehouse@ofir.dk> wrote:

>Er der nogle der har erfaringer med vejret dernede, i Paris, i juli
>måned.... ? (ved godt at vejret kan variere)

Ja,- det kan variere meget, men fugtigheden tror jeg er nogenlunde som
her.
Er du sikker på at det er fugtigheden der vil være det største problem
for dig? Hvad med forureningen fra bilerne?
Hvis det er varmt og stille kan luften i Paris være endog meget
ubehagelig. De senere år er det godtnok blevet noget bedre grundet
skrappere krav til bilernes forurening men luften kan stadig godt
blive tyk.

Jeg var dernede for et par år siden da temperaturen var over 40
grader. Det skal du ikke ønske dig.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Flemming

Dato : 29-03-06 17:18

Hej Jens,
Jo du har ret i, at luftforureningen også ville være meget ubehagelig for
mig- men jeg frygtede bare mest varmen. Nej jeg ønsker heller ikke at det
skal blive 40 grader! Pyha....bare 23-25 grader-det er fint!
Det er godt at kravene for bilernes forurening er blevet skrappere... Men er
det slemt over hele byen, eller??

Carina

Fra : Jens G

Dato : 29-03-06 18:31

On Wed, 29 Mar 2006 18:18:28 +0200, "Flemming"
> [...]

>skal blive 40 grader! Pyha....bare 23-25 grader-det er fint!
>Det er godt at kravene for bilernes forurening er blevet skrappere... Men er

De 40 grader er jo heldigvis sjældent. Jeg har jævnligt været på ferie
i Paris siden 1988, og har kun oplevet så høje temperaturer den ene
gang.

Forureningen fra bilerne er selvfølgelig værst i myldretiden og langs
de store veje/boulevarder.

Fra : Kristian

Dato : 29-03-06 23:40

> [...]
>Orv ja....nogle erfaringer med Tour de France? Er det umuligt at komme frem
>i byen, eller er det bare lige ved Champs-Elysées?

Som sagt kan vejret variere meget - ligeså meget som det danske
sommervejr. Jeg har både været der , hvor det faktisk var rigtig
dårligt vejr og koldt i juli mdr, og en anden gang hvor der var 35
grader. Så det er svært at forudsige. Mht til luftforureningen har jeg
aldrig oplevet det som et problem.
Udover Tour de France er der også en anden stor begivenhed i juli -
den franske nationaldag d 14 juli, med militærparader og overflyninger
af jetfly, helikoptere etc. Men begivenhederne er rimeligt
koncentrerede , så der er stadigvæk masser af plads.
God fornøjelse !

--
Kristian

Fra : Coppi

Dato : 30-03-06 14:28

Hej Flemming.

Jeg har været i Paris de sidste 10 år netop for at se Tour de France.

Og som de andre skriver vejret varierer rigtig meget. Vi har aldrig prøvet
rigtig koldt vejr, men et par gange med regn og et par gange med rigtig
meget varme ellers omkring 25-30 grader, og sommetider torden om aftenen.

M.h.t. Tour de France, ja så er der lukket af i en del af Paris, især
selvfølgelig i midtbyen, men du skal jo bare tage Metoen derind, så er du
ovre det problem. Hvis der er mere du vil vide om afslutningen i Paris, så
skriv bare igen.

coppi