The Golden Child på TV2 Film
Fra : Morten Steen

Dato : 29-03-06 14:28

Var der nogen der så den?
For det første er den altså super-grineren. En af de suverænt mest
citér-bare film jeg nogensinde har set. Og Eddie M. er bare helt på toppen,
selvom historien er noget nonsens.

Anyway... den scene i flyet, hvor de er på vej til Nepal. Er jeg blevet
skør, eller var der ikke klippet i den? Han tager et par hørebøffer på, og
der spiller den dér syrede, orientalske musik. Se, i MIN hukommelse begynder
han så at synge med på et komplet uforståeligt sprog, så selv Charlotte
Lewis er ved at flække af grin. Men i udgaven på TV2 Film tager han bare
hørebøfferne på, bemærker musikken, og kigger så vantro på Charlotte Lewis,
hvorefter der klippes til de er ankommet.

Der er noget der ikke stemmer. IMDB skriver intet om "Alternate Versions".
Nogen der har en forklaring? Eller husker jeg forkert, og er det først på
hjemturen fra Nepal han går amok i flyet, og synger med? (Jeg så den ikke
færdig den anden dag).

Morten

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-03-06 14:56

Morten Steen wrote:

> [...]
> hjemturen fra Nepal han går amok i flyet, og synger med? (Jeg så den ikke

Det er ikke busscenen i 48 Timer du tænker på?
Der mener jeg da Eddie Murphy sidder med walkman på og synger højlydt med.

Fra : Morten Steen

Dato : 29-03-06 14:59

> Det er ikke busscenen i 48 Timer du tænker på?
> Der mener jeg da Eddie Murphy sidder med walkman på og synger højlydt med.

Dog ikke. Den scene husker jeg også godt. Men han gør det stensikkert også i
The Golden Child. I hvert fald i den udgave jeg båndede fra DR for mange år
siden. Men om det er på vej TIL eller FRA Nepal, er jeg i tvivl om. Og
derfor også om TV2's udgave rent faktisk VAR klippet, eller jeg bare ikke
var tålmodig nok.

Morten

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-03-06 18:56

> Det er ikke busscenen i 48 Timer du tænker på?
> Der mener jeg da Eddie Murphy sidder med walkman på og synger højlydt med.

Det er Roxanne med the Police han hører. Og han ligger i sin celle.

Han gentager successen i "Nye 48 timer", men om det var i en bus skal jeg
ikke kunne sige. Filmen var så stor en skuffelse, at jeg har fortrængt den.

Mark

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-03-06 15:32

Morten Steen skrev:

> [...]
> i MIN hukommelse begynder han så at synge med på et komplet
> uforståeligt sprog, så selv Charlotte Lewis er ved at flække af grin.

Ja, det er et fraklip, der bliver vist under rulleteksterne.

--
Mvh. Peter

Fra : Morten Steen

Dato : 29-03-06 15:54

> Ja, det er et fraklip, der bliver vist under rulleteksterne.

Det vil jeg nu godt vædde 10.000 kr. på det ikke altid har været.
Undrer mig hvis de skulle have lavet det om siden "dengang".

Morten

Fra : Anders

Dato : 29-03-06 18:51

Det er rigtigt! - jeg husker også MEGET tydeligt at han "synger" på flyet i
filmen - og IKKE under rulleteksterne, men jeg har mistanke om at det er i
"Coming to america" at han gør det! (hvor han flyver fra Afrika til USA)

Måske kan nogen af - eller bekræfte dette?

-Anders

Fra : Silver

Dato : 29-03-06 19:42

"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Coming to america" at han gør det! (hvor han flyver fra Afrika til USA)
>
> Måske kan nogen af - eller bekræfte dette?

Nej den er god nok, det ER i Golden Child han synger. den går vist noget
sådan her....

ALEMULUUUAHAA, ALEMBECKNULUUU............UAH!.

;)

Og det ER i selve filmen han gør det så det tyder på der er ugler i mosen
(som UHUH'er bedre end ham hehe)

Mvh
Silver.

Fra : Morten Steen

Dato : 30-03-06 07:34

> Og det ER i selve filmen han gør det så det tyder på der er ugler i mosen
> (som UHUH'er bedre end ham hehe)

Ja, så fandt jeg ud af det i går.
Det er først senere i filmen, da de flyver fra Tibet til Nepal. SÅ giver han
den gas. Det er satme humor!

Morten

Fra : Silver

Dato : 30-03-06 18:29

> Ja, så fandt jeg ud af det i går.
> Det er først senere i filmen, da de flyver fra Tibet til Nepal. SÅ giver
han
> den gas. Det er satme humor!

Hehe ja manden er sgu skæg, gad vide om det var improviseret...

Mvh
Silver.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 30-03-06 22:08

Anders wrote:
> [...]
> "Coming to america" at han gør det! (hvor han flyver fra Afrika til USA)
>
> Måske kan nogen af - eller bekræfte dette?

"Coming to America" bliver vist om få dage, vistnok på lørdag. Så får vi
det jo bekræftet...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Morten Steen

Dato : 31-03-06 07:11

> "Coming to America" bliver vist om få dage, vistnok på lørdag. Så får vi
> det jo bekræftet...

Ja, for det er IKKE Coming To America.

Morten

Fra : PerX ...

Dato : 01-04-06 22:57

In article <442a8b71$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
morten.x@film.dk says...
> [...]
> hørebøfferne på, bemærker musikken, og kigger så vantro på Charlotte Lewis,
> hvorefter der klippes til de er ankommet.

Jeg så den ikke i denne omgang, men sådan husker jeg det helt bestemt
også.