Feriepenge som funktionær?
Fra : Henning Lund

Dato : 29-03-06 13:00

Hvis man flytter til en anden arbejdsgiver og har til dags dato
været ansat som funktionær med fuld løn under ferier, hvordan
forholder det sig så når man skal have udbetalt feriepenge efter
1/5 her i år? Skal der indleveres lønsedler til den tidligere
arbejdsgiver hvorpå der anføres feriedage eller hur?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Henning

Dato : 29-03-06 13:31

On Wed, 29 Mar 2006 14:00:11 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

> [...]
>1/5 her i år? Skal der indleveres lønsedler til den tidligere
>arbejdsgiver hvorpå der anføres feriedage eller hur?

Du får formodentlig ikke ferie med fuld løn hos din nye arbejdsgiver
det første år (før du har optjent det). Når du stopper hos din
nuværende arbejdsgiver melder han dette til Feriegirofonden, som
derefter udbetaler til dig, mod dokumentaion på at du holder ferie det
nye sted.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-03-06 20:58

Henning wrote:

> [...]
> Feriegirofonden, som derefter udbetaler til dig, mod
> dokumentaion på at du holder ferie det nye sted.

Ok jeg takker for svarene, jeg var ikke klar over at det foregik
på denne måde, nu er der tale om en offentlig ansat som vil gå
over til det private arbejdsmarked, men det er vel samme
fremgangsmåde, jeg ved det offentlige ikke bruger nogen form for
feriegiro men udbetaler fuld løn under ferie.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-03-06 21:41

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse

, jeg ved det offentlige ikke bruger nogen form for
> feriegiro men udbetaler fuld løn under ferie.

Du vil få et feriekort med angivelse af antal berettigede feriedage og antal
kroner.
Med underskrift og angivelse af ferieperiode fra nuværende arbejdsgiver
sender du kortet til tidligere arbejdsgiver, som fluks udbetaler pengene.

Hilsen Inger

Fra : HKJ

Dato : 29-03-06 21:49

Inger Pedersen wrote:
> [...]
> Med underskrift og angivelse af ferieperiode fra nuværende arbejdsgiver
> sender du kortet til tidligere arbejdsgiver, som fluks udbetaler pengene.

Er det specielt for det offentlige?

I det private arbejdsmarked skal den gamle arbejdsgiver fortæller
ferie-konto hvor mange feriedage du har optjent og indbetale pengene til
ferie-konto.

Du skulle gerne, i løbet af en til to måneder efter du stopper, få et
brev fra ferie-konto med hvor meget ferie du har. Du får også en seddel
som skal udfyldes med hvornår du holder ferie og hvor mange dage, denne
seddel skal stemples og underskrives af din nuværende arbejdsgiver og
derefter sendes ind til ferie-konto. Så får du udbetalt pengene, samt en
ny seddel, hvis du har flere firiedage tilbage.

Fra : Per

Dato : 29-03-06 22:13

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Er det specielt for det offentlige?

Staten bruger Ferie-Giro
Kommunerne og Amterne indtil 1/1-07 bruger KMD KommuneData's egne
ferieblanketter og hver kommune har
sin egen FerieFond hvor dem der ikke hæver deres feriepenge tilfalder,
derfor har de fleste kommuner en del Feriehuse både i indland og i udland
som alle ansatte i kommunen kan leje til meget billige penge
vh Per

Fra : HKJ

Dato : 29-03-06 23:31

Du mener ikke www.feriekonto.dk? (Websiden redirigerer til www.atp.dk...)

Fra : Henning Lund

Dato : 30-03-06 13:33

Per wrote:

> [...]
> tilfalder, derfor har de fleste kommuner en del Feriehuse både
> i indland og i udland som alle ansatte i kommunen kan leje til

Her er der tale om en kommunal ansat, så vi må formode at
vedkommende får udstedt en form for ferieseddel her efter 1 maj
hvor han kan skrive sine ferier på.
Han skiftede arbejde først på året, så der dukker nok noget op
efter 1/5.

Fra : Ann

Dato : 29-03-06 20:25

Henning Lund skrev:

> [...]
> 1/5 her i år? Skal der indleveres lønsedler til den tidligere
> arbejdsgiver hvorpå der anføres feriedage eller hur?

Hej Henning

Du bør få et feriekort fra din gl. arbejdsgiver. Når du så holder
ferie hos nuværende arbejdsgiver skriver denne under på dit feriekort
og du får udbetalt feriepenge i den periode du holder ferie samtidig
bliver du trukket i løn hos nuværende arbejdsgiver.

med ønsket om en god ferie, når den tid kommer

Ann