E-Mail
webnoob 5265
Outlook 2003 - mail skabelon med vedhæftet~
Fra : Flemming N

Dato : 29-03-06 12:38

Hej,

Er der nogen der ved om det er muligt at lave en standard mail til jævnlig
udsendelse med en vedhæftet fil, hvor man blot skal skrive modtageren ind ?

Man kan godt lave det en skabelon i word og sende beskeden derfra hvis det
bare er ren tekst. Men jeg har problemer når vedhæftningen skal være en del
af skabelonen.

Håber at der er nogen som har et godt råd

Flemming

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 29-03-06 13:18

"Flemming N" <fle@SLETMIGhouse-of-relocation.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> del af skabelonen.
>
> Håber at der er nogen som har et godt råd

er det den samme fil der vedhæftes hver gang.
hvis det er det kan du gemme din mail
som en outlook skabelon. .oft
så vælger du brugerskabeloner i filsystem
når du skal bruge den.
mvh Bjarne

Fra : Flemming N

Dato : 29-03-06 14:35

Tak for svaret - det er samme vedhæftning hver gang.

Ved du tilfældigvis om man kan gøre det samme, hvis man bruger word som mail
editor?
Jeg syntes nemlig ikke at jeg kan gemme mailen som en xx.oft fil

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 29-03-06 19:02

> [...]
> mail editor?
> Jeg syntes nemlig ikke at jeg kan gemme mailen som en xx.oft fil

Det ved jeg faktisk ikke jeg bruger ikke word som editor.
Jeg blev en gang i tidernes morgen frarådet at bruge den til mail.
Er det også word der åbner dine mail?
Hvis du laver din mail og vedhæftning i outlook
kan den gemmes som xx.oft skabelon.
Hvad er egentligt fordelen ved at bruge word som editor?
Du kan lave en hel del i outlook hvis du vælger HTML som post format.
--
venlig hilsen
Bjarne Christensen

Fra : Flemming N

Dato : 30-03-06 14:20

Hej Bjarne,

Jeg ved ikke om der er nogen speciel fordel i at benytte word som editor.
Jeg er bare vant til at arbejde i word, så derfor er det helt naturligt for
mig.

Jeg bruger ikke word til at åbne e-mails.

Jeg har været inde og fjerne word editoren, og oprette en mail i outlook,
men jeg savner ligesom en "gem som" funktion, så jeg kan gemme skabelonen
som en xx.oft fil. Filen lægger sig jo blot som en kladde, hvis man vælger
gem. Jeg har også været inde på Microsoft help, og lede, men jeg kan ikke se
hvordan jeg får gemt filen som skabelon.
Hvad gør du?

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 30-03-06 19:24

> [...]
> se hvordan jeg får gemt filen som skabelon.
> Hvad gør du?

> Når du har lavet din mail skabelon og vedhæftet din fil
klikker du på filer inde i outlook og vælger gem som
outlook skabelon xxxx.oft bare giv den et eller andet navn
så vælger du brugerskabeloner i filsystem når du skal bruge den.
Bjarne

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 30-03-06 19:35

"Bjarne Christensen" <virker.ikke@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> outlook skabelon xxxx.oft bare giv den et eller andet kreativt navn
> så vælger du brugerskabeloner i filsystem når du skal bruge den.

Det er når du er inde i mailen kik op i værktøjslinien og vælg filer og gem
som.
det er vigtigt at du vælger *oft
Bjarne

Fra : Flemming N

Dato : 03-04-06 10:21

Yepper nu har jeg fundet det - min fejl, jeg fik ikke åbnet hele "filer"
menuen. "Gem som" lå skjult.

Det ser ikke ud som om at man kan gemme en outlook skabelon hvis man bruger
word som editor, så jeg har bare lavet skabelonen udenom word.

Mange tak for hjælpen,

MVH, Flemming

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 03-04-06 12:58

> [...]
>
> Det ser ikke ud som om at man kan gemme en outlook skabelon hvis man
> bruger word som editor, så jeg har bare lavet skabelonen udenom word.

Når du så vil skrive en ny mail
så vælger du pilen ved siden af knappen ny
vælg formular /brugerskabeloner i filsystem
hvis du vil bruge den skabelon.
mvh Bjarne