Murer-vejledning??
Fra : Martin Hansen

Dato : 27-03-06 20:06

Hej Gruppe.

Kan nogen hjælpe mig med at finde en form for murervejledning. Mangler især
svar på hvordan man murer ved døre og vindue...man murer nemlig ikke for og
bagmur sammen længere. Men hvordan laves det så? Har hørt der skal flamingo
plader imellem?? Hjælp søges!

På forhånd tak

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 08:09

Martin Hansen wrote:
> [...]
> nemlig ikke for og bagmur sammen længere. Men hvordan laves det så?
> Har hørt der skal flamingo plader imellem?? Hjælp søges!

Spørg en murermester.

Stig Bang-Mortensen

Fra : CopyCat

Dato : 29-03-06 23:35

> [...]
og
> bagmur sammen længere. Men hvordan laves det så? Har hørt der skal

Man murer bagmuren rundt i et L som møder formuren som et I med flamingo i
mellem (10mm)

Sådan LI .,

I bunden gør man vist ikke noget .. .. i toppen bruger man vel en overligger
der er beregnet til det ..

~~Frank .,

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 08:05

27-03-2006 21:05:35
Martin Hansen <night_train@get2net.dk> wrote in message
<FSfWf.137$bT3.1@news.get2net.dk>

> Hej Gruppe.
>
> Kan nogen hjælpe mig med at finde en form for murervejledning.
> På forhånd tak
>
> Martin
http://www.mur-tag.dk/muc/index.asp
Under Teknik

Har fundet dette meget anvendeligt, ved egen renovering. Men pas på,
det er ikke så nemt at mure som man tror.